Nord-Norgetur 2017, diskusjonstråd

Diskutèr kjøreruter og veivalg i norge og utlandet.
GeirI
Posts: 5
Joined: 15 Nov 2016 18:51
MC: BMW1200RT

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by GeirI »

DrGreve wrote: Ja, hvis det var du som var så snill å få de fraktet til Skedsmo så skylder jeg deg ikke bare en, men flere kaffekopper og en kake med :thumleft
Jepp, da var ikke hukommelsen så gæli lell :-) :thumleft
Ække så flink, men veldig ivrig
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by ArcticTiger »

GeirI wrote:
DrGreve wrote: Ja, hvis det var du som var så snill å få de fraktet til Skedsmo så skylder jeg deg ikke bare en, men flere kaffekopper og en kake med :thumleft
Jepp, da var ikke hukommelsen så gæli lell :-) :thumleft
Og blir du med på NN-Turen -17 så får du Grevens reinsdyrgryte til middag og Doktorens sjømannsbønner til frokost \:D/

NB!
Til dere andre vil jeg si [-X : Vær nå ikkje så lunkne og halv-hjerta :roll: , vis litt Entusiasme og meld dere på! Dette blir nokk en flott tur :D Grip sjansen, fri ordner dere med sjefer å kjerringer etterhvert som dere samler Manne-poeng utover vintern :thumleft
Last edited by ArcticTiger on 02 Jan 2017 21:28, edited 1 time in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by tshansen »

Image

Det ser ikke like bra ut som det smaker, men dæven så godt det smakte [emoji1319] doktoren kan å gjøre stas på vennene sine
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by DrGreve »

GeirI wrote:
DrGreve wrote: Ja, hvis det var du som var så snill å få de fraktet til Skedsmo så skylder jeg deg ikke bare en, men flere kaffekopper og en kake med :thumleft
Jepp, da var ikke hukommelsen så gæli lell :-) :thumleft
Les deg opp på fjorårets tur og les bloggen til Lorden, opplegget blir det samme bortsett fra rutevalg og hvor vi overnatter.
viewtopic.php?f=8&t=16827&p=292282&hili ... ur#p292282
viewtopic.php?f=23&t=2374
ArcticTiger wrote:
GeirI wrote:
DrGreve wrote: Ja, hvis det var du som var så snill å få de fraktet til Skedsmo så skylder jeg deg ikke bare en, men flere kaffekopper og en kake med :thumleft
Jepp, da var ikke hukommelsen så gæli lell :-) :thumleft
Og blir du med på NN-Turen -17 så får du Grevens reinsdyrgryte til middag og Doktorens sjømannsbønner til frokost \:D/
Ja, hjemmelaget mat kan jeg garantere, likeså cowboybønner til frokost.
Jeg tror at snittprisen på overnatting i fjor ble ca. 230-250 kr pr. snute pr. natt?
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by jhn »

ArcticTiger wrote:
GeirI wrote:
DrGreve wrote: Ja, hvis det var du som var så snill å få de fraktet til Skedsmo så skylder jeg deg ikke bare en, men flere kaffekopper og en kake med :thumleft
Jepp, da var ikke hukommelsen så gæli lell :-) :thumleft
Og blir du med på NN-Turen -17 så får du Grevens reinsdyrgryte til middag og Doktorens sjømannsbønner til frokost \:D/

NB!
Til dere andre vil jeg si [-X : Vær nå ikkje så lunkne og halv-hjerta :roll: , vis litt Entusiasme og meld dere på! Dette blir nokk en flott tur :D Grip sjansen, fri ordner dere med sjefer å kjerringer etterhvert som dere samler Manne-poeng utover vintern :thumleft
Jeg gjør som den store mannen sier, og melder meg på .... nnnÅh!
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by Bikeridr »

Jeg må se hvordan jeg får denne kabalen til å gå opp.
Får en dobbel 70-årsdag uti augsut og da må jeg ut på tur med fire hjul, bedre halvdel og et ubestemt antall fire-beinte.

Men, klarer jeg å samle nok "points" utover vinteren og det klaffer med turnusen; count me in. Kan jo i verste fall (basert på "points") bli med på turen til Tromsø, fly hjem og hente kjærring/bikkjer/sekkepipe/kilt og bil og kjøre t/r Tromsø på fire hjul. Deretter hente sykkelen og kjøre hjem på neste fritur.

