Dine planer for 2017??

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Dine planer for 2017??

Post by Bikeridr »

2017 for meg, hvis seileplanen holder utover våren og somneren..

Da blir det nok litt "tyvstart" midt i mars, bare sånn for å få ristet av pms'n litt.
Siste lørdag i april er det "Motosešonas atklāšana " eller sesongåpning/motorsykkelens dag.
Når så det blir videre utover senvåren og sommeren er planen litt flere km enn i fjor. Litt mer geobiking enn fjoråret og kanskje litt mer stillbilder. 49 bilder og 70 timer film må jeg innrømme at nok ikke var en ideell kombo :?

Hva turer angår, så blir det vel litt sånn på sparket, men tenker sørover, fjell og vingårder.. Får se, kartet er ikke tegnet ennå :)
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Dine planer for 2017??

Post by Spiritofwinter »

Vanskelig å planlegge 2017 sesongen, nesten hver gang jeg prøver å få til noe så stikker enten jobben eller familien kjepper i hjulene.

Men jeg har varslet fruen at August blir jeg borte to helger for prehøst tur og grustur hos Palma, det blir plottet inn på jobb kalenderen så snart det er mulig.

Ellers får vi se om det ikke blir kjørt litt dagsturer rundt om, om det blir flere lengre turer får vi se etter hvert.


Sent from my iPad using Tapatalk
Peter
Posts: 37
Joined: 25 Aug 2016 18:18
MC: Overgang A2 - A 10.05.18 - Da skal det bli to-hjuling igjen

Re: Dine planer for 2017??

Post by Peter »

Kant1 wrote:
Peter wrote:
Kant1 wrote: Så snart det er brøytet over fjellovergangene rundt Geiranger og Trollstigen, skal jeg ha meg en tur nordover langs kysten, kjøre via Måløy og til Stadtlandet, og få med meg Trollstigen på MC.
Du må gi en lyd når du kommer til Måløy, så skal eg hive meg med på en rundtur, så fremst ny sykkel er komt i garasjen, og du er interessert i selskap! :D
(Holder til i Måløy)

Et genialt rutevalg dersom man ønsker å få utnyttet en dagstur mest mulig, og allerede er i Måløy, er å kjøre til Stryn og opp på Strynefjellet. Derifra kjører du til Geiranger, tar Ørnesvingene, og fortsetter mot Eidsdal (2,5 mil fra Geiranger til Eidsdal). Derifra er det ca. 4 mil til toppen av Trollstigen. Denne ruten kan varmt anbefales, har kjørt den mang en gang med bil! Her får man virkelig sett mye spektakulær Sunnmørsnatur.
Et lite hint på denne ruten er å ta natten i Molde, på Scandic Seilet, for så å ta Atlanterhavsveien og Kristiansund i samme slengen dagen etter. :)
Den er jeg med på... jeg har ikke lagt opp ruta nøyaktig, men jeg skal iallefall ha en overnatting i Florø og drikke øl med mange av de gode kollegaene mine som bor der. 8) Men fra Florø rekker man vel både Måløy og Kannesteinen, samt Stadt på en dag. Kunne tenkt meg å campe i Hoddevika om det er supert vær. Veien videre blir litt sånn "på sparket" etter hvor effektiv man er 8)
Hvilken sykkel skal du ha deg da?
Good, good! :) Ingen problem å få tatt Måløy, Stadt og hele sullamitten på en dag nei!
Tja, er nok Streetfighter og R-sykkel som er høgst på ønskelisten.... Ulempen er at man for øyeblikket kun besitter A2-sertifikat... Har 1 år og noen måneder igjen av fartstiden over til fullverdig A-klasse, dessverre! Så markedet er litt begrenset, med tanke på hva man er ute etter. Ligger mye flott ute, men prismessig i forhold til full-effekt sykler ligger A2 veldig høyt!
Konklusjonen blir vell at eg venter til A-lappen er trykt på det rosa kortet før eg smeller til med noe heftig som virkelig frister, langt inn i hjerterota! :D
Men for all del, gi en lyd når du kommer oppover, så får man se hvordan ståda er med tanke på baik! Så skal du få en guidet tur i området! hehe :thumleft Veistykket mot Stadt, via Åheim eller via Selje, har nok blitt kjørt uttalige ganger i 125-tida.
Skal ikkje legge skjul på at det blir lagt ned uttalige timer på Finn... hehe
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"
Peter
Posts: 37
Joined: 25 Aug 2016 18:18
MC: Overgang A2 - A 10.05.18 - Da skal det bli to-hjuling igjen

