MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 11 des 2018 20:34

Alle klokkeslett er UTC+01:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggsemne: Plombering GSR 600
Legg innLagt inn: 25 sep 2016 09:02 
Offline

Registrert: 24 sep 2016 17:01
Innlegg: 2
Hei! er det mulig og plombere en GSR 600 fra 98hk til 34hk eller 47hk?


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Plombering GSR 600
Legg innLagt inn: 25 sep 2016 09:06 
Online
Geocache General
Brukeravatar

Registrert: 08 okt 2015 09:28
Innlegg: 2141
MC: '11 Yamaha FJR 1300A
Sted: Babīte
Tja, mulig er det nok, men det blir ikke godkjent klasse A2 da.
Reglene sier at en ikke har lov å plombere ned mer enn halvparten, så for å få en lovlig plombert A2-sykkel kan ikke utgangspunktet være mer enn 96hk.

_________________
--
Bikeridr


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Plombering GSR 600
Legg innLagt inn: 25 sep 2016 09:23 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 22 jan 2007 11:05
Innlegg: 3195
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Helt korrekt er det max70Kw i utgangspunkt(noen modeller kan leveres som "euroutgave" med max 70Kw)
Nedplomberes enten elektronisk eller mekanisk ned til max35Kw ,forutsatt minimum egenvekt på 175kg =max 0,2Kw/Kg.


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Plombering GSR 600
Legg innLagt inn: 25 sep 2016 16:42 
Offline

Registrert: 24 sep 2016 17:01
Innlegg: 2
er svv HELT firkantet så det er helt umulig å få den registrert som A2... eller er det litt slakke ettersom at sykkelen har 2kW for mye?


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Plombering GSR 600
Legg innLagt inn: 25 sep 2016 16:47 
Online
Geocache General
Brukeravatar

Registrert: 08 okt 2015 09:28
Innlegg: 2141
MC: '11 Yamaha FJR 1300A
Sted: Babīte
På det punktet er nok svv komplett kvadratisk, ja. Dersom den skulle bli godkjent og du deretter blir stoppet på veien med underskrift og "godkjennelse" av en av svv's representanter, ville vedkommende bli sparket og du ville ende opp med bot/anmeldelse for føring av et motorkjøretøy du ikke har sertifikat til samt en stk avskiltet sykkel med mangellapp.

I dette tilfellet er regler nemlig regler og det er satt en definitiv grense. Det er ikke rom for slingringsmonn.

_________________
--
Bikeridr


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Plombering GSR 600
Legg innLagt inn: 29 sep 2016 17:16 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 22 jan 2007 11:05
Innlegg: 3195
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Forskriftene er like rigide som det er mulig å være litt gravid. :lol:


Toppen
   
 Innleggsemne: Re: Plombering GSR 600
Legg innLagt inn: 29 sep 2016 18:18 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 08 nov 2015 16:48
Innlegg: 80
MC: Honda CB 500 1995 mod.
Må i så fall finne en brukt, som allerede er strupa til 25 kW(34 hk) etter de gamle reglene.
Den kan man kjøre på A2 førerkort. :)

Her f.eks
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=83384746

_________________
Bilde


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 7 innlegg ] 

Alle klokkeslett er UTC+01:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner