JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by JK95 »

Hei å hå, vi prøver en update :D Slik det ser ut nå, uten å vite om noen av friperiodene blir frarøvet av drittbefal som ønsker seg overtid, så går jeg på fri både HPR-helga, og like før Nord-Norgeturen. I og med at disse to turene er av høy prioritet for meg, så vil jeg gjøre alt jeg kan for å få til disse. Nord-Norge er null stress, har jeg sykkel så er det kun snakk om timer opp gjennom Fosen via Bessakerfjellet så er jeg ved startpunkt, så den går fint bare jeg har sykkel \:D/

Så var det HPR... Å kjøre fra Ørland til Rosendal fra fredags ettermiddag er ikke mulig, så her er det mange variabler ute og går. Det jeg får til å bli lettest er å fly fra Værnes slik at jeg lander i Haugesund(nærmeste flyplass til Rosendal?) 20.30, og kjører raka vegen derifra. For at dette skal gå, trenger jeg først å ha en sykkel, dernest å få den ned til Haugesund, for så å ha en plass å lagre den der :-# Sykkel skulle ikke være noe problem å få tak i, ei heller å få den dit, det burde gå fint, eller hva tror dere?

Hva lagring angår blir jeg jo mer usikker :? Å la sykkelen stå på flyplassen kan gå fint for meg, om det er gratis, da trenger jeg kun å få med kjøreklærne på flyet og kjøre når jeg kommer fram. Så jeg må jo spørre, vet noen her om det er gratis for MC? Og er det isåfall innendørs/ under tak? Eller har vi noen fra Haugesund som kan hjelpe meg med dette?

PMS'en river så ille at jeg knapt klarer å slutte å tenke på MC-kjøring, så kjør debatt! :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by tshansen »

hva med å fly til Bergen? Langt flere avganger?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by Trondgv »

Jeg bor 15 min fra flyplassen så kan kanskje hjelpe deg her, har liten plass å lagre noe ekstra sykkel på da. :-k
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by DrGreve »

JK95 wrote:Hei å hå, vi prøver en update :D Slik det ser ut nå, uten å vite om noen av friperiodene blir frarøvet av drittbefal som ønsker seg overtid, så går jeg på fri både HPR-helga, og like før Nord-Norgeturen. I og med at disse to turene er av høy prioritet for meg, så vil jeg gjøre alt jeg kan for å få til disse. Nord-Norge er null stress, har jeg sykkel så er det kun snakk om timer opp gjennom Fosen via Bessakerfjellet så er jeg ved startpunkt, så den går fint bare jeg har sykkel \:D/

Så var det HPR... Å kjøre fra Ørland til Rosendal fra fredags ettermiddag er ikke mulig, så her er det mange variabler ute og går. Det jeg får til å bli lettest er å fly fra Værnes slik at jeg lander i Haugesund(nærmeste flyplass til Rosendal?) 20.30, og kjører raka vegen derifra. For at dette skal gå, trenger jeg først å ha en sykkel, dernest å få den ned til Haugesund, for så å ha en plass å lagre den der :-# Sykkel skulle ikke være noe problem å få tak i, ei heller å få den dit, det burde gå fint, eller hva tror dere?

Hva lagring angår blir jeg jo mer usikker :? Å la sykkelen stå på flyplassen kan gå fint for meg, om det er gratis, da trenger jeg kun å få med kjøreklærne på flyet og kjøre når jeg kommer fram. Så jeg må jo spørre, vet noen her om det er gratis for MC? Og er det isåfall innendørs/ under tak? Eller har vi noen fra Haugesund som kan hjelpe meg med dette?

PMS'en river så ille at jeg knapt klarer å slutte å tenke på MC-kjøring, så kjør debatt! :thumleft
Har sykkel, ar du ikke Thea?
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by JK95 »

Hun skal selges, da hun er A2-regga, og jeg tar kurs for tung til våren :redface Kommer til å savne henne, men inntil fruen kjører egen sykkel(har både førerkort og sykkel selv) så trenger jeg noe mer turvennlig :-# Samt at siden forsvaret lønner 7kr/t så bør jeg kjøpe noe billigere :roll:
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by Kant1 »

LordShaft wrote:hva med å fly til Bergen? Langt flere avganger?

