Amalie og Lasse på Nordvegen
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Amalie og Lasse på Nordvegen
Etter den fabelaktige natten i Jompas slott, dro Amalie og Lasse videre. Veien mot Tana og videre øst viste seg å være mye for Honda-hesten Sølvi. Den rene simmeringen holdt tett, men den andre var nå lekk. Lasse visste råd og renset den med følerblad. Utover Varangerhalvøyen det bar for de to. Natten tilbrakte de på en camping i Vestre Jakobselv.
På den fine lille plassen gikk de tur mellom fiskegjel på den fagre stranden, den fineste plassen så langt på turen -dette var de enige om.
Omtrent på dette tidspunktet rundet hesten til Lasse, Magda 35000km.
Om morgenen så de et stort kors på resepsjonsbygget til campen. De som var ute for å nyte livet på to hjul og misjonere rock and roll ble litt forfjamset av å ha støttet Sør-Varanger indremisjon. Fra vestre Jakobselv bar det videre øst, først til Hamningsberg, et fraflyttet fiskevær ut mot Barentshavet. Veiene og landskapet her ute var helt spesielt, Lasse mente det minnet om Shetland øyene, med berg av sandstein og klippeformasjoner så langt øyet kunne se.
Helt unikt i dette riket, og nok en gang turens flotteste var de enige om.
Hamningsberg var virkelig et skue, her utforsket de skolen, gravplassen, fiskemottaket og den påbegynte moloen som ikke ble bygd og førte til fraflyttingen.
Lasse og magda fikk også lekt seg litt i noen sanddyner på en strand.
Fra spøkelsesbygden gikk turen til Vardø, etteretningshovedstaden og hekseprosessmonumentet.
I Vardø åt de fisk og chips av dagsfersk fisk 50m fra kaien, en kulinarisk opplevelse som varmet sjelen på denne reisen.
Opplevelsene og inntrykkene stod i kø for de to rytterne. At Varangerhalvøyen overgikk Lofoten hersket det ingen tvil om blandt de to. Og hestene var fornøyde, gaffelbena holdt tett og de malte fint i den kalde luften som kom helt fra Nordpolen. Fra Vardø satte de i full galopp mot sør, via Skippagurra tok de øst og sørsiden av tanaelven. De krysset inn i Finneriket ved Polmak og galloperte sørover og fant en camping da de var trøtte. Dette var i Kampaanen, og været var nå blitt vått.
Fra denne campen var det europavei 75 for alle pengene. I et ufyselig vær galloperte de så hestene ble stive i blikket og speedometeret gikk langt over halvveis. Været gjorde rytterne kalde, de planla og få Finneriket overstått denne dagen, men de måtte spenne av tøylene i Rovaniemi.
Der letet de etter en passende camp, og plutselig snublet de over en B&B der vertinnen stod klar med kaffe, kaker og ikke minst tørkeskap da rytterne ramlet våte som katter inn døren.
Hestene fikk pleie og tak over hodet. Rytterne fikk på seg tørre klær, raggsokker og varme i kroppen.
Trass det dårlige været smilte livet igjen til reisefølget. Husverten reiste til den lokale sjappe for å kjøpe kjedespray som det jo gikk en del av i slikt vær. Hva som skjer videre når rytterne skal krysse Sveariket kommer i neste kapittel.
Sent from my iPhone using Tapatalk
På den fine lille plassen gikk de tur mellom fiskegjel på den fagre stranden, den fineste plassen så langt på turen -dette var de enige om.
Omtrent på dette tidspunktet rundet hesten til Lasse, Magda 35000km.
Om morgenen så de et stort kors på resepsjonsbygget til campen. De som var ute for å nyte livet på to hjul og misjonere rock and roll ble litt forfjamset av å ha støttet Sør-Varanger indremisjon. Fra vestre Jakobselv bar det videre øst, først til Hamningsberg, et fraflyttet fiskevær ut mot Barentshavet. Veiene og landskapet her ute var helt spesielt, Lasse mente det minnet om Shetland øyene, med berg av sandstein og klippeformasjoner så langt øyet kunne se.