Re: Dine planer for 2017??

Post by Peter »

Kant1 wrote:
Peter wrote:
Kant1 wrote: Så snart det er brøytet over fjellovergangene rundt Geiranger og Trollstigen, skal jeg ha meg en tur nordover langs kysten, kjøre via Måløy og til Stadtlandet, og få med meg Trollstigen på MC.
Du må gi en lyd når du kommer til Måløy, så skal eg hive meg med på en rundtur, så fremst ny sykkel er komt i garasjen, og du er interessert i selskap! :D
(Holder til i Måløy)

Et genialt rutevalg dersom man ønsker å få utnyttet en dagstur mest mulig, og allerede er i Måløy, er å kjøre til Stryn og opp på Strynefjellet. Derifra kjører du til Geiranger, tar Ørnesvingene, og fortsetter mot Eidsdal (2,5 mil fra Geiranger til Eidsdal). Derifra er det ca. 4 mil til toppen av Trollstigen. Denne ruten kan varmt anbefales, har kjørt den mang en gang med bil! Her får man virkelig sett mye spektakulær Sunnmørsnatur.
Et lite hint på denne ruten er å ta natten i Molde, på Scandic Seilet, for så å ta Atlanterhavsveien og Kristiansund i samme slengen dagen etter. :)
Den er jeg med på... jeg har ikke lagt opp ruta nøyaktig, men jeg skal iallefall ha en overnatting i Florø og drikke øl med mange av de gode kollegaene mine som bor der. 8) Men fra Florø rekker man vel både Måløy og Kannesteinen, samt Stadt på en dag. Kunne tenkt meg å campe i Hoddevika om det er supert vær. Veien videre blir litt sånn "på sparket" etter hvor effektiv man er 8)
Hvilken sykkel skal du ha deg da?
Good, good! :) Ingen problem å få tatt Måløy, Stadt og hele sullamitten på en dag nei!
Tja, er nok Streetfighter og R-sykkel som er høgst på ønskelisten.... Ulempen er at man for øyeblikket kun besitter A2-sertifikat... Har 1 år og noen måneder igjen av fartstiden over til fullverdig A-klasse, dessverre! Så markedet er litt begrenset, med tanke på hva man er ute etter. Ligger mye flott ute, men prismessig i forhold til full-effekt sykler ligger A2 veldig høyt!
Konklusjonen blir vell at eg venter til A-lappen er trykt på det rosa kortet før eg smeller til med noe heftig som virkelig frister, langt inn i hjerterota! :D
Men for all del, gi en lyd når du kommer oppover, så får man se hvordan ståda er med tanke på baik! Så skal du få en guidet tur i området! hehe :thumleft Veistykket mot Stadt, via Åheim eller via Selje, har nok blitt kjørt uttalige ganger i 125-tida.
Skal ikkje legge skjul på at det blir lagt ned uttalige timer på Finn... hehe
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"
Peter
Posts: 37
Joined: 25 Aug 2016 18:18
MC: Overgang A2 - A 10.05.18 - Da skal det bli to-hjuling igjen

Re: Dine planer for 2017??

