Ambros tur til de Britiske øyer

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Ambros tur til de Britiske øyer

Post by Ambro »

Ambros tur til de Britiske øyer

Denne turen hadde jeg gått å grublet på veldig lenge. Har alltid hatt lyst til å dra tilbake til England, har vært her på mange mindre turer, og det å kjøre på feil side av veien var noe jeg absolutt ville oppleve. Så da fellesturen nedover i Europa med en kollega ikke gikk som planlagt ble det en spontan tur til England i stedet.
Bestemte meg for dette mandag helgen 16-17 juni, hadde time hos dekkpusheren/Ducati forhandler i Fredrikstad mandag 18 for ny gummi, og tenkte at dagen etter var fin avreisedato, slik gikk det ikke.
Det var krøll på lagersystemet, og de dekkene som var bestilt inn til meg hadde ikke dukket opp likevel, dette fant vi ut etter at sykkelen var strippet for fordekk. Nuvel, fikk en XDiavel S å leke med denne dagen i stedet.
Image

Fikk plenty kjøretid på denne og må si meg imponert av sykkelen, her er det dreiemoment i bøtter å spann, og selv så lang og tung denne er, så skal det ikke mye til for å få forhjulsløft :shock:
Komfort derimot, det er ikke denne sykkelens sterke side. Nå har jeg kjørt den med standardsetet som er noe smått for meg, men bakfjøra er så stiv at hver eneste lille hump i E6 er permanent markert i halebeinet mitt. Jeg trodde fjeringa på en Scrambler var ukomfortabel, men dette tror jeg må være det nærmeste du kommer en hardtail.

Det ble tirsdag 19. hadde avtale med verksted å ringe ned i 12 tiden da dekkene normalt sett skulle dukke opp fra leverandør. Klokken blir 12:40 og ingen dekk. Så der sitter jeg med en XDiavel i garasjen jeg egentlig ikke har noen planer å kjøre med, smerten i halebeinet fra gårsdagen sitter igjen enda.
Det begynner å bli fare nære stengetid hos forhandler, og telefonen min ringer, dekket har ankommet og jeg hiver meg foran PCen. Bestiller billett på morgendagens tidlige rute fra Larvik til Hirtshals. Kjører Snork 6 til Fredrikstad og henter sykkelen min igjen. Fy så deilig det er med fersk gummi.
Det at turens avgang ble bestemt 17 timer i forkant av avreise er grunnen til at jeg ikke annonserte dette på forumet, beklager Ojda.
Tar meg ikke tid til noen kosetur på vei hjem. Her skal det pakkes!


Onsdag 20. Avreise! Locatoweb link
Klokken var stilt inn på litt før soloppgang. Oppmøtetid i Larvik var senest 0700, og jeg hadde i følge GPS 1t 40min i kjøretid ned hit. Bestemte meg for å dra 0500 for å ha litt ekstra tid til gode, kan jo være morsomme kjøreforhold så tidlig på morran.
Jeg kom meg vel litt forbi Holmestrand før tåka satt inn. Her var det bare å skrubbe, når en ikke ser juletreet av en lastebil som er 50 meter foran seg så må en ha lengre reaksjonstid, dette var ikke en Lexus helt enig i som fortsatte turen nedover i 110. Makan til tulling. Tåka varte nesten til Sandefjord, fant forøvrig et følge med Harleyer i tåka også, som kjørte enda saktere enn det jeg mente var nødvendig, tenkte for meg sel v at de møtte jev vel igjen på kaia. Tok forøvrig igjen Lexusen også, etter at tåka letta så hadde denne føreren bestemt seg for at 20 under fartsgrensa nå var en passende hastighet... Dette var heldigvis det siste jeg så av akkurat denne bilen på denne turen.
Vel fremme på kaia i Larvik er jeg første motorsykkel som stiller meg i kø. Dukket fort opp flere, blant annet harley følget jeg passerte på E18.

