Den store streetfighter tråden!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Bjerknez

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Bjerknez »

Kanskje endre emnetittelen til "Nakensykkel" ?
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by ArcticTiger »

Eller kanskje "Wanna-be"-tråden :-k
Bjerknez

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Bjerknez »

Jeg regner med at de aller fleste skjønner hva en streetfighter er med dagens betydning, så jeg tenker vi lar emnetittelen stå :)
User avatar
cevillan
Posts: 48
Joined: 08 Oct 2015 10:31
MC: KTM Duke690R

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by cevillan »

Uten at jeg gidder å engasjere meg særlig i disse pissekonkuransene som dukker opp med ujevne mellomrom, men hva gjør en nakensykkel mer wannabe enn en traktor? Du blir ikke automatisk en eventyrer og fyller inn de blanke områdene på verdenskartet av å krangler deg mellom alukasser og pakksekker for å sette deg oppi sykkelen din mens du skal kjøre nøyaktig de samme veiene som oss andre. Like lite som en som kjører nakensykkel er noe stuntmann som drar wheelies og stoppies ved hver mulige anledning.

Og når det gjelder pysestriper, er det da ingen sammenheng mellom dem og hvor rå du er til å kjøre (rundkjøringer?). Pysestriper fjernes enklest med helt feil kjøreteknikk, nemlig med å kontrastyre og brekke sykkelen ned mens du motvirker effekten med overkropen. Da kan man bruke opp nedleggsvinkelen ganske fort og fjerne striper og skrape fothvilere, samtidig som man demonstrere for verden at man ikke helt har anelse om hva man driver med.

For meg er en nakensykkel det som blir nevnt her, en R-sykkel strippet for deksler og med erstattet clip on styre. I mine øyne har Z1000 og SuperDuke bevart disse røttene best. Synes rett og slett for mange nakensykler i dag har for mye deksler og "bling".
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by JK95 »

Enig med deg i det meste cevillian, sett bort fra hvilke sykler som har bevart det best. Der synes jeg faktisk Tuono og S1000R er de med mest "riktig" DNA, da de faktisk stammer fra RR-sykler, bare med mindre kåpe og høyere styre, og av ene eller annen grunn nedtunede motorer. Z1000, 1290SDR, GSX-S og 1098 Streetfighter er i mitt hode mer å rekne som Supernaked, men jeg ser på dem som konkurrenter fordeom, og to av de sistnevnte har jeg meget lyst på 8)
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by ArcticTiger »

Helt enig med deg ceville :thumleft Det er Wanna-be-er i alle "leire" (ikkje minst traktor-leiren) så det ble nok et for gennerellt navn på denne tråden :D
Bjerknez

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Bjerknez »

Er enig med deg cevillan. Jeg er på ingen måte noen verdensmester, men jeg tror jeg skal klare og holde følge med de fleste på en tilfredstillende måte.

Pysestriper blir som du sier bare en artig greie som ikke viser hvor "rå" man er.

Men hvem bryr seg. Litt må vi da kunne fylle ut tråden med.

Her er bakdekket og fremdekket mitt. Selv med touchdown i en av hårnålene før Geiranger så er det fortsatt pysestripe igjen på fremdekket.

Men jeg har ikke akkurat deformert dekksidene for å si det sånn [emoji28]

Image

Image

Sendt fra talartuten via tapatalk!
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Snikkeren »

Nei, kyllingstripene på bakdekket er ikke noe indikasjon om man kan kjøre eller ikke, men på fordekket ser man det. Man klarer ikke å kvitte seg med de uten at det går skikkelig fort. Jeg klarte for første gang å slite hele fordekket på Vålerbanen i år.

Image
Bjerknez

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Bjerknez »

Jeg er ikke så langt unna da [emoji41]
Men nå har ikke jeg kjørt på bane heller vel og merke. Tror jeg skulle klart og slite bort pysestripene på fremdekket på vanlig vei også, men da blir det grisekjøring.

Fremdekket på Street Triplen var vertfall fri for denne pysestripen etter en sommertur [emoji6]

Sendt fra talartuten via tapatalk!
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by ArcticTiger »

Her er det jammen meg mange "Værstinger" \:D/
User avatar
cevillan
Posts: 48
Joined: 08 Oct 2015 10:31
MC: KTM Duke690R

Re: RE: Re: Den store streetfighter tråden!

Post by cevillan »

Snikkeren wrote:Nei, kyllingstripene på bakdekket er ikke noe indikasjon om man kan kjøre eller ikke, men på fordekket ser man det. Man klarer ikke å kvitte seg med de uten at det går skikkelig fort
Eh what? Hvordan forklarer du det? Kyllingstriper har da ingenting med fart å gjøre. I tillegg bruker du et bilde av et framdekk med kyllingstriper som eksempel... :)
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Kant1 »

Er jo voldsom forskjell på dekkprofiler også, Angel GT f.eks har vel en flatere profil enn Michelin Pilot Power (et eksempel bare)
Vil tro du må ha svært mye mer generøse nedlegg for å ta "pysestripene" på Michelin PP enn på GT.

Nok om DET....
Legger ut bilder av den fineste Streetfighteren JEG vet om... etter Speed Triple selvsagt.
Den fantastiske MV Agusta Brutale 1090 RR.... har aldri sett en sånn i Noreg, men fikk sett en ifjor på vei til Stelviopasset. Nyyydelig sykkel med herlig lyd Image

Image

Digger enkeltsving.... det løfter designet noe helt sykt :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
cevillan
Posts: 48
Joined: 08 Oct 2015 10:31
MC: KTM Duke690R

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by cevillan »

Enig, MV Agusta lager noe rå nakne sykler. Har selv siklet litt på Rivale
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by freddy123 »

Jeg blir litt "forbauset" over noen av meningene her inne [emoji12]

Men jeg har pysestriper forran og bak... lengste nedlegger jeg har hatt er en god sving jeg kjenner godt prøvde å ligge av sykkelen mest mulig og få knepucken til å skrape nedi men pågrunn av hellingen på asfalten så ble det fothviler istedenfor [emoji2]

Men min yndlingstreetfighter må bare bli ducati sin nyeste monster 1200[emoji41]



Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Den store streetfighter tråden!

Post by Kant1 »

cevillan wrote:Enig, MV Agusta lager noe rå nakne sykler. Har selv siklet litt på Rivale
Rivale er en designperle non pluss ultra. Men jeg prøvesatt den på messa ifjor, og blei skuffa, den føltes trang og liten, med styret helt inni magen.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Post Reply