Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

For de som ikke ble overbevist i forrige diskusjon så kom dette opp nå:

http://nmcu.org/nmcu-stiller-sp-rsm-l-til-tesla-motors

De får resultater - selv med en gammeldags hjemmeside :D :

http://bikeport.no/nmcu-tvang-tesla-kne/
OkDa
Fjr 1300
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

Dette viser jo at medlemskap ikke er helt nødvendig .. det løste seg jo helt utmerket uten min hjelp :shock:
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Da er det jo ingen grunn til å forbedre seg ;-)
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

jhn wrote:Dette viser jo at medlemskap ikke er helt nødvendig .. det løste seg jo helt utmerket uten min hjelp :shock:

Du og Bjerknes etterlyste resultater for å bli medlemmer - her er resultater.... imidlertid kan kverulanter i grunnen gjøre dugnadsarbeid fra ok til et helvete, like greit at ting er som de er....
OkDa
Fjr 1300
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Nå var vel poenget med tidligere diskusjon at NMCU ønsket flere nye medlemmer, og da mener jeg det fortsatt må gjøres drastiske tilltak på markedsføringsbiten. At dem får til noen gode saker i mellomtiden med dem medlemmene dem har kommer jo ikke overraskende. Det må man vel som medlem nesten forvente?

Jeg har aldri ment at jobben dem gjør ikke har vert bra nok. Jeg mener bare at dem kunne fått til mye mer med flere medlemmer som engasjerte seg både økonomisk og verbalt. Men før jeg melder meg inn så vil jeg se at dem mener alvor og faktisk tar et tak på den biten ved å gjøre seg litt mer synlige på det digitale nettverket samt ikke minst hos forhandlere rundt om.

Ikke ligger dem (så vidt jeg sjekket) ute med Adwords kampanje på Google og ikke finner man en eneste folder/flygeblad i noen MC butikker (som jeg har vert) og forhandlerene nevner ikke en dritt om NMCU ved sykkelkjøp etc. Nettsiden ser ut som den er laget på 90-tallet (noe den kanskje også er) og gule giroer er ut for lengst.

Når man søker på feks. "MC klubber" etc. så bør jo NMCU komme opp med egen annonse. Jeg kan heller ikke tenke meg at budet hos Adwords er veldig høyt på dette søkeordet. En ussel 1000-lapp i måneden bør dem kunne klare å spytte inn. Selv jeg betaler i skrivende stund 1000-lappen i måneden til Adwords for mitt bittelille firma. Å ja, den tusenlappen får jeg igjen i rikelig monn :thumleft

Men som sagt, NMCU gjør utvilsomt mye bra og man skal ikke se bort fra at jeg melder meg inn en vakker dag. Nå har dem jo også lovet å kline til på den biten vi diskuterer her så da får vi se om dem gjør alvor av det :thumleft
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

Bjerknez wrote:Nå var vel poenget med tidligere diskusjon at NMCU ønsket flere nye medlemmer, og da mener jeg det fortsatt må gjøres drastiske tilltak på markedsføringsbiten. At dem får til noen gode saker i mellomtiden med dem medlemmene dem har kommer jo ikke overraskende. Det må man vel som medlem nesten forvente?

Jeg har aldri ment at jobben dem gjør ikke har vert bra nok. Jeg mener bare at dem kunne fått til mye mer med flere medlemmer som engasjerte seg både økonomisk og verbalt. Men før jeg melder meg inn så vil jeg se at dem mener alvor og faktisk tar et tak på den biten ved å gjøre seg litt mer synlige på det digitale nettverket samt ikke minst hos forhandlere rundt om.

Ikke ligger dem (så vidt jeg sjekket) ute med Adwords kampanje på Google og ikke finner man en eneste folder/flygeblad i noen MC butikker (som jeg har vert) og forhandlerene nevner ikke en dritt om NMCU ved sykkelkjøp etc. Nettsiden ser ut som den er laget på 90-tallet (noe den kanskje også er) og gule giroer er ut for lengst.