Må på forhånd advare, jeg er ikke fotograf, har ingen fotografiske evner, og alt av bilder er tatt med en Xperia 5. Forøvrig ingen etterbehandling, alt er rett fra kamera.
Image

Første par som dukker opp bak meg er en 3-hjuling fra Honda, slik en Goldwing. Var visstnok ute på sin siste tur da den skulle bli byttet ut med en maken en av nyere årgang. Praten satt løst den og plutselig var det tid å få sykkelen ombord, stroppe den ned litt og komme seg opp på dekk.
Her fant jeg en meget hyggelig kar som hadde stått litt lengre bak i køen, kjørte en Honda VFR1200X mener jeg det var, utvekslet mange ord og fikk en haug med tips om reisen nedover. Dette var en kar med mye erfaring og ville gjerne hjelpe en nybegynner med noen tips. Tusen takk!
Superspeed 2 tar oss som avtalt til Hirtshals på 3t 45min. Kjører av ferja og inn på første bensinstasjon. Fyller opp og kjøper vann, allerede her viser temperaturmåleren på sykkelen 26 grader. Har visst fått med meg alt det fine været. Ikke en sky å se.
Her starter da transportetappene, planen er å kjøre til Calais og ta toget over. Dette er ca 1300km med motorvei, og jeg delte det på 2. Cruisecontrol ble satt på 130 og jeg peisa på nedover. Mange drikkestopp i varmen, og nesten ingen andre sykler å møte. De få jeg traff på bensinstasjoner var merkelig nok norske. Ingenting spesielt å melde om turen nedover da danske motorveien, og overgangen til Autobahn egentlig bare er kjedelig. Hadde ingen behov for å teste toppfart nedover.

Litt utpå dagen fant jeg ut at litt nord for Hamburg var en fint avslutning på dagen. Fant et billig hotell rett ved Autobahn i en by som het Quickborn. Et rom, med dusj og toalett. Fikk lov til å parkere Multien rett under vinduet også. Tuslet bort på McDonalds for litt påfyll, jeg har så mange mat allergier at små lokale spisesteder blir russisk rulett for min del. Det er kjedelig mat, men jeg tar ikke sjansen på å bli dårlig nå. Allergenoversikten på store internasjonale kjeder er gode og korrekte, så her gikk det fint å unngå alt som vil skape problemer for magen.
Hopper i sengen klokken 20:00 sånn ca. Angrer nå litt på mangelen på Air Condition. Det er VARMT. Sover ikke spesielt godt denne natten. Frykten for at noen skal klå på Multien holder meg på vakt og jeg titter stadig ut vinduet for å forsikre meg om at lydene jeg nettopp hørte ikke var ugang. Men, det blir etterhvert mørkt og jeg får nok søvn.

Og så blir det lyst. Det er blitt torsdag 21. Våkner av meg selv litt før 6. Pakker sakene mine og forlater hotellet. En god og tidlig start på dagen.
Frokost ble sør for Hamburg på en bensinstasjon.
Image

Trodde det der skulle bli trygt, leste jo ingredienslista også, etter å ha pugget den tyske ordboka for allergener. Det gikk som standard for min kropp, 45 minutter og så inn på nærmeste toalett. Dette ble i byen Harpstedt. Fant en lokal Esso her med en betjening som ikke kunne et ord Engelsk. Fikk nå nøkkelen til Toalettet og fikk gjort mitt, er heldigvis en kort reaksjon denne gangen. Kjøper inn litt nød proviant og fortsetter turen videre. Plutselig er jeg i Nederland. Og kvaliteten på bensinstasjonene gikk opp mange hakk. Her var det god mat med god merking for allergener, og mye bedre engelsk. Kjører på videre og inn i Belgia. 2 dager med motorvei har så langt ført til en god samling insekter på sykkelen
Image

Dundrer videre mot Frankrike. Har fått noen advarsler om at det muligens er utvidet passkontroll. Nyhetene har jo vært fylt opp med tragiske hendelser her i det siste. Men nei, her er det bare å kjøre på. Vei standarden er mye lavere enn noen land jeg har kjørt igjennom til nå. Kjører rett til Calais og kjøper en billett. £119 for en halvtimes togreise... Kan visstnok få trua denne ned til £23 i følge hjemmesiden, men det er hvis du vet avreisetidspunkt 3 uker i forveien. Damen jeg hadde ringt i forveien for å sjekke priser og tilgjengelighet sa at jeg jo bare kunne kjøpe en flexibilett istedet, denne kostet bare £150.
Nåvel, kjører ombord på toget etter å ha blitt spurt av grensevaktene om jeg virkelig hadde kjørt fra Norge til Calais på 2 dager, hva i all hverden jeg jobbet med, blah blah blah... Fikk etterhvert beskjed om ha en god tur og kjører ombord på toget. Her fant jeg en splitter ny Multistrada Pikes Peak som hadde vært på en 2 dagers tur i Frankrike. Sparket dekk og diskuterte detaljene på de fantastiske syklene våre og fikk flere gode tips om hvor jeg burde finne overnatting. I skogen vest for Ashford var det visst fint.
Etter å ha kjørt av toget skulle telefonen virkelig glimte til. Her var det ikke snakk om å koble seg til et Britisk nettverk. Så locatoweb sporingen gikk her til helvetet. Mista mye tracking da mitt eneste valg var en omstart. Fant et hyggelig sted i kalt The Lodge at Winchelsea.
Image

