Bil/mc pleie

For alt som ikke er MC relatert.
Post Reply
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Bil/mc pleie

Post by SimonK6 »

Hei.

Har ein kamerat som er veldig flink på car detailing. Han har eit veldig bra tilbud nå før sommeren, for ein normal 5 dørs bil 2000,- og for motor sykkel 1200,-!! Du finner ikkje ein plass som er billigere eller bedre.

Tilbudet inkluderer: Vask, Clay, Steg 1 polering, Voks, Vindu, Plastik og felger.

Gi han ein lyd på firma siden hans her på facebook eller ring han.

Legger ved eit par bilder fra når han tok min bil ifjord sommer.

Firma: Star1Bilpleie
Tlf: 93442029

Image

Image

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Bjerknez

Re: Bil/mc pleie

Post by Bjerknez »

Jeg er nok litt for kresen til at jeg tør kaste meg på noe slikt tror jeg. Jeg er ingen proff detailer selv, men å rubbe tanken tar meg ikke mange minuttene. Vask av sykkelen ellers går mest på tolmodighet og hvor mye parafin jeg har. Blir mye bruk av pensel og parafin i kriker og kroker. Ikke vanskelig, men tidkrevende.

Mener du at han tar 1.200 for å rubbe tanken? eller en total detailing av hele sykkelen inkludert kjederens og smøring. Vet han hvordan dette gjøres og hvilke produkter som bør brukes? Har han utstyr til å heise opp sykkelen etc.?

Er han forsikret, slik at evt. skader blir tatt hånd om?

Hvis alt dette er inkludert så synes jeg 1.200 er en fin sum, hvis resultatet blir at sykkelen ser klin ny ut etterpå :thumleft
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Bil/mc pleie

Post by JK95 »

Må jo også spørre om det inkluderer sykler med mye plastikk eller ikke? :-k
Bjerknez

Re: Bil/mc pleie

Post by Bjerknez »

Det er stor forskjell på og vaske noe grundig og kalle seg en "detailer" i mine øyne. En detailer er i mine øyne en "freak" som ikke etterlater seg et fnugg av noe man kan henge fingeren på.

Jeg har vasket sykkelen min grundig flere ganger og for det blåtte øye så ser den klin ny ut, men en litt nærmere inspeksjon viser at det ikke er ALLE stedene jeg har kommet til. Det er MANGE kriker og kroker på en MC.

Så hvis vi faktisk snakker om skikkelig detailning så er 1200 billig og et tilbus jeg vil benytte meg av. Hvis det er snakk om grundig vask så er prisen bare OK og jeg kan gjøre det selv tilnærmet gratis da jeg allerede har produktene som kreves. Da forventer jeg også at kjederens og smøring er inkludert med skikkelig kjedeolje.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bil/mc pleie

Post by tshansen »

Flyttet denne... Den har lite med Produktanbefaling å gjøre :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: Bil/mc pleie

Post by SimonK6 »

Hei igjen.

Han har holdt på i over 10 år, den siste bilen han tok for meg var så slitt i lakken at han pusset ned hele lakken med 4000 papir før han begynte med behandling. Da tok han og nano behanling på den, bilen var penere etter han var ferdig en når den kom ut fra fabrikken. :)

Ang hvilke produkter han bruker så husket jeg ikke merke men han bruker bare dyre og bra merke produkter.

1200,- inkluderer skikkelig vask av hele sykkelen, gå over med clay for og få fjernet allt av dritt, steg 1 polering, voks, vindu/vindskjerm, gå over allt av platikk og felgene.

Dette er bare eit tilbud han kjører nå for en medium behandling, han tok 7000,- for bilen med nano behandling sist.

Jeg er VELDIG kresen når det gjelder detailing pga jeg vil at allt skal se ut som nytt og ikke ha en flekk på seg, er jeg itvil på han som skal gjør jobben gjør jeg det selv. Han her er jeg veldig fornøyd med.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Bjerknez

Re: Bil/mc pleie

Post by Bjerknez »

SimonK6 wrote:Hei igjen.

Han har holdt på i over 10 år, den siste bilen han tok for meg var så slitt i lakken at han pusset ned hele lakken med 4000 papir før han begynte med behandling. Da tok han og nano behanling på den, bilen var penere etter han var ferdig en når den kom ut fra fabrikken. :)

Ang hvilke produkter han bruker så husket jeg ikke merke men han bruker bare dyre og bra merke produkter.

1200,- inkluderer skikkelig vask av hele sykkelen, gå over med clay for og få fjernet allt av dritt, steg 1 polering, voks, vindu/vindskjerm, gå over allt av platikk og felgene.

Dette er bare eit tilbud han kjører nå for en medium behandling, han tok 7000,- for bilen med nano behandling sist.

Jeg er VELDIG kresen når det gjelder detailing pga jeg vil at allt skal se ut som nytt og ikke ha en flekk på seg, er jeg itvil på han som skal gjør jobben gjør jeg det selv. Han her er jeg veldig fornøyd med.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hvor holder han til?
Kan være interessant dette...
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: Bil/mc pleie

Post by SimonK6 »

Beklager, glemte og skrive det. Han holder til i rogaland og holder på i sandnes :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
SimonK6
Posts: 72
Joined: 30 Dec 2015 05:20
MC: Suzuki gsxr600 k4 (solkt)
Suzuki gsxr600 k6

Re: Bil/mc pleie

Post by SimonK6 »

https://www.facebook.com/groups/1622640471304267/

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Bjerknez

Re: Bil/mc pleie

Post by Bjerknez »

SimonK6 wrote:Beklager, glemte og skrive det. Han holder til i rogaland og holder på i sandnes :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Ahh... Litt langt unna...
Post Reply