Når man søker på feks. "MC klubber" etc. så bør jo NMCU komme opp med egen annonse. Jeg kan heller ikke tenke meg at budet hos Adwords er veldig høyt på dette søkeordet. En ussel 1000-lapp i måneden bør dem kunne klare å spytte inn. Selv jeg betaler i skrivende stund 1000-lappen i måneden til Adwords for mitt bittelille firma. Å ja, den tusenlappen får jeg igjen i rikelig monn :thumleft

Men som sagt, NMCU gjør utvilsomt mye bra og man skal ikke se bort fra at jeg melder meg inn en vakker dag. Nå har dem jo også lovet å kline til på den biten vi diskuterer her så da får vi se om dem gjør alvor av det :thumleft
som sagt 12.25. Jeg kjøpte MC og ble medlem på grunnlag av kontakt hos forhandler.

Hvis du vil endre noe så er det innenfra som gjelder, men jeg er nok litt usikker på om ikke dine omfattende "krav" vil bli oppfattet som kvervulering.
OkDa
Fjr 1300
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

Okda wrote:
jhn wrote:Dette viser jo at medlemskap ikke er helt nødvendig .. det løste seg jo helt utmerket uten min hjelp :shock:

Du og Bjerknes etterlyste resultater for å bli medlemmer - her er resultater.... imidlertid kan kverulanter i grunnen gjøre dugnadsarbeid fra ok til et helvete, like greit at ting er som de er....
Joda, det er bra at dette blir tatt tak i.
Men det må sies. jeg er ikke helt sikker på at alt står og faller på NMCU.

Noe av grunnen til at jeg har sagt/sier det jeg gjør, er at når NMCU blir nevnt, så kommer det alltid noen antydninger om at ikke-medlemmer er snyltere og gratispassasjerer ... det er en smule provoserende, og da blir det litt fristende å sende noen provoserende meldinger i retur.
Det er kanskje ikke min mest sjarmerende side, men sånn er det.
Må man også donere penger til NAF og Trygg Trafikk for å kunne ferdes langs veiene med god samvittighet?
Hvor mange organisasjoner må man være medlem i, for å kunne leve et anstendig liv, mener du?

En annen grunn kunne f.eks vært at noen ser ut til å ta dette svært personlig ... det er jo litt underholdningsverdi i det \:D/

Og siden du nevner kverulanter ... så er du ikke helt borte vekk, du heller [-X
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Da har nok du opplevd noe ikke jeg har opplevd.

De tingene jeg nevner lenger opp har ikke noe med høye krav å gjøre. Det er slik alle bør tenke i dag som driver et firma i mine øyne. Vertfall hvis håpet er å bli større. Helt grunnleggende ting som lettfattelige nettsider og løsninger som "ungdoman lika" samt digital markedsføring og ikke minst optimalisering av nettsiden er noe alle bør ha i bakhodet i dag.

Det skal sies at dem er flinke til å legge ut informasjon på siden sin. Det er mye tekst der og slikt liker stort sett google. Problemet er måten det blir lagt ut på. Jeg mener dem må spisse markedsføringen sin litt og fronte saker dem har vunnet på fremsiden samt medlems registrering etc. To svære "bulker" på fremsiden som fremmer dette og en Google adwords kampanje som kun handler om å trekke medlemmer feks. Landingssider bør dem også tenke på. Såkalt CTA (Call To Action).

Menyen på venstresiden er for meg bare i veien. 90% av disse menykategoriene kunne dem gjemt bort i footeren på siden. Få frem det som er viktig. Det er feil å tro at det riktige er å fronte ALT på en gang. Man må målrette annonsene direkte til kundene man ønsker.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

jhn wrote:
Okda wrote:
jhn wrote:Dette viser jo at medlemskap ikke er helt nødvendig .. det løste seg jo helt utmerket uten min hjelp :shock:

Du og Bjerknes etterlyste resultater for å bli medlemmer - her er resultater.... imidlertid kan kverulanter i grunnen gjøre dugnadsarbeid fra ok til et helvete, like greit at ting er som de er....
Joda, det er bra at dette blir tatt tak i.
Men det må sies. jeg er ikke helt sikker på at alt står og faller på NMCU.

Noe av grunnen til at jeg har sagt/sier det jeg gjør, er at når NMCU blir nevnt, så kommer det alltid noen antydninger om at ikke-medlemmer er snyltere og gratispassasjerer ... det er en smule provoserende, og da blir det litt fristende å sende noen provoserende meldinger i retur.
Det er kanskje ikke min mest sjarmerende side, men sånn er det.
Må man også donere penger til NAF og Trygg Trafikk for å kunne ferdes langs veiene med god samvittighet?
Hvor mange organisasjoner må man være medlem i, for å kunne leve et anstendig liv, mener du?

En annen grunn kunne f.eks vært at noen ser ut til å ta dette svært personlig ... det er jo litt underholdningsverdi i det \:D/

Og siden du nevner kverulanter ... så er du ikke helt borte vekk, du heller [-X

Tja jeg tar det nå ikke så personlig, men liker nok ikke snyltere som mener seg berettiget til å mene så veldig mye om noe de ikke vil delta i og betale for.... at mange står utenfor er forsåvidt greit men de kan ikke forvente å bli hørt om vil forsøke å bestemme hvordan det drives - utenfra.
OkDa
Fjr 1300
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by knutk »

Bjerknez wrote:Nå var vel poenget med tidligere diskusjon at NMCU ønsket flere nye medlemmer, og da mener jeg det fortsatt må gjøres drastiske tilltak på markedsføringsbiten. At dem får til noen gode saker i mellomtiden med dem medlemmene dem har kommer jo ikke overraskende. Det må man vel som medlem nesten forvente?

Jeg har aldri ment at jobben dem gjør ikke har vert bra nok. Jeg mener bare at dem kunne fått til mye mer med flere medlemmer som engasjerte seg både økonomisk og verbalt. Men før jeg melder meg inn så vil jeg se at dem mener alvor og faktisk tar et tak på den biten ved å gjøre seg litt mer synlige på det digitale nettverket samt ikke minst hos forhandlere rundt om.

Ikke ligger dem (så vidt jeg sjekket) ute med Adwords kampanje på Google og ikke finner man en eneste folder/flygeblad i noen MC butikker (som jeg har vert) og forhandlerene nevner ikke en dritt om NMCU ved sykkelkjøp etc. Nettsiden ser ut som den er laget på 90-tallet (noe den kanskje også er) og gule giroer er ut for lengst.

Når man søker på feks. "MC klubber" etc. så bør jo NMCU komme opp med egen annonse. Jeg kan heller ikke tenke meg at budet hos Adwords er veldig høyt på dette søkeordet. En ussel 1000-lapp i måneden bør dem kunne klare å spytte inn. Selv jeg betaler i skrivende stund 1000-lappen i måneden til Adwords for mitt bittelille firma. Å ja, den tusenlappen får jeg igjen i rikelig monn :thumleft

Men som sagt, NMCU gjør utvilsomt mye bra og man skal ikke se bort fra at jeg melder meg inn en vakker dag. Nå har dem jo også lovet å kline til på den biten vi diskuterer her så da får vi se om dem gjør alvor av det :thumleft
Du får ha meg unnskyldt, men dette er bare bambus.

Ingen forlanger at alle skal melde seg inn. Men om du nå ikke ønsker å være medlem så kan du bare si det da, greit nok, men vennligst spar oss for svada.
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Hva er det som er svada?

Formålet er vel at dem vil øke medlemstallet?
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

Okda wrote:
jhn wrote:
Okda wrote:

Du og Bjerknes etterlyste resultater for å bli medlemmer - her er resultater.... imidlertid kan kverulanter i grunnen gjøre dugnadsarbeid fra ok til et helvete, like greit at ting er som de er....
Joda, det er bra at dette blir tatt tak i.
Men det må sies. jeg er ikke helt sikker på at alt står og faller på NMCU.

