Demonstrasjon mot moped-loven
Demonstrasjon mot moped-loven
http://www.demonstrasjon.moo.no/
Moderator
Endret emnetittelen din til en mer beskrivende tittel en "gjør det du og!"
-Cartman
Moderator
Endret emnetittelen din til en mer beskrivende tittel en "gjør det du og!"
-Cartman
- haavard.ha
- Posts: 284
- Joined: 26 Apr 2005 19:17
- Location: Rogaland - Karmøy
Ikke gidd å ødelegge topicen hans bare på grunn av skrivefeilene.
En ting er demonstrere for å fjerne lov angående moppe-fart, men da bør det også bli gjordt noe med opplæringen.
Opplæringen for moped er latterlig dårlig, heldigvis blir den litt bedre fra og med i år pga. trafikalt grunnkurs.
Personlig syns jeg at begge deler må endres (fart og opplæring).
En ting er demonstrere for å fjerne lov angående moppe-fart, men da bør det også bli gjordt noe med opplæringen.
Opplæringen for moped er latterlig dårlig, heldigvis blir den litt bedre fra og med i år pga. trafikalt grunnkurs.
Personlig syns jeg at begge deler må endres (fart og opplæring).
2001 Aprilia RS 125
Hvis jeg husker rett, da var det en sånn demonstrasjon den 18 april.. det var ihvertfall annonsert for den på NMCF... akkurat samme opplegg... ble det ikke noe av den?
Er sjøl motstander av 45 km regelen.. og for bedre opplæring. Kjørte selv rundt i en gåseflokk der vi byttet på å kjøre først. En av gjessene kjørte over på rødt lys og en annen mot kjøre-rettningen. Alle besto.
Kan jo også bli sånn at det første året da er fartsgrensen 45 km\t. etter det kan plomber fjernes med loven i hånd sånn at hastigheten økes...
bare en tanke....
er jo litt dumt at en motorsyklist som har en fet xxxxxxxxx(etter ønske) som han kan kjøre
så fort som bare det med... har også en scooter i garasjen som han bruker til småturer i butikken
o.l. men da kan han bare kjøre i 45 km\t....
Er sjøl motstander av 45 km regelen.. og for bedre opplæring. Kjørte selv rundt i en gåseflokk der vi byttet på å kjøre først. En av gjessene kjørte over på rødt lys og en annen mot kjøre-rettningen. Alle besto.
Kan jo også bli sånn at det første året da er fartsgrensen 45 km\t. etter det kan plomber fjernes med loven i hånd sånn at hastigheten økes...
bare en tanke....
er jo litt dumt at en motorsyklist som har en fet xxxxxxxxx(etter ønske) som han kan kjøre
så fort som bare det med... har også en scooter i garasjen som han bruker til småturer i butikken
o.l. men da kan han bare kjøre i 45 km\t....
Du trenger bare 1
- haavard.ha
- Posts: 284
- Joined: 26 Apr 2005 19:17
- Location: Rogaland - Karmøy
Kjenner godt til dette. Når man kunne ta prøven på skolen, var det flere som ikke tok den, men fikk lappen alikevel.33.R.P.M. wrote:Kjørte selv rundt i en gåseflokk der vi byttet på å kjøre først. En av gjessene kjørte over på rødt lys og en annen mot kjøre-rettningen. Alle besto.
Faktisk en som kjørte ned en gammel dame, og en som veltet i fart (mopeden seilte rett inn i en barnevogn). Begge fikk lappen. Det var faktisk siste kjøreturen. Han som veltet sa at han veltet pga. "grus i vegen". (Det skyltes hvertfall ikke den murkanten han hoppet på.... )
Dette sier litt om opplæringen.
2001 Aprilia RS 125
-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
- haavard.ha
- Posts: 284
- Joined: 26 Apr 2005 19:17
- Location: Rogaland - Karmøy
-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
- haavard.ha
- Posts: 284
- Joined: 26 Apr 2005 19:17
- Location: Rogaland - Karmøy
Nå hadde jeg ikke så mye mer enn 50kmt jeg heller da.. men fy faen så mye smerte jeg har gått igjennom siden 22.mars
Å krejse er noe som kan skje alle, hvilken som helst dag. Til den dagen eventuelt kommer igjenn skal jeg bruke kjæreklær som litt mer beskyttelse enn joggedress, og skater sko..
Å i det heletatt falle av en sykkel er vondt, tenk da i en fart lik 20, og få en lett-mc, moped etc. over seg. Det blir ikke pent om det verste skulle skje. Å kjøre moped er ikke bare å kjøre med shorts, t shorte og hjelm, det er like farlig som å kjøre på MC.
Konklusjonen min er at et hvert kjøretøy er farlig , serlig mc er utsatt. Vær forberedt mest mulig forberedt. kjøreklær er en bra start.
Og for all del kjør med vett da folkens
Å krejse er noe som kan skje alle, hvilken som helst dag. Til den dagen eventuelt kommer igjenn skal jeg bruke kjæreklær som litt mer beskyttelse enn joggedress, og skater sko..
Å i det heletatt falle av en sykkel er vondt, tenk da i en fart lik 20, og få en lett-mc, moped etc. over seg. Det blir ikke pent om det verste skulle skje. Å kjøre moped er ikke bare å kjøre med shorts, t shorte og hjelm, det er like farlig som å kjøre på MC.
Konklusjonen min er at et hvert kjøretøy er farlig , serlig mc er utsatt. Vær forberedt mest mulig forberedt. kjøreklær er en bra start.
Og for all del kjør med vett da folkens
Yamaha Neos -
X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005