Image

Her var det arrangert klassiske britiske hus i mini leiligheter for overnattende, med en pub i midten. Allergener var ikke på lista her, men han som drev puben denne kvelden var veldig behjelpelig med å finne ut av hva jeg kunne spise trygt. Ble en herlig burger av engelsk stilart (nesten mer bacon enn burgerkjøtt). Nyter maten min til lyden av motorsykler med effektpotter som flyr forbi puben. Har visst havnet på et sted som ligger inntil en mye kjørt MC vei! Gleder meg til morgendagen.
Det var blitt sent, ca klokken 10 på kvelden og jeg var stuptrøtt etter en lang dag på veien. Fant min myke britiske seng og falt i dyp søvn.

BÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!! Det er blitt fredag 22. Titter ut vinduet, og jaggu er ikke åkeren fulle av hvite ulldotter.
Image
Hopper i dusjen og får våknet skikkelig. Føler meg uthvilt og klar for ny dag. Men først, engelsk frokost!
Tusler inn på puben, får servert toast, te og det som er tilgjengelig av syltetøy og lignende. Samtlige frokostblandinger som er tilgjengelig inneholder ting magen min ikke er så glad i, jeg er ingen storspiser om morgenen uansett, så jeg sier meg fornøyd med en kanne te og 2 skiver toast. Hører karene på bordet ved siden av diskuterer en viss multistrada, alle de forferdelige vibrasjonene en så diger V2 må ha etc. Ler litt for meg selv og går til rommet mitt for å pakke sakene. Når jeg kommer meg ut til sykkelen så står de samme 2 karene her og saler opp sine, Triumph kjørere begge 2. Får da spørsmål om jeg er fornøyd med sykkelen, og joda, vibrasjonsfri og komfortabel med massevis av krefter her sier jeg. Har aldri hatt en bedre sykkel! Det blir mer dekksparking og juging før jeg fører samtaleemnet over på hvor herrene har vært og om det er noen fine veier i nærheten. Herrene hadde vært på ferie i eget land, og var på vei hjem. Kunne anbefale å kjøre langs kysten på sør, mye fint å se på, men det kunne være mye trafikk.
Jeg takker for tipset og pakker tingene mine på sykkelen, herrene drar i motsatt retning og jeg tar fatt på min første dag uten bare motorvei.
Jeg kommer meg til Hastings og får bekreftet advarselen. Mye trafikk ja. Ikke så alt for spennende å se på heller. Ser på kartet og tenker meg å kjøre til Southampton før jeg setter kursen nordover. Den tanken holder til Brighton. Setter GPSen på Bedford på svingete vei. Sykkelen drar meg inn på Devil’s Dyke Road. Dette var saker! Svingete og opp og ned. Ordentlig morsomt! Men alt for kort. Biter i det sure eplet og bestemmer meg for å bare komme meg forbi London. Mer motorvei...
M23 til M25 til M1. Og bare kø. Det var midt på dagen, og jeg hadde håp om at siden det var utenfor pendetid så burde det være mindre trafikk. Fullt mulig det, men det stod fremdeles stille på 10-felten rundt London. Så med sidevesker og hele pakka så ble det bare å pløye gjennom trafikken. Veien var jo så brei at dette var ikke noe problem, de fleste gjorde plass for en stakkars motorsykkelist som ville vekk. Fikk også observert at engelskmennene er veldig glade i kameraer langs veiene, av den typen som tar bilde av deg bakfra, og som er koblet til de variable fartsgrensene de har, og i tillegg regner gjennomsnittshastigheten din.
