RuneMC's blogg - Sesongen 2023
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9236
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: RuneMC's blogg
"Leie" låne-sykkel ved service Den var ny
At man smiler like bredt etter 24K er et bra tegn
Flott å høre RuneMc
At man smiler like bredt etter 24K er et bra tegn
Flott å høre RuneMc
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: RuneMC's blogg
Jadda, jadda... har jo lest om at du får en gratis demosykkel ved svc i Sveariket... men på annen side så slipper jeg noen kjedelige mil/timer på motorvei og kan kombinere service med full arbeidsdagojda wrote:"Leie" låne-sykkel ved service Den var ny
At man smiler like bredt etter 24K er et bra tegn
Flott å høre RuneMc
Ellers så tar jeg nok dekkbytte en av de nærmeste dagene (selv) kombinert med å gjøre felgene "tubeless". Har jo vært heldig og helt unngått punkteringer på første to settene med dekk.
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9236
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: RuneMC's blogg
Ikke bare der lånesykkel er greit måvite
At man til syvende og sist betaler for det alikevel er en annen sak
At man til syvende og sist betaler for det alikevel er en annen sak
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: RuneMC's blogg
Har som regel fått prøvekjøre demosykler om jeg ønsker, hvis jeg har ventet der mens svc blir tatt... men synes igrunnen det var rimelig pris. MC-Oslo har vel noe av det samme - men da 125ccm scooter.
Re: RuneMC's blogg
Svisj forsvant 15 035 ut av kontoen
Ventilservicen tok desidert største kakestykke med 9 500
Ellers alle filtre (olje og luft), ny olje, plugger, div pakninger og ny frost/bremsevæske.
Konklusjonen er vel at det koster å kjøre langt med ny Honda.
Ventilservicen tok desidert største kakestykke med 9 500
Ellers alle filtre (olje og luft), ny olje, plugger, div pakninger og ny frost/bremsevæske.
Konklusjonen er vel at det koster å kjøre langt med ny Honda.
Re: RuneMC's blogg
Sukk.... ja jeg ligger farlig nær 20.000 service selv... tror jeg skal planlegge det slik at den blir tatt neste år. For der ryker det fort noen tusen.
Hvor langt har du trødd mopeden din i år?
Hvor langt har du trødd mopeden din i år?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: RuneMC's blogg
Det er liten service på 12K og stor på 24K - dette var den store, dvs 24K bikket i år og siden den var ny.
Interessant å vite hva GSA service kommer på ja... ikke umulig GS/GSA blir neste... RJ skryter uhemmet av den
[youtube][/youtube]
*Edit* Men AT'n har sine lyse sider bokstavelig talt. Hva er vel mer spennende enn en grusvei? Jo, en grusvei i mørket !
Kjørte grusveien mellom Klokkarstua og Tofte - og det var gøy gitt! LED fjernlyset fikk vist hva det dugde til også på tilbaketuren, da det ble reflektert fra et rådyr lenger framme. Rådyret løp over veien, jeg bremset opp i god tid - og der kom kalven også... sprang over veien.
Interessant å vite hva GSA service kommer på ja... ikke umulig GS/GSA blir neste... RJ skryter uhemmet av den
[youtube][/youtube]
*Edit* Men AT'n har sine lyse sider bokstavelig talt. Hva er vel mer spennende enn en grusvei? Jo, en grusvei i mørket !
Kjørte grusveien mellom Klokkarstua og Tofte - og det var gøy gitt! LED fjernlyset fikk vist hva det dugde til også på tilbaketuren, da det ble reflektert fra et rådyr lenger framme. Rådyret løp over veien, jeg bremset opp i god tid - og der kom kalven også... sprang over veien.
Re: RuneMC's blogg
OlavK og jeg kjørte over den veien rett nedenfor Prestfoss til Krøderen, der spratt det også et rådyr ut i veien - tett fulgt av to til
Bra vi kjørte hensynsfullt og aktpågivende
Bra vi kjørte hensynsfullt og aktpågivende
Re: RuneMC's blogg
RuneMC wrote:........
Interessant å vite hva GSA service kommer på ja... ikke umulig GS/GSA blir neste...
I følge Speed:
"10 000km service på en veskekjølt boxer motor koster ca 3500,- kroner. Det vil variere noe avhengig om kardangolje/bremsevæske skal skiftes, men vil i praksis ikke komme på over 4000,- kroner.
20 000km service, som er storservice – hvor vi i tillegg til oljeskift på motor og kardang – utfører skifte av tennplugger, luftfilter og ventilkontroll koster ca 5000-5500,- kroner – dette er den dyreste servicen på denne type motorsykkel (R1200GS/GSA LC, R1200R LC, R1200RS LC, R1200RT LC)"
LITT billigere enn på Honda Africa Twin???
Re: RuneMC's blogg
Jepp, det kan man si!
Er nok både pga at tanken pluss diverse deler må av (tidkrevende).
Der har nok GS/GSA'n en stor fordel med sine sylindertopper i friluft
Tennpluggene var forresten ganske dyre 2K for 4 stk...
Er egentlig veldig fornøyd med Africa Twin bortsett fra to punkt
1) For dårlig vindbeskyttelse (blir for mye støy i høy fart)
2) Felger som krever innerslanger => det får jeg sannsynligvis fikset med Outex tapen.
Til lanesplitting og pendling er den veldig god (god balanse, gode bremser og litt smalere enn GS/GSA, grom lyd). På grus er den knallgod og DCT''n er genial til stående kjøring.
Er nok både pga at tanken pluss diverse deler må av (tidkrevende).
Der har nok GS/GSA'n en stor fordel med sine sylindertopper i friluft
Tennpluggene var forresten ganske dyre 2K for 4 stk...
Er egentlig veldig fornøyd med Africa Twin bortsett fra to punkt
1) For dårlig vindbeskyttelse (blir for mye støy i høy fart)
2) Felger som krever innerslanger => det får jeg sannsynligvis fikset med Outex tapen.
Til lanesplitting og pendling er den veldig god (god balanse, gode bremser og litt smalere enn GS/GSA, grom lyd). På grus er den knallgod og DCT''n er genial til stående kjøring.
Re: RuneMC's blogg
5000,- for en storservice er jo bare til å smile av [emoji122]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: RuneMC's blogg
@mekkern - hmm, ja det var det jeg syntes at det var i spenstigste laget, står mjp-G51 på regningen også så samme produkt, men får ta det på "lessons learned" kontoen
@LS - ja, ser ut som om GS/GSA fikk et plusspoeng til der...
Uansett - idag våknet jeg litt sent pga bryllupsfest igår så da ble det "lokalrunden" istedenfor Gaustatoppen-runden m/vafler hos JRO som jeg leste om litt for sent.
"Lokalrunden" idag ble Vestsidevegen i Lier - Vikersund - Bingen - 1 mil grusvei - Lyngdal i Numedal - Lampeland - Lurdalsveien - Eikeren - Eidsfos - Bergsveien - Hanekleiva - Østbygdaveien - Fjell - hjem
Tok samme runde forrige helg også, så da blir det blanding av bilder fra de to turene 3 første er fra forrige helg og siste fra idag.
Det var jo riktig sommerlig idag med 16-17C og bare litt tørt løv histen og pisten røpet at det går ubønnhørlig mot vinter.
Gård langs grusveien fra Bingen
Africa Twin'en er virkelig en topp MC for slike grusveier. Stående kjøring og 50-60 føles ganske så trygt og kontrollerbart.
Har nå stort sett gått over fra manuell giring til å ha den i D eller S pluss G-knappen. Nedgiringen er da myk nok til at det ikke blir noe problem ift motorbrems og svært behagelig å ikke tenke på giring i det hele tatt
Her er også dilemma ift GS/GSA - jeg tror AT'n er bedre og mer gøy til akkurat dette - rett og slett. Inkludert lyden som endrer litt karakter når Grus-knappen er inne. Den brummingen fra motoren er lett avhengighetsskapende
Litmovatnet
Langs veien mellom Lyngdal og Lampeland
Forrige helg var det ikke spesielt mye høstfarger å se. Litt mer denne helgen selv om mildværet gjør sitt beste for å tviholde på en følelse av sommer.
Her fra idag - Bergsveien etter Eidsfos
Ellers har det blitt lite med kjøring på hverdagene pga at jobben har krevet sitt til endel ut på kvelden hele uken som var, og da mangler gjerne gnisten til å ta seg en tur i mørket. Istedet fikk jeg tatt et bilde av Oslofjorden en morgen taket på kontoret, som jeg syntes ble ganske så bra
Silhuetten av Bygdøy med litt av Oslo i bakgrunnen
Så nå er det vel bare å krysse fingrene for at global oppvarming gir ennå noen dager med brukbart MC-føre - eller
@LS - ja, ser ut som om GS/GSA fikk et plusspoeng til der...
Uansett - idag våknet jeg litt sent pga bryllupsfest igår så da ble det "lokalrunden" istedenfor Gaustatoppen-runden m/vafler hos JRO som jeg leste om litt for sent.
"Lokalrunden" idag ble Vestsidevegen i Lier - Vikersund - Bingen - 1 mil grusvei - Lyngdal i Numedal - Lampeland - Lurdalsveien - Eikeren - Eidsfos - Bergsveien - Hanekleiva - Østbygdaveien - Fjell - hjem
Tok samme runde forrige helg også, så da blir det blanding av bilder fra de to turene 3 første er fra forrige helg og siste fra idag.
Det var jo riktig sommerlig idag med 16-17C og bare litt tørt løv histen og pisten røpet at det går ubønnhørlig mot vinter.
Gård langs grusveien fra Bingen
Africa Twin'en er virkelig en topp MC for slike grusveier. Stående kjøring og 50-60 føles ganske så trygt og kontrollerbart.
Har nå stort sett gått over fra manuell giring til å ha den i D eller S pluss G-knappen. Nedgiringen er da myk nok til at det ikke blir noe problem ift motorbrems og svært behagelig å ikke tenke på giring i det hele tatt
Her er også dilemma ift GS/GSA - jeg tror AT'n er bedre og mer gøy til akkurat dette - rett og slett. Inkludert lyden som endrer litt karakter når Grus-knappen er inne. Den brummingen fra motoren er lett avhengighetsskapende
Litmovatnet
Langs veien mellom Lyngdal og Lampeland
Forrige helg var det ikke spesielt mye høstfarger å se. Litt mer denne helgen selv om mildværet gjør sitt beste for å tviholde på en følelse av sommer.
Her fra idag - Bergsveien etter Eidsfos
Ellers har det blitt lite med kjøring på hverdagene pga at jobben har krevet sitt til endel ut på kvelden hele uken som var, og da mangler gjerne gnisten til å ta seg en tur i mørket. Istedet fikk jeg tatt et bilde av Oslofjorden en morgen taket på kontoret, som jeg syntes ble ganske så bra
Silhuetten av Bygdøy med litt av Oslo i bakgrunnen
Så nå er det vel bare å krysse fingrene for at global oppvarming gir ennå noen dager med brukbart MC-føre - eller
Re: RuneMC's blogg
Kvalitetspost som vanlig, Rune! Ikke fått med meg at det er automatgir på den MCen. Hvordan funker det egentlig? Antar at den ikke kan finne på å gire opp/ned midt i et nedlegg?
Re: RuneMC's blogg
Dæven så flott disse referatene dine er Rune [emoji122] blir en langt lettere vintersesong dette kjenner jeg! For dette kan leses igjen og igjen [emoji122] flotte bilder tar du også, men det vet du [emoji13]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app