Helt unikt i dette riket, og nok en gang turens flotteste var de enige om.
Hamningsberg var virkelig et skue, her utforsket de skolen, gravplassen, fiskemottaket og den påbegynte moloen som ikke ble bygd og førte til fraflyttingen.
Lasse og magda fikk også lekt seg litt i noen sanddyner på en strand.
Fra spøkelsesbygden gikk turen til Vardø, etteretningshovedstaden og hekseprosessmonumentet.
I Vardø åt de fisk og chips av dagsfersk fisk 50m fra kaien, en kulinarisk opplevelse som varmet sjelen på denne reisen.
Opplevelsene og inntrykkene stod i kø for de to rytterne. At Varangerhalvøyen overgikk Lofoten hersket det ingen tvil om blandt de to. Og hestene var fornøyde, gaffelbena holdt tett og de malte fint i den kalde luften som kom helt fra Nordpolen. Fra Vardø satte de i full galopp mot sør, via Skippagurra tok de øst og sørsiden av tanaelven. De krysset inn i Finneriket ved Polmak og galloperte sørover og fant en camping da de var trøtte. Dette var i Kampaanen, og været var nå blitt vått.
Fra denne campen var det europavei 75 for alle pengene. I et ufyselig vær galloperte de så hestene ble stive i blikket og speedometeret gikk langt over halvveis. Været gjorde rytterne kalde, de planla og få Finneriket overstått denne dagen, men de måtte spenne av tøylene i Rovaniemi.
Der letet de etter en passende camp, og plutselig snublet de over en B&B der vertinnen stod klar med kaffe, kaker og ikke minst tørkeskap da rytterne ramlet våte som katter inn døren.
Hestene fikk pleie og tak over hodet. Rytterne fikk på seg tørre klær, raggsokker og varme i kroppen.
Trass det dårlige været smilte livet igjen til reisefølget. Husverten reiste til den lokale sjappe for å kjøpe kjedespray som det jo gikk en del av i slikt vær. Hva som skjer videre når rytterne skal krysse Sveariket kommer i neste kapittel.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Amalie og Lasse på Nordvegen
Utrolig underholdene lesning dette [emoji122][emoji122] flotte bilder til suveren historie [emoji23]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
-
- Posts: 1775
- Joined: 05 Oct 2015 20:11
- MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Re: Amalie og Lasse på Nordvegen
Da har jeg fått lest meg opp på referatet deres, fantastisk mange fine bilder og bra skrevet får litt lyst til å kjøre på med en sånn tur neste år selv etter lesing om deres tur og redten av forumgutta som reiste tidligere i sesongen.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Re: Amalie og Lasse på Nordvegen
Nå er vi i Hörnefors, litt sør for Umeå i Sverige. Har kjørt på motorvei hele dagen, og kjørt 6mil feil nedover Finland før vi oppdaget Botneviken på høyre side ikke så mye eventyr i dag, men vandrerhjemmet vi ligger på nå blir det plass til i neste kapittel. Sporingen lastes opp når vi har wifi, og kommer live igjen i Norge på tirsdag ish.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er lettere å be om tilgivelse, enn tilattelse
Re: Amalie og Lasse på Nordvegen
Utrolig artig å følge dere på tur Trigger virkelig eventyrlysten igjen. Håper turen hjem også blir bra. God tur, å hils fruen
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Amalie og Lasse på Nordvegen
Bra jeg kommer meg opp om morran, så jeg har tid til å lese alle de flotte turreferatene her.
