Kan jeg få ta på knallerten din?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Okda »

KliffArne wrote:Enten er dere hellige, eller så er dere skinnhellige :-k

Det gjerdet rundt er for å holde sauer ute....er jo en trapp til sånne som meg. Jeg snakker jo ikke om å parkere moppen inni gapahuken, og bryte meg inn i vogna, får da være måte på [-X

Jeg hengte av meg klærne og hjelmen innafor, og tenkte å skrive en lapp til eier om hva jeg hadde gjort, samt legge igjen favorittsluken som en liten gest.
Men da jeg ved dagens slutt gikk tilbake for å dra hjem, satt det to karer der, porten stod på vidt gap. Og mine bittesmå bekymringer for om noen ville bry seg, ble gjort til skamme. "Kunne skjønne det var greit å henge klærne der", fikk jeg beskjed om.

Akkurat som jeg skulle sagt det selv, om det hadde vært omvendt.
Akkurat sånn er folk flest :thumleft . De som eventuellt skulle bli sure og tverre for dette er ikke av det slaget som setter opp en Gapahuk. MCen står der og klærne henger på en krok - regner med at tanken er sånn at det hadde vært hyggelig å treffe "kroken" klærne hører til - en som kunne bruke Gapahuken vår til noe bra! Hva skulle være negativt med dette?
OkDa
Fjr 1300
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Tekumseh »

Denne tråden påminte meg om et tidligere medlem i forumet som hadde parkert Harleyen sin utenfor en butikk (tror faktisk det var hennes nye Sportster 883R). Da hun kom tilbake satt det to barn med sand på buksene og red på sykkelen mens mamman tok bilder og smilte.
Jeg tror "Den Røde Fare" ble varm i trøya da...
Bjerknez

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Bjerknez »

Tekumseh wrote:Denne tråden påminte meg om et tidligere medlem i forumet som hadde parkert Harleyen sin utenfor en butikk (tror faktisk det var hennes nye Sportster 883R). Da hun kom tilbake satt det to barn med sand på buksene og red på sykkelen mens mamman tok bilder og smilte.
Jeg tror "Den Røde Fare" ble varm i trøya da...
Den mammaen hadde ikke smilt lenge hvis dette var min sykkel. Nylakkering av tank er ikke billig inkludert jobb. Jeg tipper 5-10 laken. Tror hun hadde tenkt seg om to ganger neste gang podene ville opp på en sykkel da gitt.

En ting er hvis ungene kom borti sykkelen ved et uhell etc. Men når mammaen fysisk løfter dem opp på sykkelen så mener jeg det bare er å punge ut.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Tekumseh »

Bjerknez wrote:
Tekumseh wrote:Denne tråden påminte meg om et tidligere medlem i forumet som hadde parkert Harleyen sin utenfor en butikk (tror faktisk det var hennes nye Sportster 883R). Da hun kom tilbake satt det to barn med sand på buksene og red på sykkelen mens mamman tok bilder og smilte.
Jeg tror "Den Røde Fare" ble varm i trøya da...
Den mammaen hadde ikke smilt lenge hvis dette var min sykkel. Nylakkering av tank er ikke billig inkludert jobb. Jeg tipper 5-10 laken. Tror hun hadde tenkt seg om to ganger neste gang podene ville opp på en sykkel da gitt.

En ting er hvis ungene kom borti sykkelen ved et uhell etc. Men når mammaen fysisk løfter dem opp på sykkelen så mener jeg det bare er å punge ut.
Ja, det er helt for jævlig. Man burde lære barna respekt for annens eiendom i stedet. Folk tenker ikke lengre enn nesa rekker..
Jeg husker ikke utfallet av saken. Episoden sto beskrevet i en tråd her for mange år siden, men jeg finner den ikke.
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Ambro »

Jeg kjørte min MT09 til MC messa i Lillestrøm 2015 og parkerte på anvist plass der. Da jeg noen timer senere kom ut for å kjøre hjem fant jeg en 5cm lang ripe i tanken, etter noe som lignet en buksenagle eller lignende. Ripa var inn til metallet og jeg var ikke akkurat glad for å finne min tilnærmet nye sykkel med en slik ripe på en av MC sesongens første dager.

Etter den erfaringen er jeg prinsipielt imot det å ta seg tilrette på andres eiendom med mindre en spør om lov. Var vel sikkert bare en nysgjerrig person som ikke hadde fått sitti nok på sykkelen inne på messa som i et lite gjennomtenkt øyeblikk bestemte seg for å prøve litt mer ute på en tilfeldig sykkel.

Har hatt en drøss unger oppå Multien nå, men alle har fått lov, og jeg har selv vært til stede for å sørge for at sykkelen står støtt og at barna ikke har på seg noe som kommer til å lage riper.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Okda »

Ambro wrote:Jeg kjørte min MT09 til MC messa i Lillestrøm 2015 og parkerte på anvist plass der. Da jeg noen timer senere kom ut for å kjøre hjem fant jeg en 5cm lang ripe i tanken, etter noe som lignet en buksenagle eller lignende. Ripa var inn til metallet og jeg var ikke akkurat glad for å finne min tilnærmet nye sykkel med en slik ripe på en av MC sesongens første dager.

Etter den erfaringen er jeg prinsipielt imot det å ta seg tilrette på andres eiendom med mindre en spør om lov. Var vel sikkert bare en nysgjerrig person som ikke hadde fått sitti nok på sykkelen inne på messa som i et lite gjennomtenkt øyeblikk bestemte seg for å prøve litt mer ute på en tilfeldig sykkel.

Har hatt en drøss unger oppå Multien nå, men alle har fått lov, og jeg har selv vært til stede for å sørge for at sykkelen står støtt og at barna ikke har på seg noe som kommer til å lage riper.

Har ingen tro på at en unge klarer ikke å ripe ned til stålet gjennom lakken med en knapp eller hva det nå er. Det skal en del til for å få laget en sånn ripe. Spørs om ikke du har hatt noen uvenner på stedet.
OkDa
Fjr 1300
Bjerknez

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by Bjerknez »

Er da ingen problemfor en unge å lage riper gjennom lakken?
Så lenge gjenstanden er skarp nok så skal det svært lite til. En unge veier vel rundt 20kg. Legg litt sand på tanken, sleng en 20 kilos sementsekk oppå sandet og dra den av tanken så får du se :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Kan jeg få ta på knallerten din?

Post by hakhap »

Ser ikke hvorfor det er viktig hvis en unge kan lage en dyp ripe eller ikke.

Du gå rikke inn i ett tilfeldig hus fordi dørren er åpen.
Du setter deg ikke inn i en tilfeldig bil fordi dørren er åpen.
Du klår/klattrer/sitter ikke på en tilfeldig mc fordi den står parkert der.

Er veldig greit, akkurrat som det ikke er den som blir voldtagen sin feil er det ikke eier av mc sin feil hvis noen riper eller ødelegger nåe på mc når den står parkert.


Enkel sjekk, eier du tingen du ønsker å "prøve" ja/nei. Hvis nei spør om lov eller move on.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply