Plombering GSR 600

Prat om mellomtung MC
Post Reply
Manak
Posts: 2
Joined: 24 Sep 2016 17:01

Plombering GSR 600

Post by Manak »

Hei! er det mulig og plombere en GSR 600 fra 98hk til 34hk eller 47hk?
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Plombering GSR 600

Post by Bikeridr »

Tja, mulig er det nok, men det blir ikke godkjent klasse A2 da.
Reglene sier at en ikke har lov å plombere ned mer enn halvparten, så for å få en lovlig plombert A2-sykkel kan ikke utgangspunktet være mer enn 96hk.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Plombering GSR 600

Post by mekkern »

Helt korrekt er det max70Kw i utgangspunkt(noen modeller kan leveres som "euroutgave" med max 70Kw)
Nedplomberes enten elektronisk eller mekanisk ned til max35Kw ,forutsatt minimum egenvekt på 175kg =max 0,2Kw/Kg.
Manak
Posts: 2
Joined: 24 Sep 2016 17:01

Re: Plombering GSR 600

Post by Manak »

er svv HELT firkantet så det er helt umulig å få den registrert som A2... eller er det litt slakke ettersom at sykkelen har 2kW for mye?
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Plombering GSR 600

Post by Bikeridr »

På det punktet er nok svv komplett kvadratisk, ja. Dersom den skulle bli godkjent og du deretter blir stoppet på veien med underskrift og "godkjennelse" av en av svv's representanter, ville vedkommende bli sparket og du ville ende opp med bot/anmeldelse for føring av et motorkjøretøy du ikke har sertifikat til samt en stk avskiltet sykkel med mangellapp.

I dette tilfellet er regler nemlig regler og det er satt en definitiv grense. Det er ikke rom for slingringsmonn.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Plombering GSR 600

Post by mekkern »

Forskriftene er like rigide som det er mulig å være litt gravid. :lol:
User avatar
Twinmannen
Posts: 94
Joined: 08 Nov 2015 16:48
MC: Honda CB 500 1995 mod.

Re: Plombering GSR 600

Post by Twinmannen »

Må i så fall finne en brukt, som allerede er strupa til 25 kW(34 hk) etter de gamle reglene.
Den kan man kjøre på A2 førerkort. :)

Her f.eks
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=83384746
Image
Post Reply