Etter mye køkjøring kommer jeg meg ut på M1. Det tar ikke lang tid før jeg treffer køen her også. Tar inn på en «Service Station», en ansamling av ting en trenger langs veien, bensinstasjon, KFC, McDonalds mm. Tar inn litt rask mat og ser på kartet. Google kan opplyse meg om at det er mye kø langt nordover på M1. A veiene derimot ser bra ut. Jeg kjører av motorveien og ned på litt lokale veier før jeg omsider finner A6. Kjører denne til Kettering før jeg tar en ny titt på kartet med kø oversikten til Google. Her ifra og nordover ser det mye bedre ut, hiver meg ut på M6 og over på M1 igjen og opp et lite stykke til Leicester. Her ble GPSen skrudd over til svingete vei opp til Nottingham.
De gamle kjerreveiene til britene er helt fantastiske. Her er det 60mph fartsgrense over en lav sko, med nåde deg om du prøver å holde det på alle. Jeg fikk min eneste nesten kollisjon her. En vei som var så trang at 2 små fiater ikke kunne møtt hverandre uten å kjøre i grøfta, med vegetasjon som vokster godt utover asfalten. Jeg holdt 30 mph, det gjorde motgående bil også, som jeg møtte midt i en blind sving. Det var snuten gitt! Begge står på bremsene, og jeg kryper forbi Opel Astraen og kjører videre, var visst vanlig dette... Ingen reaksjon annet enn at jeg fikk testet ABSen på bakhjulet. Fungerer fint!
Jeg tar ut på litt A-veier igjen da det begynner å nærme seg kveld og jeg trenger ett sted å sove.
Etter å ha rotet rundt på kartet og ringt rundt finner jeg et sted i Ilkeston. En restaurant/pub/B&B ved navn Durham Ox. Her var det bare hyggelige folk, typen bak bardisken kjørte selv en Harley og var meget hyggelig, var bare å sette multien i bakgården så den stod trygt i natt, de skulle passe på å låse porten. Som sagt så gjort, nøt en bedre middag her sammen med noen glass Aspall (allergilisten min inneholder også alt som er brygget på malt).
Det har blitt nok en lang dag og jeg kryper opp på soverommet. Dette er den mykeste sengen jeg noen sinne har prøvd. Jeg vurderer å sove på gulvet, men finner til slutt ro og sovner. Hadde avtalt en litt sen frokost dagen etter.
Våkner av meg selv relativt tidlig på Lørdag 23. Hiver kroppen i dusjen og får på meg noen klær før jeg trekker ned i restauranten. Her var det dekket på til 1 og fruen som skulle lage frokost til meg spurte om hva jeg hadde lyst på. Her var det Cooked English Breakfast som var inkludert i rommet. Egg bacon og pølse hørtes ut som en fin (og tung) start på helgen. Og jaggu, dette var bare en helt fantastisk frokost. Gode grove baconskiver med lite fett, en grov pølse og perfekte egg. Servert med toast og te. Koser meg skikkelig med denne og sørger for at bevertningen for høre hvor bra dette smakte. Så var det ut på sykkelen igjen. Bakgården her var relativt løs grus, og jeg hadde parkert med nesa inn... Slik elektrisk revers som GS kan leveres med er kanskje ikke så dumt?
En kraftanstrengelse senere var sykkelen snudd og kunne kjøre ut selv. Hadde denne dagen bestemt meg for å stikke innom en kjøreskole som har produsert en del videoer på youtube «Roadcraft School of Motorcycling» i Nottingham. Møtte her på sjefen sjøl som gjerne skulle tatt en tur med meg, men hadde valgt å kjøre til jobb i sin flunkende nye Maserati denne dagen, jaja. Jeg hadde ikke ringt på forhånd og hadde egentlig ikke forventet å få en kjøretime på dagen uansett, det hadde vært greit med en liten innføring i lokale forhold, samt kjøring på feil side, men jeg hadde klart meg fint så langt.
