Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Palma
Posts: 4748
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Død Dominator og Tracer fortsatt hos doktorn..)

Post by Palma »

Det er kaldt om dagen, og det kan være stedvis glatt og det er mye elg i veien (sikkert ulv og...) sykker'n får flere km og du bli sjuk og sikkert flere ting som du kan være glad du slipper, så du får prøve å se positivt på det :) :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Liv i Dominatorn igjen, og Tracern fortsatt hos doktorn..)

Post by biker7 »

Det mangler visst fortsatt et plastdeksel som skal sitte ved bensintanken til Tracern (det første var skadet i transport..) , så ikke klar fra verksted enda.. Byner virkelig å dra ur detta :evil: 6uker siden påkjørselen nå.. Men er nok bortimot slutt på sessongen, så ingen skandale. Men litt irritasjon er det allikevel å ikke få hjem godsykkelen :-k

Men et lyspunkt i dag: The Dominator is alive again ! \:D/ Fikk ny CDI-boks i posten på tirsdag, og i dag fikk jeg endelig montert den. Ble gnist igjen, og jaggu startet den. :D 650,- spenn inkl. frakt fra England, så slettes ikke gæli pris synes jeg. Er vel "pirat" fra Taiwan, men funker. Fikk også samtidig festet plastdeksler etc litt bedre i fronten, ved hjelp av litt "Mc Gyver-løsninger". Er jo blitt noen ødelagte infestninger etc i plasten etter 28år.
Så blir vel muligens en test-tur de nærmeste dagene. :)

Image
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Liv i Dominatorn igjen, og Tracern fortsatt hos doktorn..)

Post by biker7 »

Med Tracern fortsatt på verksted etter påkjørselen og en Dominator med el-feil, hadde jeg vel egentlig for under ei uke siden avskrevet sessongen.. :-k Men fikk fredag montert ny CDI på Hondan, og i går fikk jeg til et lite sessong-comeback :D Ble vel bare 6-7mil på litt grus og småveier, men herlig å komme seg i salen igjen \:D/ Etter CDI-bytte ser det ut som Hondan nå starter lettere enn på lenge. Og den fungerer faktisk bedre ellers også ! Kvikkere gassrespons, jevnere motorgange, og jeg kan nå slippe den lengre ned i turtallsregistret før endunkeren protesterer :thumleft Hadde ikke trodd et en liten Taiwansk plastboks kunne ha såpass mye å si på denne gamle sliteren fra 1989 ! :D

Et bilde fra gårdagens tur:
Image
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Liv i Dominatorn igjen, og Tracern fortsatt hos doktorn..)

Post by biker7 »

Siste mottatte info om Tracern: Snakket med verksted i går, og deksel som FORTSATT :evil: mangler skal nå være på vei til Norge fra Amsterdam (mener jeg de sa..) etter først å ha kommet fra Japan. Så da får vi se nærmere helga om den er klar.. Må nok da evt. se ann været litt ved henting, om det blir kjøring eller henger :-k :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Liv i Dominatorn igjen, og Tracern fortsatt hos doktorn..)

Post by tshansen »

Ting tar tid forstår jeg [emoji849] jaja, du har nå uansett sykkelen klar til neste sesong! Regner med det nærmer seg vinter på dine kanter også med stormskritt?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Liv i Dominatorn igjen, og Tracern fortsatt hos doktorn..)

Post by Tommas »

Men, hadde det ikke gått an å bruke litt tec7 på det ødelagte plastdekslet og bare bruke sykkelen til det nye dukket opp?
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Liv i Dominatorn igjen, og Tracern klar for henting)

Post by biker7 »

Lordshaft: Ja nærmer seg nok faretruende vintern her også :evil: , men har blitt litt mildere igjen de siste dagene med 7-8 grader :)

Tommas: Var bare en del skuremerker på et hjørne på dette dekselet oppe på høyre side ved bensintanken. Fikk tilbudet om å hente sykkelen med det ripete dekselet montert for snart 2 uker siden, og sette på det nye dekselet selv senere. Men da måtte jeg ha reist 11mil en vei for å hente det, og tatt jobben med å montere det selv.. Og med siste tidens værutsiktet fant jeg ut at jeg skulle vente.


MEN i dag fikk jeg en telefon: Tracern er endelig klar ! \:D/ Så da satser jeg på henting på freddan :D :thumleft
Last edited by biker7 on 20 Oct 2016 14:16, edited 1 time in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Liv i Dominatorn igjen, og Tracern fortsatt hos doktorn..)