Så utrolig flott ut, og veldig artig skrevet
Så utrolig flott ut, og veldig artig skrevet
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9124
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Amalie og Lasse på Nordvegen
Som statsansatt setter jeg stor pris på alt som får dagen til å gå
Nok et flott kapittel i eventyret deres "Jeg Gledes"
Nok et flott kapittel i eventyret deres "Jeg Gledes"
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
-
- Posts: 2516
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Amalie og Lasse på Nordvegen
Ja dette refferatet er virkelig Fengslende lesningojda wrote:Som statsansatt setter jeg stor pris på alt som får dagen til å gå
Nok et flott kapittel i eventyret deres "Jeg Gledes"
God tur hjem
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Amalie og Lasse på Nordvegen
Etter mange mil på fine veier uten humper i en rasende fart, krysset Amalie og Lasse grensen inn til Sveariket, vel så problemfritt var det egentlig ikke. Før dette lå de på en fin strak vei i sine stille sinn og så etter skilter mot vest. At kjente navn som Haparanda, Umeå og Sundsvall ikke het det samme på finsk tenkte de ikke på før de så botneviken på styrbord side. Etter en kjapp stopp for bensin og karbohydrater så de på et kart at de hadde kjørt syv mil for langt og nærmet seg en by som ikke kan uttales på det anglogermanske språket.
Om ikke annet, så hadde de ihvertfall et rikholdig utvalg trailermusikk der.
Vel over grensen til Sverige begynte det å bli kaldere. I Umeå var det umulig å få shelter for natten uten å ta inn på hotell. Etter syv lange og syv brede forsøk på å skaffe losji, havnet de lengre sør på et vandrerhjem i Hörnefors.
Dette stedet viste seg å være en arbeiderbolig fra 18-pil og bue, billig og bra, og ikke minst god service sent på kvelden. Om morgenen fikk de se stedet i dagslys, og for et vakkert sted de hadde sovet.
De sov lenge og godt, spiste god frokost, salet hestene og la ut på veiene igjen. Nå så de enden på reisen komme og savnet hjemlige amt, folk og fe.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Om ikke annet, så hadde de ihvertfall et rikholdig utvalg trailermusikk der.
Vel over grensen til Sverige begynte det å bli kaldere. I Umeå var det umulig å få shelter for natten uten å ta inn på hotell. Etter syv lange og syv brede forsøk på å skaffe losji, havnet de lengre sør på et vandrerhjem i Hörnefors.
Dette stedet viste seg å være en arbeiderbolig fra 18-pil og bue, billig og bra, og ikke minst god service sent på kvelden. Om morgenen fikk de se stedet i dagslys, og for et vakkert sted de hadde sovet.
De sov lenge og godt, spiste god frokost, salet hestene og la ut på veiene igjen. Nå så de enden på reisen komme og savnet hjemlige amt, folk og fe.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Amalie og Lasse på Nordvegen
Riiikitg.... Det var helt sikkert trailer musikken som fanget størst interesse og ikke øverste hyllen i blad seksjonen
Like spennende hver gang jeg er i utlandet, merkelig nok
Like spennende hver gang jeg er i utlandet, merkelig nok
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Amalie og Lasse på Nordvegen
Etter bare noen mil på hestene denne dagen kom følget til Sundsvall. En mellomstor by i Sveariket. At denne byen i tillegg til hus, amtshus og saloons hadde en egen tilhørende by med kjøpesentre overrasket de to stort. Midt i Svea, langt fra grenser, storbyer og resten av verden ligger altså et område på størrese med Ålesund dekket av kjøpesentre. Hele 10 rundkjøringer fant de inne i dette området, og tusenvis av automobiler brommet avgårde mellom titalls store butikksentre.
I dette kjøpmannsveldet kjøpte de mat for de siste dagene og noen få bestillingsvarer til seg selv og kjentfolk hjemme.
Etter Sundsvall gikk ferden videre sør på strake effektive veier. Da de kom til Söderhamn svingte de vest, og fikk virkelig følelsen av å være på vei hjem. Noen mil senere tok de inn på en mindre veg og fikk kjenne svinger for første gang på flere dager. Med svingene kom også regnet, igjen ble de våte på føttene og behovet for hytte meldte seg igjen. Planen var at de skulle klare halvparten av nettene i telt, men den planen hadde gått i vasken for lengst.
Klok av erfaring fra forrige kveld stoppet de nå for å booke hytte god tid i forveien, slik at de slapp flere bomturer og ekstra timer i det våte og kalde været.