Post by Peter »

Planen for 2017 er å få gjennomført utvidelseskurset fra A2 til A! :) Det er prioritet 1 på lista over ting som må gjennomføres i 2017. Ellers så skal en ikkje legge skjul på at det frister å smelle til å investere i en ny bike... Men dilemma er at tankegangen sier at eg burde vente til våren 2018, når fullverdig Klasse A endelig er påtrykt det rosa kortet utstedt fra Staten! :D
Er ute etter Streetfighter eller R-sykkel, og min mening er at det har lite for seg å kjøre rundt på en slik i 1 sesong, med 34HK. Er stygt redd for at man mister mye av kjøreopplevelsen ved at sykkelen er strypt ned så pass, med tanke på bagasjeoppakking osv.

Studerer for øyeblikket Maritime Fag VG2, og skal dermed søke meg læreplass til sommeren...
Så vil og se det litt ann, med tanke på om eg havner som lærling i Forsvaret eller Offshore! :)
Første året som lærling i Forsvaret får man godkjent førstegangstjeneste samtidig, og går dermed 6 uker på og 3 uker av. Dermed frister det å holde igjen litt med sykkelkjøpet. Får veldig lite "hjemmetid" det første året da, og når eg går over på lærlingår nr. 2 er turnusen 3 uker på og 3 uker av, og eg har fått KLASSE A! 8)
Så går en spennende tid i møte, med tanke på hvor eg ender opp som lærling!

- Peter
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Dine planer for 2017??

Post by kvase »

Oppdaterte tanker.
Etter en stund her så ser jeg det slik at jeg ikke passer inn her -
Fortsetter å være en utenfor da det er lettere .- kjører heller på sidelinja å studerer alle de som er vellykka.-
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Dine planer for 2017??

Post by ArcticTiger »

kvase wrote:Oppdaterte tanker.
Etter en stund her så ser jeg det slik at jeg ikke passer inn her -
Fortsetter å være en utenfor da det er lettere .- kjører heller på sidelinja å studerer alle de som er vellykka.-
Er det noen vellykka her da :roll: :shock:
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Dine planer for 2017??

Post by Kant1 »

kvase wrote:Oppdaterte tanker.
Etter en stund her så ser jeg det slik at jeg ikke passer inn her -
Fortsetter å være en utenfor da det er lettere .- kjører heller på sidelinja å studerer alle de som er vellykka.-
Nå følger jeg deg ikke helt her....? Du er da så absolutt en kjekk og trivelig kar, her på forumet.
Får da virkelig ikke håpe du forsvinner....
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Dine planer for 2017??

Post by DrGreve »

kvase wrote:Oppdaterte tanker.
Etter en stund her så ser jeg det slik at jeg ikke passer inn her -
Fortsetter å være en utenfor da det er lettere .- kjører heller på sidelinja å studerer alle de som er vellykka.-
Vellykket, jeg som er tidligere pillemisbruker og brukte alkohol for å døyve abstinensene når legene nektet å gi mer piller enn det kroppen krevde?!?
Men jeg klager ikke, jeg lever godt med min historikk og står for de valg jeg har tatt i livet, gode som dårligere, men vellykket? ;)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Dine planer for 2017??

Post by Bikeridr »

kvase wrote:Oppdaterte tanker.
Etter en stund her så ser jeg det slik at jeg ikke passer inn her -
Fortsetter å være en utenfor da det er lettere .- kjører heller på sidelinja å studerer alle de som er vellykka.-
Vellykka??
Unnskyld, er du tett?? ;-)

Nei, bli med oss andre mer eller mindre feilede godfjottene her inne. Gled deg over turreferater beskrevet, og,hvis du har anledning, bli med på fellesturer med oss og se hvor fint både du og vi andre har det sammen. :thumleft
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Dine planer for 2017??

Post by Snikkeren »

kvase wrote:Oppdaterte tanker.
Etter en stund her så ser jeg det slik at jeg ikke passer inn her -
Fortsetter å være en utenfor da det er lettere .- kjører heller på sidelinja å studerer alle de som er vellykka.-
?? Jeg synes du passer fint her. Her er det plass til de aller fleste, og mangfold er det som gjør et forum bra.

Nei, jeg satser på at dette er PMS'en som snakker. Hold ut til vi er i gang igjen, så ordner alt seg. [emoji106] Og sleng deg gjerne med på en eller flere av fellesturene som arrangeres. Etter en sånn tur har man en tendens til å bli enda mer sammensveiset enn før. [emoji106]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Dine planer for 2017??

Post by tshansen »

kvase wrote:Oppdaterte tanker.
Etter en stund her så ser jeg det slik at jeg ikke passer inn her -
Fortsetter å være en utenfor da det er lettere .- kjører heller på sidelinja å studerer alle de som er vellykka.-
Jeg får håpe det bare er tanker som har behov for å luftes litt :D

Det er synd å høre at du føler at du ikke passer inn, for jeg har helt annet syn på saken. Jeg syns du passer veldig godt inn med mange gode og saklige innlegg.
Nå vet jeg ikke hva du mener med vellykka, men for å snu det litt på flisen. Håper du ser landet for hva det er og skjønner at vi alle er like misslykka som deg ;-) (sagt med humor og glimt i øyet)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: Dine planer for 2017??

Post by xyvind »

Planer for 2017-sesongen ja.. Har ikke så mange MC-planer enda, annet enn at jeg må ha en del nytt utstyr som hjelm, bukse, hansker, støvler, ryggskinne osv..
Hadde jo nesten bestemt meg for å selge sykkelen etter at jeg ble påkjørt, men har heldigvis kommet langt forbi de tankene.
Men om jeg kommer til å Oslo-pendle daglig, slik jeg gjorde tidligere, det er jeg ikke helt sikker på. Kanskje blir motorsykkelen mer brukt på kvelder og i helger? Nææ, vanskelig å si.
Men elbil er på vei inn, og dieselbilen er på vei ut, så vi får se hvor lenge jeg fikser å sitte i kø i elbilen kontra å gli elegant forbi på bimmern.
Håper uansett på en uke fri fra samboer og barn i sommer, og at jeg da kan komme meg nedover på kontinentet. Om det blir Tyskland, Frankrike eller Italia som mål, det er vanskelig å si enda, ja om det i det hele tatt blir en slik tur.
Treff og felleskjøring i større grupper har jeg ikke vært så veldig fan av hittil :shock: Synes ikke det er optimalt å kjøre sammen med alt for mange om gangen. Så vi får se om jeg dukker opp på noen av treffene. Er så mye som skjer på hjemmebane alltid også. Nå skal jeg til og med ha pappapermisjon fra ca. 1. april til 15. juni, så jeg kommer jo til å være helt utslitt resten av sommeren :shock:
En siste viktig ting som må bemerkes er at jeg har fått overbevist madammen om at hun må ta førerkortet for bil, klasse B, så vi driver og øvelseskjører, og jeg håper det igjen fører til at hun og barna vil klare seg litt mer uten meg, slik at jeg kan dra på flere mc-turer \:D/ Så vi får se, jeg blir nok å se både her og der :thumleft
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Dine planer for 2017??

Post by Tommas »

kvase wrote:Oppdaterte tanker.
Etter en stund her så ser jeg det slik at jeg ikke passer inn her -
Fortsetter å være en utenfor da det er lettere .- kjører heller på sidelinja å studerer alle de som er vellykka.-

Du virker jo som en av de mer veltilpassede her, så nå tror jeg du roter fælt :lol:

Ser jo frem til å følge med når 1090'n lander :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Dine planer for 2017??

Post by ojda »

@kvase: Du ser jo selv reaksjonene her,
så det er ivertfall ikke noe grunn til å trekke øra mellom skuldrene for vår skyld [-(

Men det kunne vært artig, og mulig lærerikt å høre hvorfor du føler/følte det sånn :)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply