Spørsmål om depot støtte...

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Bjerknez

Spørsmål om depot støtte...

Post by Bjerknez »

Jeg har to depotstøtter fra Biltema som jeg kjøpte billig av en bekjent (50 spenn). Den jeg bruker bak fungerer jo fint, men den har slike vinkler som man selv må sette under ramma bak. Altså ikke slike som brukes samens med bobbins fester. Jeg er i utgangspunktet ute etter en som kan brukes sammens med slike bobbins.

Den fremre støtten jeg har har jeg aldri forstått meg på. Den har slike "tapper" som skal inn i hullene på hver side under gaffelen forran. Vinkelen på støtten gjør dette helt umulig da denen blir for spiss... Så jeg må ha noe som funker fremme også.

Jeg har lest om slike støtter som stikkes inn oppunder lykten i gaffelen der. men jeg har også lest at det er en del ting i veien på S1000R som ikek gjør dette mulig. Styredemperen og noe kabelgreier. bare noe jeg leste på et forum. Har ikke sjekket selv ennå.

Så hva anbefales til bruk fremme?
Jeg må ha noe som løfter så klart samt noe som gir meg mulighet til å sveive hjulet rundt. Har sett mange forskjellige løsninger der så lurer litt på hva som funker best på min sykkel?
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Spørsmål om depot støtte...

Post by JK95 »

Bruker Biltema sin fremme under gafflene på Thea, funker for min del :thumleft Hva bobbins angår så tror jeg Biltema selger bobbinskroker til sin depotstøtte separat? :-k
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Spørsmål om depot støtte...

Post by quattrokim »

Noko spesielt med framgaffelen på BMW siden frontstøtta ikkje passer då? Biltema sin har eg brukt på både ZX-6, ZX-10 og no Versys utan problem hvertfall.
Og du får med bobbins løftefeste på dei støttene som er til salgs hos biltema no hvertfall. Kjøpte ny støtte til å ha framme og her var det med vanlige pinner, disse vinkelgreiene og bobbins fester.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Spørsmål om depot støtte...

Post by RuneMC »

For depotstøtte bak så var det på v-Strom'en skruehull i svingarmen under akselen for M10 (?) skrue som akkurat gikk inn i firkantrørene - ble dermed veldig sikkert feste.
På AT'n ikke noe sånt men der kan enten senterstøtte brukes (hjulet er litt over bakken med senterstøtte) eller depotstøtte med slike flate vinkler som svingarmen hviler på
Image

Foran blir det enten slike spisse som dytter opp midt under demperne eller depostøtte for gaffelkrone. Kjøpte engang en slik BT depostøtte for gaffelkrone, men V-Strom'en var for høy ift den... tipper AT'n også blir for høy.
Image
Bjerknez

Re: Spørsmål om depot støtte...

Post by Bjerknez »

Mulig jeg har missforstått hele greia, men når jeg huker disse pinnene på støtten under gaflene på sykkelen så er vinkelen for spiss til at dem kommer inni hullene og dermed tør jeg ikke løfte den opp. Jeg kan justere denne pinnen på støtten men når jeg justerer den slik at pinnen faktisk treffer huller når jeg huker den på så vil jo vinkelen blir for stor igjen når jeg vipper den helt opp... :-k
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Spørsmål om depot støtte...

Post by Snikkeren »

På depostøtten foran, så er vel den pinnen konet. Man må bare plassere den sånn at i det man løfter opp, så treffer spissen inn i hullene under gaffelbena.

På den bak har jeg sånn til bobbins. Mener det fulgte med da jeg kjøpte støtten. Men har ikke brukt den på KTM'en.
Mordor
Posts: 5
Joined: 06 Oct 2015 09:55
MC: Ducati 1199S

Re: Spørsmål om depot støtte...

Post by Mordor »

De biltema bakstøttene jeg har kjøpt kommer med 3 feste anordninger som kan skiftes på den blå rammen, 2x med flate vinkler, 2x med små pinner og 2x til bobbins, så kan man skifte dem etter behov. Tror ikke du har fått alle delene når du kjøpte dem brukt.

Bruker de flate vinklene til gaffelen foran på metallet mellom gaffelen og bremsekaliperen.
Bjerknez

Re: Spørsmål om depot støtte...

Post by Bjerknez »

Skal sjekke senere i dag og se om jeg får lånt kaiolen til kjærringa slik at jeg får kommet meg på Biltema og kjøpt nye støtter. Koster jo ikke all verden og jeg har lenge savnet en støtte som funker forran også. Deilig å få fremhjulet opp så jeg fpr snurret på det. Er et sant helvete og vaske felgen på fremhjulet!

Jeg har spurt på Biltema tidligere om dem har slike vikler løse, men jeg fikk beskjed om jat jeg måtte kjøpe hele støtten for å få disse. Ingen krise, da jeg kun ga 50 spenn for de støttene jeg har. Hvis jeg kjøper meg nye i dag så er de to støttene jeg har igjen klare for å hentes for dem som vil ha dem, gratis. :thumleft
Bjerknez

Re: Spørsmål om depot støtte...

Post by Bjerknez »

Var på Biltema i går og kjøpte meg to nye depot støtter. Jeg kjøpte to da jeg trodde jeg trengte en forran med slike vinkler som kunne festes i slike "boobins", men det var vist i følge Tommas ikke vanlig at det fantes bobbins fester fremme på sykler så da ble jo det et bomkjøp. Den ene er ikke pakket opp så den blir retunert Biltema i morgen. Tenker jeg satser på og bruke den ene jeg allerede har forran som har slik L-vinkler man legger sykkelen oppå, så får jeg heller bruke bobbins bak og de nnye depotstøtten jeg ikke leverer tilbake.

Men bobbinsa jeg kjøpte på Biltema var for store. Gjengene passer (M8) men selve bobbinsen var for brei og gikk borti en forhøyning i ramma. Så jeg må finne meg en bobbins som er smalere. Så en pakke med bobbins blir også levert tilbake til Biltema ganske snart.

Når man først er i gang... finnes det noe norskt kurrant ord for "bobbins"? :redface
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Spørsmål om depot støtte...

Post by mekkern »

Bjerknez wrote: Når man først er i gang... finnes det noe norskt kurrant ord for "bobbins"? :redface
Depostøtte"sneller" ? :-k
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Spørsmål om depot støtte...

Post by freddy123 »

Jeg spurte damen på Biltema om hun hadde Booob-Insa i orden og da så hun bare rart på meg [emoji1]

Men jeg fikk det jeg ville ha tilslutt da [emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bjerknez

Re: Spørsmål om depot støtte...

Post by Bjerknez »

freddy123 wrote:Jeg spurte damen på Biltema om hun hadde Booob-Insa i orden og da så hun bare rart på meg [emoji1]

Men jeg fikk det jeg ville ha tilslutt da [emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kanskje hun bare syntes du var litt for ung? :smt005
Post Reply