Neste på lista var Snake Pass. Fått denne veistumpen anbefalt av alle jeg har snakket med. Satte GPSen på svingete vei frem til Sheffield før jeg svinger inn på Snake Road. Dette ble eneste gang på turen jeg satte på hjelmkameraet. Hadde ikke med PC og bare 1 minnekort så hadde planlagt å bare la filmen rulle når jeg visste det var noe som skulle bli bra. Kan ikke si at Snake Road levde helt opp til forventningene. Hadde det egentlig mer morsomt på B-veiene før Sheffield enn jeg hadde på selve passet. Fant da flere av disse småveiene på vei tilbake og kjørte egentlig samme vei frem, og tilbake.
Har ikke hjerte til å klippe disse filmene kortere enn de er.
[youtube][/youtube]
I film nummer 2 får Ducatien sjokk over den særdeles bratte veien ved 27:06. Anti wheelie bremser motoren enda forhjulet er i bakken før den forstår at vi her har en veldig bratt bakke. Videoen klarer virkelig ikke å vise dette skikkelig.
[youtube][/youtube]
Det er etter at jeg skrur av kameraet i film 2 her at ferien stopper for min del. Kjente en smerte i øyet jeg først tror er et insekt eller liknende som har kommet seg inn. Tok frem en vannflaske jeg hadde og forsøkte å vaske fingrene litt før jeg forsiktig prøver å se om det er noe i øyekroken jeg kan fjerne.
Før jeg kommer så langt så skjærer det en smerte igjennom som jeg smertelig kjenner fra før av. Jeg har nettopp revet opp øverste laget av øyet, igjen...
Jeg har utført laseroperasjon på begge øyene for å korrigere nærsynthet. Dette fungerte perfekt på venstre øye, men ikke på høyre. Sitter igjen her med noe som kalles Recurrent Erosion Syndrome. Jeg har da klart å tørke ut øyet såpass at øyelokket har festet seg til øyeeplet og har revet av øverste lag av øyet. Men dette gjør mye mer vondt enn jeg noen sinne har hatt tidligere. Jeg bestemmer meg for å kjøre tilbake til Durham Ox og kjøpe en natt til her. Det er godt på dag og av tidligere erfaring så trenger øyet mitt bare hvile for å komme seg igjen. På med øyedråper etc. Jeg har nå null syn på høyre øyet, bare en grøt av farger, og masse smerte.
Etter en ny natt her våkner jeg på Søndag 24. av en enda sterkere smerte neste morgen. Bestemmer meg for å sløyfe frokost da denne var klokken 0900 og bare komme meg ut og til nærmeste legevakt. Som sagt så gjort. La igjen en liten lapp til personalet da ingen var våkne da jeg dro. Rommet var betalt på forhånd og det var avtalt at jeg bare kunne la nøkkelen ligge igjen på rommet.
Finner en legevakt og etter litt om og men (det britiske helsesystemet krever at du registrerer deg inn, men godtar ikke norske postnummer) blir jeg registrert inn på gamlemåten, i papirform. Får snakke med en lege som kan bittelitt om øyene våre, får en salve og beskjed om å kontakte øyelege om det ikke blir bedre. Har avtalt å møte en venn litt utenfor Manchester denne dagen og drar opp til han. Han er bakfull som fy og det blir en rolig dag i hans stue før jeg drar videre. Første gang på turen det regner også, en kort byge.
Dette er ikke den første gangen jeg har hatt problem med øyet, så jeg forsøker å fortsette turen, men det blir på motorvei nordover. Salven gjør det allerede grøtete synet enda dårligere. Men jeg klarer meg med 1 øye. Tar det pent og forsiktig.
Drømmen var å komme opp til nord England og Skottland. Så raskeste vei nordover plottes inn på GPSen. Utover dagen leter jeg etter ett sted å bo, finner en liten by som heter Middleton-in-Teesdale. Tar inn på det lokale hotellet og spiser mat på fish-n-chips sjappa over gata.
Image