Post by tshansen »

Oi oi!! Klar sykkel! Det er jaggu "på tide" [emoji106]
Ja det er litt mildere her også, blir alltid det når det skyer til igjen litt, men ser ikke ut som de har planer om å slutte med saltingen når de først har startet [emoji848] nei, den får nok bare stå fint i garasjen til neste år ja
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Liv i Dominatorn igjen, og Tracern fortsatt hos doktorn..)

Post by quattrokim »

Mildere? 3 grader her no hvertfall.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Liv i Dominatorn igjen, og Tracern hjemme igjen :-)

Post by biker7 »

Da står Tracern hjemme i garasjen igjen :D Fikk endelig hentet den hjem fra verkstedet i dag. Ikke akkurat sommertemp å kjøre i, men gikk overraskende greit i 5 grader, oppholdsvær og godt med klær. Men var greit med nymonterte varmehåndtak 8)
Reperasjonen til den nette sum av 57000,-(i tillegg kommer erstatning jakke, reise etc) ser grei ut, men jeg skal justere styret litt og montere nytt bagster-trekk etc.
Så blir den nok vinterparkert om ikke så veldig lenge.

Fikk også med meg ei ny Lindstrands Qurizo jakke fra Nydal i dag :D
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Liv i Dominatorn igjen, og Tracern hjemme igjen :-)

Post by biker7 »

Det har blitt noen timer i garasjen i helga, og nå trur jeg Tracern er omtrent som før jeg ble påkjørt for 7 uker siden. :D Jeg har nå fått montert nytt Bagster-trekk, litt justeringer av styre etc, satt på skiltholder-veska igjen, renset kjede, og en skikkelig vask. Fikk også utført service sammen med reperasjonen, så nå er den klar for ny sessong. :thumleft Framdekket byner å bli dårlig, men har et nytt liggende. Men trur jeg venter med å montere dette til våren. Blir nok å vinterparkere i nærmeste framtid (selv om det ikke akkurat frister..) :)

Image
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracern vinter-parkert)

Post by biker7 »

Og der var det jammen meg gjort: Årets siste Tracer-tur :? :-k Etter en liten runde på 6 mil i ettermiddag, står den nå i et oppvarmet lokale for vinterlagring. Litt trist selvfølgelig, men med sykkelen i toppform igjen etter smellen for 8 uker siden og det faktumet at vi øyeblikkelig skriver 1.november føles det igrunn litt greit også. :) Og med helgas værutsikter med sol og 7-10 grader her øst, så skal man ikke se bort ifra at det kan bli en liten tur eller to for det. For Dominatorn står klar i garasjen den vettu ;-) :D

Bilder fra Tracerns siste 2016-tur i dag.
Image
Image
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracern vinter-parkert)

Post by biker7 »

Da ble det en liten sightseeing på noen mil i nærområdet i dag. Men må nok innse at sessongen går mot slutten. :-k Helt greit å kjøre med nok klær på seg, men 5 grader er i minste laget for skikkelig kos på tohjul. Og med værutsikter med både snø og en del kuldegrader i den nærmeste framtid, så er det nok ingen garantier for at det blir noen flere turer i år. Men har da blitt 1200mil med Tracern (selv om sessongen ble kuttet litt..) og 320mil med Dominatorn, så skal vel ikke klage. 8) Og YR og Storm har tatt feil før de, så man vet aldri ;-) :D

Bilde tatt langs Glomma ved Kirkenær på dagens tur.
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracern vinter-parkert)

Post by tshansen »

Det er nok bare å akseptere at kong vinter er på vei! Det river i sjelen å parkere den for vinteren hvert år, men det gir meg ekstra lyst å kjøre når sesongen endelig er her igjen [emoji122]

Det siste bildet var meget bra [emoji122][emoji122]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracern vinter-parkert)

Post by biker7 »

Tracern er jo nå vinterparkert, og den såkalte "E-bay-sessongen" er i gang. Har blitt et par "Kina-artikler", men overraskende grei finish/kvalitet virker det som. Beskyttelse til motordeksler (Disse: http://www.ebay.com/itm/Engine-Stator-I ... lQ&vxp=mtr) fikk jeg i posten og montert rett før parkering. Og har også fått en vindskjerm (http://www.ebay.com/itm/361700687063?_t ... EBIDX%3AIT) som jeg har tenkt å kutte ned noen cm for å teste litt turbulens etc. Og for to dager siden kom disse (http://www.ebay.com/itm/232091904518?_t ... EBIDX%3AIT) som ser overraskende fine ut. Venter også på disse (http://www.ebay.com/itm/112061024664?_t ... EBIDX%3AIT) Må jo være forberedt hvis ulykken skulle være ute igjen, vettu ;-) :D
Post Reply