DET! - - Sier vel hvor mye jeg vil være med på neste tur :) :thumleft
User avatar
Gulars
Posts: 103
Joined: 09 Nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by Gulars »

Har lest om mange av turene her og mye frister. NN står på listen, men ulempen er at det tar lang tid. Ikke at det gjør noe i utgangspunktet men når ferien skal rasjoneres ut er det ikke sikkert jeg får "fri" hjemmefra så lenge. MEN jeg kommer til å følge med på hva som skjer :)
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by ashland »

Har bare opplevd Nord Norge gjennom NRK og div referater, så håper datoene for årets NN - Tur passer inn i friuker og / eller ferie [-o<

Manne poengene er full score - noen fordeler er det ved singel livet, så lenge jeg får noen til å tømme postkassen :roll:
fun is not a straight line
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by DrGreve »

ashland wrote:Har bare opplevd Nord Norge gjennom NRK og div referater, så håper datoene for årets NN - Tur passer inn i friuker og / eller ferie [-o<

Manne poengene er full score - noen fordeler er det ved singel livet, så lenge jeg får noen til å tømme postkassen :roll:
Som sagt så er planene på skissestadiet og ingenting er spikret enda, men når først snøballen har begynt å rulle så er det en stor fare for at det blir tur såfremt interessen er tilstede og folk har lyst til å bli med.
Jeg tipper at søknadsfristen blir som i fjor, 1 juni siden ferielistene hos de fleste bedrifter skal være klare innen 1 mai. Da har man en måned å planlegge ferien og 1 juni har vel de fleste oversikten.
Når turen går av stabelen får vi avgjøre etterhvert som folk vet mer om ferien og når det passer og oppmøte på samlingspunktet, foreløbig Kvisterø Camping, bør være lørdags kveld så har folk langveisfra fredags ettermiddag og hele lørdagen på å komme seg på plass.
Kalenderen sier 1, 8, 15, 22 og 29 juli som aktuelle startdatoer...
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by JK95 »

Vet ingenting om turnus enda, men vet at den blir to uker i tjeneste, 4-5 dager med utdanning, deretter 9 dager fri, type fra og med lørdag til søndag uka etter, så ser at mye som innebærer helger kan bli en utfordring :-k
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by DrGreve »

JK95 wrote:Vet ingenting om turnus enda, men vet at den blir to uker i tjeneste, 4-5 dager med utdanning, deretter 9 dager fri, type fra og med lørdag til søndag uka etter, så ser at mye som innebærer helger kan bli en utfordring :-k
Ser at formuleringen kan misforståes. Selve turen starter søndag men oppmøte blir på lørdags kveld ((eller søndags morgen på Kvisterø hvis noen trøndere bor rett i nærheten) ;)
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by JK95 »

Det kan gå, forutsatt at jeg har fri :-#
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by Palma »

DrGreve wrote: Når turen går av stabelen får vi avgjøre etterhvert som folk vet mer om ferien og når det passer og oppmøte på samlingspunktet, foreløbig Kvisterø Camping, bør være lørdags kveld så har folk langveisfra fredags ettermiddag og hele lørdagen på å komme seg på plass.
Kalenderen sier 1, 8, 15, 22 og 29 juli som aktuelle startdatoer...
Tror det er lurt at du spikrer en dato som du mener er grei Dåkter, skal man prøve å tilpasse til alle så blir det rimelig vanskeligetterhvert. Det må nesten bli litt "take og leave it". Det var nå bare litt min mening, jeg håper å kunne bli med den datoen som blir hvis det passer :)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by DrGreve »

Palma wrote:
DrGreve wrote: Når turen går av stabelen får vi avgjøre etterhvert som folk vet mer om ferien og når det passer og oppmøte på samlingspunktet, foreløbig Kvisterø Camping, bør være lørdags kveld så har folk langveisfra fredags ettermiddag og hele lørdagen på å komme seg på plass.
Kalenderen sier 1, 8, 15, 22 og 29 juli som aktuelle startdatoer...
Tror det er lurt at du spikrer en dato som du mener er grei Dåkter, skal man prøve å tilpasse til alle så blir det rimelig vanskeligetterhvert. Det må nesten bli litt "take og leave it". Det var nå bare litt min mening, jeg håper å kunne bli med den datoen som blir hvis det passer :)
Joda, det kunne jeg gjort men avventer til ting er mer håndfast. I utgangspunktet er 1 eller 8 juli de beste datoene, da er ikke fellesferien startet slik at det er mindre press på campingplasser og mindre fergekøer.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nord-Norgetur 2017

Post by DrGreve »

Etter googling så starter fellesferien fredag 7 juli og da peker 1 juli seg ut som den beste startdatoen..
Post Reply