Noe av grunnen til at jeg har sagt/sier det jeg gjør, er at når NMCU blir nevnt, så kommer det alltid noen antydninger om at ikke-medlemmer er snyltere og gratispassasjerer ... det er en smule provoserende, og da blir det litt fristende å sende noen provoserende meldinger i retur.
Det er kanskje ikke min mest sjarmerende side, men sånn er det.
Må man også donere penger til NAF og Trygg Trafikk for å kunne ferdes langs veiene med god samvittighet?
Hvor mange organisasjoner må man være medlem i, for å kunne leve et anstendig liv, mener du?

En annen grunn kunne f.eks vært at noen ser ut til å ta dette svært personlig ... det er jo litt underholdningsverdi i det \:D/

Og siden du nevner kverulanter ... så er du ikke helt borte vekk, du heller [-X

Tja jeg tar det nå ikke så personlig, men liker nok ikke snyltere som mener seg berettiget til å mene så veldig mye om noe de ikke vil delta i og betale for.... at mange står utenfor er forsåvidt greit men de kan ikke forvente å bli hørt om vil forsøke å bestemme hvordan det drives - utenfra.
Snyltere ja, akkurat.
Jeg mener veldig lite om hvordan NMCU skal drives ... de får drive som de mener er best.
Jeg tror du forveksler meg med noen andre

Men jeg forventer å ikke bli utskjelt fordi jeg velger å bruke mine kroner annerledes enn du velger.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by ojda »

Jeg har bevisst latt være å kommentere flere av innleggene fra pro-NMCUsiden,
siden de garrantert ikke gjør ugang med innsatsen sin [-(
Men jeg tenker at endel av de karakteristikkene og selvfølgelige forventningene til å
styre andres bruk av penger, ikke i nevneverdig grad er med på å samle nye medlemmer
i foreningen [-(

Kjenner ivertfall at jeg kan bli litt "Vill-ikke"!
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Okda »

jhn wrote:
Okda wrote:
jhn wrote: Joda, det er bra at dette blir tatt tak i.
Men det må sies. jeg er ikke helt sikker på at alt står og faller på NMCU.

Noe av grunnen til at jeg har sagt/sier det jeg gjør, er at når NMCU blir nevnt, så kommer det alltid noen antydninger om at ikke-medlemmer er snyltere og gratispassasjerer ... det er en smule provoserende, og da blir det litt fristende å sende noen provoserende meldinger i retur.
Det er kanskje ikke min mest sjarmerende side, men sånn er det.
Må man også donere penger til NAF og Trygg Trafikk for å kunne ferdes langs veiene med god samvittighet?
Hvor mange organisasjoner må man være medlem i, for å kunne leve et anstendig liv, mener du?

En annen grunn kunne f.eks vært at noen ser ut til å ta dette svært personlig ... det er jo litt underholdningsverdi i det \:D/

Og siden du nevner kverulanter ... så er du ikke helt borte vekk, du heller [-X

Tja jeg tar det nå ikke så personlig, men liker nok ikke snyltere som mener seg berettiget til å mene så veldig mye om noe de ikke vil delta i og betale for.... at mange står utenfor er forsåvidt greit men de kan ikke forvente å bli hørt om vil forsøke å bestemme hvordan det drives - utenfra.
Snyltere ja, akkurat.
Jeg mener veldig lite om hvordan NMCU skal drives ... de får drive som de mener er best.
Jeg tror du forveksler meg med noen andre

Men jeg forventer å ikke bli utskjelt fordi jeg velger å bruke mine kroner annerledes enn du velger.
Bruk pengene dine akkurat som du vil !

Om jeg mener de som drar nytte av NMCU sitt arbeid uten å støtte opp om jobben de gjør, er litt snyltere så mener jeg akkurat det. Dette er jo ikke noe du kan gjøre noe med.

Om det er ok å si det kan saktens diskuteres, men siden du ikke er munnvalen sjøl når det kommer til stykket, så må du regne med å få hørt det tilbake når anledningen kommer.
OkDa
Fjr 1300
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Nå skal jeg vertfall uansett snart ut på årets første julebord og da kommer jeg sikkert til å bruke ti ganger så mye som den kontigenten koster. Om jeg har dårlig samvittighet? Overhodet ikke. :lol:
Post Reply