Image

Image

I hotellbaren var det et særdeles beruset kvinnemenneske som siden å ha sett meg kjøre inn på parkeringsplassen med baugporten åpen hadde bestemt seg for at jeg var Terminator. Den fikk jeg høre hele kvelden til jeg trakk meg opp på rommet.
Mandag 25. Smerten er om mulig enda værre i dag. Det er tydelig at det er noe mer galt. Jeg har overnattet rett ved en nasjonalpark og bestemmer meg for å forsøke å nyte turen til Carlisle og sykehuset der. Også denne dagen er det litt byger, men det plager ikke meg. Turen igjennom Pennines er helt fantastisk. Her skulle jeg gjerne hatt tid til å tatt langt flere bilder og kjørt mer aktivt. Men jeg hadde en date med sykehuset og øyespesialister der.
Image
Etter å ha fått dommen hos en øyelege her ble det bestemt at jeg kommer meg raskeste vei hjem. De har plukket bort rester av hinna som er revet bort som lå rundt om på øyet og irriterte (og skapte all smerten) og ba meg fortsette med salven jeg hadde fått dagen før, samt å bandasjere øyet mitt og ba meg kjøre pent hjem.
Skaffet en billet på båten fra Newcastle til Amsterdam og kjørte raskeste vei dit. Måtte ta en masse pauser underveis da det å kjøre med ett øye åpent, og ett lukket er veldig slitsomt. Fikk etterhvert dårlig tid, og forsiktig kjøring ble i en liten periode ignorert mens Ducatien virkelig fikk vekket hele byen. Raser inn på båten og døren lukkes bak meg før jeg har rukket å stroppe ned sykkelen.
Finner litt mat og går rett på lugaren for å slappe av i mørket med musikk. Øyet har ikke behov for lys nå.
Tirsdag 26. Vi ankommer etterhvert Amsterdam og jeg er tilbake på riktig side av veien! Nesten litt merkelig. Kiel ferga går klokken 1700, og jeg har ikke en sjanse til å rekke det fra Amsterdam. Sikter nok en gang på Hamburg og kjører i vei. Masse stopp underveis for å pleie øyet med salve, og for å hvile øyemuskulaturen. Merker at jeg har blitt glad i adrenalin. Det å kjøre i et sakte og fornuftig tempo gjør at jeg ikke klarer å holde øya oppe. Men å ligge i 170 på autobahn, da er det ingen problemer. Ducatien er derimot tørst i denne hastigheten, og bensinforbruket øker med 30% fra 130 til 170.
Starter å lete etter et sted å overnatte når klokken passerer 1700. Finner etterhvert ut at Hamburg er fullt. Det finnes ikke hotellrom i fornuftige prisklasser. Sjekker rundt Bremen og finner et hotell på landet der med hyggelige priser, og et trygt nabolag. Får beskjed om at vanlige singelrom desverre er booket og at jeg må ta til takke med et deluxe dobbeltrom for €60. Nåja, kan ikke klage på den prisen tenker jeg.
Image

Image

Image

For ett sted. Og jeg som nesten hadde takket ja til et luftplasshotell midt i hamburg til €95 uten gratis parkering...
Det blir en tidlig kveld og jeg gjør meg klar for siste etappe.
Onsdag 27. Har takket nei til frokost på hotellet da de ikke hadde noe på menyen uten allergener jeg kunne akseptere. Durer i vei mot Kiel der jeg har fått en i siste lita billett. Ankommer Kiel tidlig, og har god tid til å sparke dekk med andre nordmenn på vei tilbake til fedrelandet på sine FJR1300.
Resten av turen består av surmuling på grunn av allergenlistene til Color Line som ikke stemmer, turen over ble dominert av en særdeles plaget mage og en visitt til båtens Medic som måtte skrive ned hva jeg hadde spist, når, hvordan etc. Samt en lovnad om at de skulle gå igjennom dette. Ingen tilbud om erstatning men jeg orka ikke krangle om det da, vil bare hjem.
Så får jeg bare takke Ducati for deres fantastiske sykkel som ikke har hatt et feilslag på turen og har tatt meg trygt hjem etter en opplevelse jeg ikke unner noen.
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Ambros tur til de Britiske øyer

Post by Flanker »

"Flott" turrapport! Altså flott skrevet, og virker som en knallbra tur inntil øyet slo seg vrang... Så utrolig kjipt! Jeg fulgte med på Locatoweb og fikk med meg at noe hadde gått galt med et øye, men antok det var et insekt eller noe sånt. Godt du kom deg velberget hjem og fortsatt god bedring. Håper du kan få fullført turen ved en senere anledning [emoji106]
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Ambros tur til de Britiske øyer

Post by JRO »

Takk for at du deler opplevelsene dine med oss. Bra turreferat. Håper du kommer deg slik at vi kan treffes på Prehøst. Og som jeg var sikker på, Ducatien gikk som en klokke. :D :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Ambros tur til de Britiske øyer

Post by Bikeridr »

Flott turreferat og så jo hyggelig ut så lenge det varte. :)
Synd med øyet ditt og jeg synes heller ikke det hørtes noe gøy ut med matallergi og selskap som driter i om kundene får problemer eller ei.

