Monstr: Suzuki TL1000S '00. - Muligens ny sykkel!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00

Post by hakhap »

Bjerknez wrote:Når jeg ser slike bilder så får jeg bare sååå lyst til å kjøpe meg en brukt sykkel å skru på. Desverre kan jeg ikke skru og jeg mangler også en god dose tolmodighet. Men artig å se andre få det til dog :thumleft
Du kan ikke si du nmagler tolmodighet mtp hvor mye du vasker sykkelen din :lol:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Bjerknez

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00

Post by Bjerknez »

hakhap wrote:
Bjerknez wrote:Når jeg ser slike bilder så får jeg bare sååå lyst til å kjøpe meg en brukt sykkel å skru på. Desverre kan jeg ikke skru og jeg mangler også en god dose tolmodighet. Men artig å se andre få det til dog :thumleft
Du kan ikke si du nmagler tolmodighet mtp hvor mye du vasker sykkelen din :lol:
Jo, men det er noe jeg kan, og dermed også liker og gjøre. Å begynne å skru er noe jeg ikke kan og da blir det litt annerledes :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00

Post by Toven »

Syntes sykkelen var litt skidden jeg da :erte :D

Fet sykkel altså!
Bjerknez

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00

Post by Bjerknez »

Toven wrote:Syntes sykkelen var litt skidden jeg da :erte :D

Fet sykkel altså!
Tenkte på det samme. Uhorvelig mye støv og skitt. Men jeg er jo født med et naturlig filter som gjør at jeg ikke velger å si slikt også da. Men siden du var først ute så hang jeg meg på... :lol:
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00

Post by Tommas »

Tror vi har diskutert Bjerknez-mekking før. Ville anbefalt noe billig, så er du ikke så redd for å teste litt.

Utrolig mye hjelp på youtube og diverse forum :thumleft
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00

Post by Monstr »

At sykkelen min er skitten på bildet er ikke så rart, for det er tatt i Fredrikstad sentrum etter å ha kjørt fra Oslo i går med pøsende regnvær hele veien! :D Vasket den sist på lørdag kveld, men på vei hjem fra trialtrening i Oslo i går så bøttet det ned hele veien! [emoji14] Derfor sykkelen står i en undergang på bildene [emoji14] Trengte litt opphold! :)

Så den ballen kan vi legge død med det samme! Haha [emoji14]

Uansett, har nå funnet ut av en feil som har plaget meg litt innimellom etter jeg hadde av hele bakparten. Når jeg har kjørt i regn eller vasket den, så sliter jeg med at det akkurat er som batteriet er tomt. Sist skrudde jeg bare av batteripolene en gang og på igjen så gikk det fint helt til regnværsturen min i går.. Problemet er at det kommer vann på minuspolen i kraftig regnvær, som gjør at den får dårlig kontakt dagen etter. Satser på at litt polfett løser problemet :)
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00

Post by Monstr »

Nyvasket og klar for nye eventyr! :)

Image

Image
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00

Post by Monstr »

Blir uansett spennende å se hva fruen sier når hun ser dagens prosjekt. Laget meg en rampe på baksiden av huset sånn at jeg kan få sykkelen opp på terrassen! Har man stor terrasse er det ingenting som er bedre enn å ha sykkelen til pynt i et hjørne når vi har gjester! ;)

Image
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00

Post by ArcticTiger »

Skal du kjøre der, så må du ha Grus-Dekk [-X Og Pølse-Kokere :thumleft
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00

Post by Monstr »

Hehehehe ;) Må nok ha en GS ja :)

Fra spøk til alvor! Kjørt masse opp og ned der i dag for å teste, gikk helt smertefritt :)
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00

Post by Monstr »

Dårlig med oppdateringer her. Jobber 170 mil unna der sykkelen står, og er stort sett hjemme to ganger i måneden. Litt kjedelig å få kjørt så lite sykkel, men det får bare være. Bedre å ha en jobb man trives godt i. :)

Kjører uansett bra mye når jeg er hjemme! Har byttet ut Ren også, så nå kjører jeg bare en vanlig kjedelig V70 ;) Greit å frigjøre litt kapital.

Image

Så et stemningsbilde fra forrige MC-tur på tirsdag :) Image
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00

Post by supermons »

Flott steminingsbilde!
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00

Post by Monstr »

Takker og bukker! I dag var en trist dag.

Begynte dagen med rens og smøring av skinndressene. Bruker her Dainese sitt eget kit :)

Image

Så det aller kjipeste, vask og innsetting til lagring:

Image

Mistet også tre av fire skruer på ene potta på vei til lagring, så blir å skaffe nye i løpet av vinteren. Uansett deilig at den står inne med varmepumpa på 20 grader hele vinteren ;)
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Monstr: Suzuki TL1000S '00

Post by Monstr »

Har ikke oppdatert her på en stund ser jeg! Altfor dårlig! :)

Ikke skjedd veldig mye med denne i vinter. Den står nå vinterlagret på gamle jobben min, på et verskted under en varmepumpe som konstant holder 23 varmegrader :)

Har skiftet til de originale pottene, da de uoriginale bråker noe helt sinnsykt etter årets sesong! 8) Vil kjøre litt mer på Rudskogen neste år, og da er det jo gøy å slippe å måtte snu i støykontrollen hver gang \:D/

Ellers står sykkelen sørpå, mens jeg fortsatt jobber i Bodø, så blir litt hist og pist med oppdateringer. Kjører stort sett sykkel den uken jeg er hjemme (har to uker på, og en uke av) så får jo kjørt litt.

Ellers har makkeren min også kjøpt seg sykkel! En 99 mod Suzuki Bandit 600 som han nå skal gjøre inntog i MC-verden på. Noen år siden sist han hadde sykkel, så dette blir bra. Har gått koselige 20 000km, men bærer preg av å ha gått endel på grusvei de siste årene. Begge simmeringene foran lekker, så jeg har en liten jobb å gjøre for han der ;) Holder på å sko den med nye dekk nå, så får håpe jeg rekker å gjøre den klar for han når sesongen begynner! :thumleft

Her er et lite dårlig bilde av hvordan den står nå:

Image

Så et par bilder av min egen med originaleksos: Image

Image
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00

Post by Tommas »

Du får slenge ut noen bilder når sykkelen er klar!

Ellers kjente jeg litt på "Mye lyd" etter å ha fjernet katalysator i fjor, men lyden var så kul at jeg ikke byttet tilbake. Men skal man cruise litt i Europa så må det vel gjøres.
Post Reply