Enig med Lordy her, jeg ville foretrukket Bergen. Mener bestemt det er en gratis MC park under tak der... Og lagring etc må vel la seg gjøre. :-k
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by DrGreve »

JK95 wrote:Hun skal selges, da hun er A2-regga, og jeg tar kurs for tung til våren :redface Kommer til å savne henne, men inntil fruen kjører egen sykkel(har både førerkort og sykkel selv) så trenger jeg noe mer turvennlig :-# Samt at siden forsvaret lønner 7kr/t så bør jeg kjøpe noe billigere :roll:
Hmm, hvis mine planer følges til punkt å prikke og siden noen har vært så generøs med meg, så kan jeg muligens være litt generøs selv. Det forutsetter selvsagt at jeg har kjøpt meg nyere samt ikke solgt den gamle, i såfall har jeg muligens en til låns...
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by JK95 »

Du er en fantastisk fyr, vet du det? =D> Det er forøvrig alle jeg prater med her, dere gjør hverdagen mye lettere :D :thumleft
Takker for det mulige tilbudet, og kan legge til at om jeg ikke har ny baik innen den tid(lite trolig) så kan jeg muligens knabbe mammas? :-k
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by DrGreve »

JK95 wrote:Du er en fantastisk fyr, vet du det? =D> Det er forøvrig alle jeg prater med her, dere gjør hverdagen mye lettere :D :thumleft
Takker for det mulige tilbudet, og kan legge til at om jeg ikke har ny baik innen den tid(lite trolig) så kan jeg muligens knabbe mammas? :-k
Tja, du har jo en som passer på i følget på NN-turen og det begrenser jo herping av sykkelen ;)
Ikke er den så mye verdt økonomisk men har jo litt affeksjonsverdi...
Men den er i teknisk god stand, det eneste som bør gjøres er å bytte bremseskiven bak og mulig jeg gjør det i løpet av våren.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by JK95 »

Skal huske det om det blir et behov, takk igjen :thumleft
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by Tob »

Haugesund ja! Dvs, pr def bor jeg jo i Karmøy.17 min fra flyplassen, fastlands karmøy. Vormedal området, for de lokalkjente.

MC står ikke under tak på Helganes, men tror det er gratis..

Kan sikkert lagre en ekstra MC i løa om du ønsker og har behov for det. Litt trangt i garasjen da det allerede er tre sykler der, pluss tramperter, tidvis hundebur, barnevogn og denslags :lol:
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by JK95 »

Konge! :thumleft Da var det bare å selge baiken og kjøpe ny \:D/
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by KliffArne »

JK95 wrote:Konge! :thumleft Da var det bare å selge baiken og kjøpe ny \:D/

Selg mopeden din, og så kjøper du deg noe skikkelig. R1150GS, f.eks.

Står en parkert i garasje i Kopervik, 10 minutter fra flyplassen. Den kan du få for en overkommelig pæng, du skal få alt den har av særegenheter og mangler på kjøpet. Kjærringa sier det er sånn deilig vibrasjon i baksetet på den, så lurer du madammen din bakpå på poker-run'et, så er hun sansynligvis klar innen dere har passert Sauda.

Kan leveres på flyplassen, free of charge.

Skulle du mot formodning finne noe som frister mere her nede i området, så kan du få låne garasjeplass hos meg.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by JK95 »

KliffArne wrote:
JK95 wrote:Konge! :thumleft Da var det bare å selge baiken og kjøpe ny \:D/

Selg mopeden din, og så kjøper du deg noe skikkelig. R1150GS, f.eks.

Står en parkert i garasje i Kopervik, 10 minutter fra flyplassen. Den kan du få for en overkommelig pæng, du skal få alt den har av særegenheter og mangler på kjøpet. Kjærringa sier det er sånn deilig vibrasjon i baksetet på den, så lurer du madammen din bakpå på poker-run'et, så er hun sansynligvis klar innen dere har passert Sauda.

Kan leveres på flyplassen, free of charge.

Skulle du mot formodning finne noe som frister mere her nede i området, så kan du få låne garasjeplass hos meg.
Nok en knupp av et medlem der altså, helt fantastisk! =D> Har vel egentlig bestemt meg for at GS er noen år fram i tid, men kan jo uansett spørre hva du tenker for den :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Gixxerblogg Planlegger sesong, noen i Haugesund?

Post by Tommas »

JK95 wrote:Nok en knupp av et medlem der altså, helt fantastisk! =D> Har vel egentlig bestemt meg for at GS er noen år fram i tid, men kan jo uansett spørre hva du tenker for den :thumleft

Gratis så klart, eneste måten å bli kvitt de på 8)

KliffArne wrote:Kan leveres på flyplassen, free of charge.
Post Reply