Note to self; Aldri *ALDRI* laseroperasjon på øynene.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Ambros tur til de Britiske øyer

Post by ArcticTiger »

Leit med øyet som ødela den flotte turen Ambros :( Men flott å lese din reiseskildring :D Og fortsatt god bedring :thumleft
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Ambros tur til de Britiske øyer

Post by RuneMC »

Fin reiseskildring og god bedring med øyet. :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Ambros tur til de Britiske øyer

Post by ojda »

Det er jo ikke lite du har fått med deg, bare på noen få dager =D>
Faktisk nok til at jeg glatt hadde hevet meg på tur om noen hadde mast :lol:

Jeg har mange ganger skjøvet bort Storbritannia med tanke på været, men det tvinger seg igjennom etterhvert :shock:
Hørreru BusaTrond 8)

Men: Bra fortalt fra din lille tripp over-der, og ikke var bildene dårlige heller. Så dette skal du fortsette med ;-)

Hva øyeoperasjoner anngår, har jeg alltid holdt tilbake av frykt for noe sånt som du opplever.
Neida jeg vet det ikke er mange promille som går galt, men ikke f om jeg tar den sjansen. Ditt tilfelle bare bekrefter nok en gang :(

Uansett, pus med øynene. Så er de klar til PreHøst 8)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Ambros tur til de Britiske øyer

Post by freddy123 »

Fantastisk referat ambro , fikk lyst på tour de england nå med fishˋn ships og egg o bacon til frokost [emoji3]

Selvfølgelig synd det med øyet på tur da ... Får håpe det går i boks da så du får med deg prehøst.

Og ja dette ser jeg gjerne mere av fremover altså turreferater med en Ducati blir liksom ikke feil [emoji41]


Sent from my iPad using Tapatalk
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: Ambros tur til de Britiske øyer

Post by JLafton »

Bra referat :thumleft utrolig kjipt med øyet, håper du er frisk igjen til Prehøsten.
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Ambros tur til de Britiske øyer

Post by Lasse Liten »

Må vel bli england en gang på mc etter å ha lest dette ja!
Bjerknez

Re: Ambros tur til de Britiske øyer

Post by Bjerknez »

En meget oppegående rapport Ambro! :thumleft
Hvordan går det medøyet da?
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Ambros tur til de Britiske øyer

Post by JK95 »

freddy123 wrote:
Og ja dette ser jeg gjerne mere av fremover altså turreferater med en Ducati blir liksom ikke feil [emoji41]


Sent from my iPad using Tapatalk
:thumleft :thumleft :thumleft
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Ambros tur til de Britiske øyer

Post by Moffa »

Veldig bra reiseskildring Ambro, og veldig synd med øyet. At det ikke ble noe Skottland på deg denne gangen betyr jo bare at du har det tilgode [emoji6]
God bedring med øyet, og håper det ordner seg med PreHøst [emoji4]

@Ojda UK og Skottland kan gi mange fine opplevelser, bare tenk på alle destilleriene du kan besøke [emoji12] Med litt planlegging slipper man å peise ned halve Europa først også; DFDS fra Brevik eller Gøteborg til Immingham er en fin mulighet [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Ambros tur til de Britiske øyer

Post by Palma »

Det der var god , dvs si excellent lesning som det heter på britisk kanskje. Utrolig bra du skriver og knallbiler. Fryktelig skitt med det øyet ditt. Håper det fikser seg igjen. Men uansett så holder du et øye med oss.. Og bra at ducatien ikke fuska en gang, for da hadde den ært uta av dansen for godt vettu..
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ambros tur til de Britiske øyer

Post by tshansen »

Dæven, går det an å ha så jævlig uflaks?? :shock: Utrolig artig at du skriver om turen slik den var. Noen ganger klaffer det bare ikke på tur, å da må en gjøre det beste med situasjonen. Håper virkelig du får orden på det øyet ditt igjen :(

Jævlar så fet lyd det er i den sykkelen din. Jeg blir faktisk helt dårlig. De filmklippene kunne jeg spart meg for å se kjenner jeg \:D/

Strålende referat. Takk for at du deler :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply