Adeles blogg - Første tur i asfalten

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Adeles blogg - Hvorfor skal jeg egentlig selge den lille Shinobien min bare fordi jeg strøk en gang?

Post by Adele »

Bjerknez wrote:Han pleier og ha på seg røde strømper og slike hofteholdere når han er på tur.

Neida... er bare noe jeg kalte han akkurat nå siden han kjører en rød sykkel. Ikke for noe annet :lol:

Åååja...haha!
=^_^=
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Adeles blogg - Hvorfor skal jeg egentlig selge den lille Shinobien min bare fordi jeg strøk en gang?

Post by ojda »

Adele wrote:
Åå, Nord-Norge savner jeg! Jeg hadde alltid tenkt å kjøre til Bardufoss og se på den gamle skolen min og prøve å finne kontaktlæreren min. Men oijda: Bare det at du tar ut litt tid er utrolig snilt. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjengjelde det :redface .

?
Det sier seg vel selv, du skal sørge for å få lappen (så kan du minnes det når du har hatt lappen i en 5-6 år, og bringe tjenesten videre til nestemann) :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Adeles blogg - Hvorfor skal jeg egentlig selge den lille Shinobien min bare fordi jeg strøk en gang?

Post by Adele »

ojda wrote:
Adele wrote:
Åå, Nord-Norge savner jeg! Jeg hadde alltid tenkt å kjøre til Bardufoss og se på den gamle skolen min og prøve å finne kontaktlæreren min. Men oijda: Bare det at du tar ut litt tid er utrolig snilt. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjengjelde det :redface .

?
Det sier seg vel selv, du skal sørge for å få lappen (så kan du minnes det når du har hatt lappen i en 5-6 år, og bringe tjenesten videre til nestemann) :thumleft
Ahaaa, er det sånn det gjøres! Det skal jeg huske på (:.
=^_^=
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Adeles blogg - Hvorfor skal jeg egentlig selge den lille Shinobien min bare fordi jeg strøk en gang?

Post by Adele »

Hva synes dere om denne låsen - er den god nok?

https://www.youtube.com/watch?v=RuapzmGRDVA
=^_^=
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Adeles blogg - Hvorfor skal jeg egentlig selge den lille Shinobien min bare fordi jeg strøk en gang?

Post by Toven »

Har samme, ingen som har testet den enda men... :lol: =D>
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Adeles blogg - Hvorfor skal jeg egentlig selge den lille Shinobien min bare fordi jeg strøk en gang?

Post by Adele »

Toven wrote:Har samme, ingen som har testet den enda men... :lol: =D>
Hehe, da satser jeg på den så har jeg ihvertfall en lås, men hva er forskjell på hel og halvt bolt? Jeg skjønner det ikke helt ):. Vil den med halv bolt være bedre egnet for små sykler med tynne bremseskiver?
=^_^=
Bjerknez

Re: Adeles blogg - Hvorfor skal jeg egentlig selge den lille Shinobien min bare fordi jeg strøk en gang?

Post by Bjerknez »

Anbefaler Abus 8077. Har denne selv og den er super. Den har alarm også.
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Adeles blogg - Hvorfor skal jeg egentlig selge den lille Shinobien min bare fordi jeg strøk en gang?

Post by ole m. »

"Halv bolt" bruker du i de tilfellene låsen må festes nær navet på hjulet, om det ikke er plass til hele utvidelsen av bolten på baksiden.

Image
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Adeles blogg - Hvorfor skal jeg egentlig selge den lille Shinobien min bare fordi jeg strøk en gang?

Post by Adele »

Bjerknez wrote:Anbefaler Abus 8077. Har denne selv og den er super. Den har alarm også.
Åå, okeii. Takk (:.
ole m. wrote:"Halv bolt" bruker du i de tilfellene låsen må festes nær navet på hjulet, om det ikke er plass til hele utvidelsen av bolten på baksiden.

Image
Da skjønner jeg det litt bedre, takk (:.
=^_^=
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Adeles blogg - Forslag til kommunikasjonsutstyr?

Post by Adele »

Hei igjen alle sammen! Håper det går bra med dere! Nå har jeg snakket med noen som kan kjøre med meg, men jeg trenger kommunikasjon-utstyr. Jeg har en annen venn som også skal ta mc-sertifikatet i år og tok på meg ansvaret for å finne utstyr til oss alle, men jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter og hvordan jeg skal skille det gode fra det dårlige. Har dere noen forslag?

Det er viktig at lyden er klar og mikrofonen ikke plukker opp masse støy. Det hadde også vært en fordel om utstyret kunne gjemmes og ikke ligge på utsiden av hjelmen (jeg synes det ser penere ut). Jeg har ikke satt opp noe budsjett enda, men jeg ser for meg at det kommer på 1000-2000 per enhet. Også hadde det vært fint om det kunne kobles til telefonen sånn at det gikk an å spille av musikk fra spotify eller holde samtaler f.eks?

Kanskje finnes det noen billige enheter som bare kan kobles rett opp til telefonen også? Da kan jeg jo bare kjøpe de sånn at vi kan øvelseskjøre og heller vente med å kjøpe dyrt utstyr til når jeg trenger det.
=^_^=
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Adeles blogg - Forslag til kommunikasjonsutstyr?

Post by Flattop »

Jeg regner med at dere har vel et mobilabbonement som gir gratis ringetid?

Da er vel det bare å plugge inn headsettet i ørene, få mikrofonen opp til munnen og prøve i vei?
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Adeles blogg - Forslag til kommunikasjonsutstyr?

Post by Adele »

Flattop wrote:Jeg regner med at dere har vel et mobilabbonement som gir gratis ringetid?

Da er vel det bare å plugge inn headsettet i ørene, få mikrofonen opp til munnen og prøve i vei?

Det har vi. Tenkte du på noe sånt som dette: https://www.motardinn.com/motorsykkelut ... lsrc=aw.ds ? Eller mente du bare vanlige ørepropper? For de klarer ikke jeg å få til å sitte på ordentlig med hjelm /:.
=^_^=
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Adeles blogg - Forslag til kommunikasjonsutstyr?

Post by JK95 »

Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Adeles blogg - Forslag til kommunikasjonsutstyr?

Post by Adele »

JK95 wrote:http://www.agmshop.no/MC/Til-forer-(mc) ... 90i1980083
Har de der, de er knall :thumleft

Takk fot tips, men den har en begrensning på 5 personer. Er ikke det litt lite? Eller er det der standarden ligger for løsninger som ikke bare er blåtann-baserte? Ikke at jeg kjenner 5 stykker som kjører mc :redface :-P
=^_^=
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Adeles blogg - Forslag til kommunikasjonsutstyr?

Post by kvase »

Ja skal det flere til en 5 i en og samme kakle - gjeng så blir det vel reine hønsehuset ville jeg tro men hva kan en gammel fossil om det da . :shock:
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Post Reply