Etter noen timer til i salen kom de frem til Ore Ferieby i Furedal. De tok inn på en koselig gammel hytte og hang opp klær og fottøy så nært ovnen som de turte. En nydelig lokal øl skled ned i strupen på Lasse etter at de hadde spist kveldsmat og sett på et dårlig tv show noen minutter. De falt raskt i søvn.
Dagen etter stod de opp en time tidligere enn de pleide for å komme rushet gjennom Oslo i forkjøpet. De var på veien halv ti og suste avgårde mot Kongsvinger og den Norske riksgrensen. Været var bedre, og regntøyet pakket bort. Straks de krysset grensen merket de brått at svinger var mer svingete i Norge. Og at asfaltlegging et fag som ingen nordmann noensinne har kunnet.
I Kongsvinger stoppet de for et nødvendig ærend og så bar turen kjapt videre mot Drammen der de hadde avtalt opphold hos familie av Amalie.
Rushet i Oslo varer selvsagt hele dagen, da de kom inn på motorveiene i tigerstaden gikk det kjempefort, så kjempesakte, så full stopp og så enda fortere igjen. Trafikken gikk raskest i det midterste feltet, mens den sto stille i det ytterste til venstre. I kollektivfeltet var det kø av elbiler og noen motorsykler kjørte på hvitstripen i nærmere 150 km/h mellom stillestående kø.. Sjokket var til å ta og føle på. At nordmenn er farlige på veiene hadde de opplevd i både Sverige og Finnland, der kutter nordmenn svinger og er opptatt av alt annet enn samhandling i trafikken - men Oslo-trafikken, den hadde de ikke sett for seg at var det skumleste på hele turen. At de i tillegg var slitne og kokvarme hjalp ikke på, da de kom til Drammen var de utkjørt.
Siden klokken bare var fem bestemte de seg for å gå en tur. De tok en ærverdig spaservei i fjellsiden forbi Aaspaviljongen og videre mot en gammel hoppbakke før de svingte ned bak sykehuset og over Ypsilonbrua. På andre siden av den store elven fant de et vannhull kalt Gummibaren. Der drakk de Gin, Rom(den aller beste) og håndtverksøl før de gikk tilbake. På veien logget de flere Geocacher og stupte rett i køy, nå helt utmattet og ganske brisen.
Lasse våknet tidlig den siste reisedagen. Fin i formen begynte han å pakke sammen saker og ting, spise lakrisbåter og drikke masse vann. Amalie kom luskende halvannen time senere, og de åt frokost sammen før de salet hestene for siste etappe. De kom seg avgårde halv tolv og sjonglerte seg igjennom trafikken og ut på raceway 40 fra Kongsberg. Der hadde de jevnt og fint tempo uten stans til Geilo. Veiene over Dagali var blitt i svært dårlig forfatning siden de var der i fjor. Telehiv av nyoppdagede dimensjoner og masse grus i svingene gjorde de slitne kroppene vondt.
På Geilo bunkret de hestene og kjøpte rundstykker. På Ustaoset stoppet de litt i ly for den sterke vinden og åt seg mette på ferske rundstykker med siste rest av pålegg fra Sveariket.
De kunne se mørke skyer i vest og tok på seg regntøy. Asfalten på Hardangervidden har holdt seg godt siden de la nytt dekke i fjor, men så har det vært en mild vinter også. Det gikk fort ned til Eidfjord, der begynte det også å regne. Da de kom til Voss åpnet alle sluser seg, som for å understreke at de nå var kommet til hjemlige trakter. Da de parkerte hadde de klokket sekstusen og seksti kilometer på 16 dager. Det gav de et snitt på 380 kilometer pr. dag. De hadde vært innom serverdigheter som Atlanterhavsveien, Villmarksveien, Saltstraumen, Lofoten og Vesterålen, Nordkapp, Vardø, Hamningsberg, Finske Lappeland, Svenske skoger, imponerende veier, og ikke minst Hardangervidden som alltid er flott. De hadde hatt superflott vær, superdårlig vær, varmt vær, kaldt vær, fiskevær og de hadde badet langt oppe i nord. De var skjønt enige om at turen hadde vært superkjekk, selv om de til tider maste hull i hodene på hverandre på intercommen og sang de mest avskyelige popsanger til hverandre. De hadde gitt signal til hundrevis av trailere om å la hornet lyde, og fått tilfredsstillende svar fra omtrent en tiendedel. Over halvparten av trailersjåførene vinket tilbake. Folk som stod langs veien i slåttearbeid, veiarbeid eller slaraffenarbeid fikk et hyggelig vink, og de fleste -om enn litt forvirret vinket tilbake.
Amalie hadde nå rundet 12000km på sin første sesong på motorsykkel og Lasse hadde hatt sin første tur som i seg selv overskred et serviceintervall. Mange minner, både kjipe og fantastiske skal de neste dagene absorberes.
Snipp snapp snute, så var eventyret ute.
I dette kjøpmannsveldet kjøpte de mat for de siste dagene og noen få bestillingsvarer til seg selv og kjentfolk hjemme.
Etter Sundsvall gikk ferden videre sør på strake effektive veier. Da de kom til Söderhamn svingte de vest, og fikk virkelig følelsen av å være på vei hjem. Noen mil senere tok de inn på en mindre veg og fikk kjenne svinger for første gang på flere dager. Med svingene kom også regnet, igjen ble de våte på føttene og behovet for hytte meldte seg igjen. Planen var at de skulle klare halvparten av nettene i telt, men den planen hadde gått i vasken for lengst.
Klok av erfaring fra forrige kveld stoppet de nå for å booke hytte god tid i forveien, slik at de slapp flere bomturer og ekstra timer i det våte og kalde været.
Etter noen timer til i salen kom de frem til Ore Ferieby i Furedal. De tok inn på en koselig gammel hytte og hang opp klær og fottøy så nært ovnen som de turte. En nydelig lokal øl skled ned i strupen på Lasse etter at de hadde spist kveldsmat og sett på et dårlig tv show noen minutter. De falt raskt i søvn.
Dagen etter stod de opp en time tidligere enn de pleide for å komme rushet gjennom Oslo i forkjøpet. De var på veien halv ti og suste avgårde mot Kongsvinger og den Norske riksgrensen. Været var bedre, og regntøyet pakket bort. Straks de krysset grensen merket de brått at svinger var mer svingete i Norge. Og at asfaltlegging et fag som ingen nordmann noensinne har kunnet.
I Kongsvinger stoppet de for et nødvendig ærend og så bar turen kjapt videre mot Drammen der de hadde avtalt opphold hos familie av Amalie.
Rushet i Oslo varer selvsagt hele dagen, da de kom inn på motorveiene i tigerstaden gikk det kjempefort, så kjempesakte, så full stopp og så enda fortere igjen. Trafikken gikk raskest i det midterste feltet, mens den sto stille i det ytterste til venstre. I kollektivfeltet var det kø av elbiler og noen motorsykler kjørte på hvitstripen i nærmere 150 km/h mellom stillestående kø.. Sjokket var til å ta og føle på. At nordmenn er farlige på veiene hadde de opplevd i både Sverige og Finnland, der kutter nordmenn svinger og er opptatt av alt annet enn samhandling i trafikken - men Oslo-trafikken, den hadde de ikke sett for seg at var det skumleste på hele turen. At de i tillegg var slitne og kokvarme hjalp ikke på, da de kom til Drammen var de utkjørt.
Siden klokken bare var fem bestemte de seg for å gå en tur. De tok en ærverdig spaservei i fjellsiden forbi Aaspaviljongen og videre mot en gammel hoppbakke før de svingte ned bak sykehuset og over Ypsilonbrua. På andre siden av den store elven fant de et vannhull kalt Gummibaren. Der drakk de Gin, Rom(den aller beste) og håndtverksøl før de gikk tilbake. På veien logget de flere Geocacher og stupte rett i køy, nå helt utmattet og ganske brisen.
Lasse våknet tidlig den siste reisedagen. Fin i formen begynte han å pakke sammen saker og ting, spise lakrisbåter og drikke masse vann. Amalie kom luskende halvannen time senere, og de åt frokost sammen før de salet hestene for siste etappe. De kom seg avgårde halv tolv og sjonglerte seg igjennom trafikken og ut på raceway 40 fra Kongsberg. Der hadde de jevnt og fint tempo uten stans til Geilo. Veiene over Dagali var blitt i svært dårlig forfatning siden de var der i fjor. Telehiv av nyoppdagede dimensjoner og masse grus i svingene gjorde de slitne kroppene vondt.
På Geilo bunkret de hestene og kjøpte rundstykker. På Ustaoset stoppet de litt i ly for den sterke vinden og åt seg mette på ferske rundstykker med siste rest av pålegg fra Sveariket.
De kunne se mørke skyer i vest og tok på seg regntøy. Asfalten på Hardangervidden har holdt seg godt siden de la nytt dekke i fjor, men så har det vært en mild vinter også. Det gikk fort ned til Eidfjord, der begynte det også å regne. Da de kom til Voss åpnet alle sluser seg, som for å understreke at de nå var kommet til hjemlige trakter. Da de parkerte hadde de klokket sekstusen og seksti kilometer på 16 dager. Det gav de et snitt på 380 kilometer pr. dag. De hadde vært innom serverdigheter som Atlanterhavsveien, Villmarksveien, Saltstraumen, Lofoten og Vesterålen, Nordkapp, Vardø, Hamningsberg, Finske Lappeland, Svenske skoger, imponerende veier, og ikke minst Hardangervidden som alltid er flott. De hadde hatt superflott vær, superdårlig vær, varmt vær, kaldt vær, fiskevær og de hadde badet langt oppe i nord. De var skjønt enige om at turen hadde vært superkjekk, selv om de til tider maste hull i hodene på hverandre på intercommen og sang de mest avskyelige popsanger til hverandre. De hadde gitt signal til hundrevis av trailere om å la hornet lyde, og fått tilfredsstillende svar fra omtrent en tiendedel. Over halvparten av trailersjåførene vinket tilbake. Folk som stod langs veien i slåttearbeid, veiarbeid eller slaraffenarbeid fikk et hyggelig vink, og de fleste -om enn litt forvirret vinket tilbake.
Amalie hadde nå rundet 12000km på sin første sesong på motorsykkel og Lasse hadde hatt sin første tur som i seg selv overskred et serviceintervall. Mange minner, både kjipe og fantastiske skal de neste dagene absorberes.
Snipp snapp snute, så var eventyret ute.
Re: Amalie og Lasse på Nordvegen
Veldig bra - og likte eventyrstilen på fortellingen
Våte støvler har jeg hatt en dag med "MiracleTex" støvler fra BT. De kostet bare den beskjedne sum av ca 700,- men de var allikevel de dyreste støvlene jeg har hatt for de gikk i søpla etter første dag med regn.
Våte støvler har jeg hatt en dag med "MiracleTex" støvler fra BT. De kostet bare den beskjedne sum av ca 700,- men de var allikevel de dyreste støvlene jeg har hatt for de gikk i søpla etter første dag med regn.
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Amalie og Lasse på Nordvegen
Støvlene mine er gode, men er nok utslitt. Skal forsøke å impregnere de, men det er fare for at det blir nye til jul ISX ettellerannet goretex heter de, helt fornøyd, veldig rimelig, varm og tørr helt til nå etter 2 år.RuneMC wrote:Veldig bra - og likte eventyrstilen på fortellingen
Våte støvler har jeg hatt en dag med "MiracleTex" støvler fra BT. De kostet bare den beskjedne sum av ca 700,- men de var allikevel de dyreste støvlene jeg har hatt for de gikk i søpla etter første dag med regn.
Re: Amalie og Lasse på Nordvegen
Takk for en knakende god rapport, og gleder meg til neste gang dere legger ut på tur!
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9124
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Amalie og Lasse på Nordvegen
Velkommen hjem
Vi har nok kost oss, noen og enhver på denne siden de siste ukene
Takk for deling av opplevelsene
Vi har nok kost oss, noen og enhver på denne siden de siste ukene
Takk for deling av opplevelsene
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.