NMCU trenger støtte.

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: NMCU trenger støtte.

Post by jhn »

cevillan wrote:
jhn wrote:Joda, det holdes kurs rundt omkring, spredt utover ca halve landet ... jeg synes det blir langt og dyrt å kjøre 1000 km, hver vei for et lite kurs.
Skjønner ikke helt, er dette et argument for eller imot å få noen til å tale sin sak? Med litt mer initiativ lokalt kunne dere sikkert fått til noe tilsvarende der du bor, uten at jeg vet hvor det er. Men med 90 % individualister blant motorsyklistene som ikke ser poenget med å noen ganger gå i flokk, skjønner jeg det blir vanskelig å få til.
Ingen av delene ... det er bare en forklaring på hvorfor jeg foreslår større spredning av kursene.
Er ikke det forholdsvis tydelig?
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

Hvor ble det av Fidel?

Forventer ikke at han skal delta i den noe turbulente diskujsonen, men er spent på hvilke konkrete tiltak som kommer til å gjøres :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Tommas »

Bjerknez wrote:Hvor ble det av Fidel?

Forventer ikke at han skal delta i den noe turbulente diskujsonen, men er spent på hvilke konkrete tiltak som kommer til å gjøres :thumleft

Tipper første tiltak er å holde seg langt unna denne tråden :lol:

Du er spent nå, på å se om det blir så bra at du kan beære de med ditt medlemskap?

8)
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

Haha, mulig du har et poeng, men jeg tenkte mer litt ren fakta informasjon jeg om hva dem kommer til å gjøre ut fra tipsene/kranglingen i tråden :thumleft

Mitt medlemsskap kan nok hende blir en realitet på sikt, men først må jeg ha pengene. Snakker tross alt om 8 stk. Grandiosa her i kroner og øre. Kanskje jeg kunne tatt det på avbetaling? :lol:
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

Traveller wrote:
Bjerknez wrote:Hvor ble det av Fidel?

Forventer ikke at han skal delta i den noe turbulente diskujsonen, men er spent på hvilke konkrete tiltak som kommer til å gjøres :thumleft
Jeg tror kanskje det er i overkant optimistisk å tro at en landsomfattende organisasjon som NMCU vil innkalle til ekstraordinær møtevirksomhet for å inkorporere nye forslag fra et mc forum.
Kanskje de vil ta seg like god tid som du bruker på å bestemme deg for å bli medlem :lol:
Hvis du har fått med deg tidligere post fra Fidel i denne tråden så vil du se at møtet er ferdig og det er bestemt at det skal brukes midler til økning av medlemsmassen og Fidel selv er den som er ansvarlig (hvis jeg forsto det rett)

Så jeg mener ikke at jeg bør være så voldsomt optimistisk. En liten redegjørelse fra Fidel om hva som kommer til å bli gjort bør så absolutt være på sin plass, selv om han så klart står helt fritt til å ikke si noe som helst. :thumleft
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

Johoo! Det er det jeg har sagt hele tiden. Nå har dem virkelig fått opp øynene og skjønt at markedsføring er veien å gå :thumleft
Håper dem også klarer å gjøre hjemmesiden mer inbydende og "lettlest" 8)
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Elolz »

Traveller wrote:Jeg legger ved virksomhetsplanen for 2016-17 så kan du jo lese selv uten hjelp av Fidel:
http://nmcu.org/files/Virksomhetsplan%202016-2017.pdf
Se der ja, der står det jo hva de skal arbeide med fremover og saker de vil følge opp også. :thumleft
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Elolz »

Da ser jeg NMCU er i gang med å lage små videosnutter alt, slik det sto nevnt i virksomhetsplanen. Denne ble nettopp lagt ut på facebooksiden deres:
[youtube][/youtube]
Denne ble lagt ut for 2 uker siden, men jeg har ikke registrert den på nyhetsfeeden min på facebook ihvertfall:
[youtube][/youtube]
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Fidel »

Hei dere, joda - jeg er i loopen.

Vi har opprettet en liten "task force" som skal se på hvordan vi kan ta tak i bl.a. noen av forslagene som her kommet inn her i tråden og fra andre kreative sjeler. Vi jobber alle sammen frivillig, så det tar litt tid å få samlet troppene av og til, men vi er i siget. Blant annet ser vi på hvordan vi enklest kan gjøre noe med nettsiden. Den består av et lappverk av masse gamle greier, og har delvis fungert også som arkiv. Vi må se hvordan dette kan løses enkelt - vi kommer tilbake med (forhåpentligvis) noe nytt og spenstig, om enn ikke over natta.

For øvrig vil NMCU-medlemmer kunne følge med i MC-bladet og på nettsiden om hva som skjer ifht EU-kontroll, tilstandsrapporter, samarbeid med andre parter i MC-sektoren, avgifter osv i tiden som kommer. Det er jo tross alt NMCUs medlemmer som først og fremst har krav på fremdriftsrapporter.
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Jompa »

Leste akkurat i Mc-bladet om avgiftsfritaket for amatørbyggere.( så da skjønner den observante leser at jeg er medlem)
Ikke at dette har noen stor betydning for meg eller de fleste av oss, men allikevel bra at nmcu også er en organisasjon for de
som gjør litt andre ting utav hobbyen. stå på :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Toven »

Stå på! =D>
Bergen

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bergen »

Veldig bra :thumleft Var ikke klar over at NMCU hadde egen jutub kanal. Men har nå abonnert på nyheter fra den.
Lykke til med "dugnaden"! Dette blir nok bra på sikt. Og takk for at dere står på for mc'ister =D>

Hilsen et medlem
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: NMCU trenger støtte.

Post by KliffArne »

KliffArne wrote:Før jeg kan være med å spytte inn litt lommerusk til NMCU, så må dem be Kim Jong-un og hans likesinnede ( MCsiden) om å fjerne logo'en fra deres hjemmeside. Ikke tale om at jeg støtter noen som vanker i sånne omgivelser.

Da fortsetter jeg heller å være free-loader.

Ellers så har nok NMCU et potensiale for å markedsføre seg selv litt bedre, personlig hadde jeg ikke hørt om dem før jeg dessverre havnet på sånne lugubre sider som dette.

Greit nok, jeg svolgte en kamel, og meldte meg inn. Men nå syns jeg Fidel strekker det litt langt, så vurderer å melde meg ut igjen.

Se bare hva som dukka opp i postkassen idag, fikk nesten kaffen i vranghalsen da jeg spretta konvolutten, er det ikke Selveste som havna på kjøkkenbordet mitt;

Image
Bergen

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bergen »

KliffArne wrote:
KliffArne wrote:Før jeg kan være med å spytte inn litt lommerusk til NMCU, så må dem be Kim Jong-un og hans likesinnede ( MCsiden) om å fjerne logo'en fra deres hjemmeside. Ikke tale om at jeg støtter noen som vanker i sånne omgivelser.

Da fortsetter jeg heller å være free-loader.

Ellers så har nok NMCU et potensiale for å markedsføre seg selv litt bedre, personlig hadde jeg ikke hørt om dem før jeg dessverre havnet på sånne lugubre sider som dette.

Greit nok, jeg svolgte en kamel, og meldte meg inn. Men nå syns jeg Fidel strekker det litt langt, så vurderer å melde meg ut igjen.

Se bare hva som dukka opp i postkassen idag, fikk nesten kaffen i vranghalsen da jeg spretta konvolutten, er det ikke Selveste som havna på kjøkkenbordet mitt;

Image
Hahaha :D :D Det er jo bare å søle kaffegrut på førstesiden med en gang!
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Toven »

uffda :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Post Reply