Hei hei.. Nytt medlem!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by RuneMC »

Så ikke noe bilde, men generelt hvis det er olje opp i eller ut av luftfilter så er det gjerne overfylt med olje. Overskuddsoljen finner da veien opp til luftfilteret. En mulig forklaring... (Jeg forutsetter at MC'n ikke har ligget i sideleie :) )
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

RuneMC wrote:Så ikke noe bilde, men generelt hvis det er olje opp i eller ut av luftfilter så er det gjerne overfylt med olje. Overskuddsoljen finner da veien opp til luftfilteret. En mulig forklaring... (Jeg forutsetter at MC'n ikke har ligget i sideleie :) )
Min feil med bildet, mente sjekk finn.no linken som jeg la ut når jeg hadde kjøpt den :) hehe.. Kan legge den inn på nytt igjen (har ingen egne bilder ennå så..)

Kan si slik at jeg har ikke fylt olje på den.. Den kom med nytt filter og olje når jeg kjøpte den, og har ikke hatt noen slike lekasjer før.. Dette kom nå på vei fra seljord og hjem på lørdag..
Og nei, den har ikke ligge på siden.. hehe :D
Traveller wrote:Gratulerer med ny sykkel :thumleft .
Det er sannsynligvis ikke noe feil hvis olja kommer ut fra luftfilteret. Luftingen fra veivhuset luftes ut gjennom luftfilteret. I den lufta vil det også være oljedamp som etter hvert fyller opp nedre del av filteret. Demonter og vask filteret så er du kvitt problemet noen tusen km :) .
Takker.. Kan selvsagt være noe i det du sier her.. Som nevnt over, så er jeg av typen meget umekanisk anlagt.. hehe!
Tenkte på det å ta av filtret og sjekke ja, samt vaske det..
Ville bare høre med ekspertrådet her inne før jeg gjorde noe overilt.. :)

Takker for tipset:)
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Her er linken til sykkelen igjen, for de som lurte.. :)

Finn.no
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Traveller wrote:Bare sånn for ordens skyld, og hvis dette er den første Harleyen du har, og du har tenkt å skru litt, Harley har tommeskruer :)
Første HD, andre sykkel.. Skru litt kan nok skje, men nøkkelordet er litt.. hehe!
Dog at mye går i tommer visste jeg, har hatt amerikanske biler før.. talentløst å finne rett verktøy om man ikke har noe i tommer liggende.. hehe!

Men takk for tipset uansett :)
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Dekk

Post by The Cowboy »

Aften folkens..

Lenge siden man har skrevet her nå! Sorry for det.. Min forums glanstid er nok forbi.. :?

Har ett lite spørsmål til dere med betraktelig bedre erfaring enn meg..
Min sporstster trenger ny gummiblanding rundt felgene..

I dag står det slike Night Dragen (mener jeg det var) på den, og har forøvrig hvert fornøyde med disse, men lurte på om det var noe bedre der ute? Gjerne noe litt "rundere" som fordrer litt mer aktiv kjøring!

Takker på forhånd for den hjelp som måtte komme!!
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by DrGreve »

Hører bare godord om Metzeler Marathon på slike sykler...
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

DrGreve wrote:Hører bare godord om Metzeler Marathon på slike sykler...
Har hørt gode ord om de jeg og.. Men virker nesten som det kun er 2, muligens 3 typer å oppdrive til sykelen.. hehe!
Post Reply