Reklame mail og invilget lån

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Bjerknez

Reklame mail og invilget lån

Post by Bjerknez »

For litt siden tikket det inn nok en mail hvor det sto at jeg hadde fått forhåndsinvilget 100.000 kr. Mailen var fra webfinance som samarbeider med komplett bank. Alt jeg trengte å gjøre var å signere med bankid så ble pengene overført i løpet av minutter.

Da er mitt spørsmål. Er det virkelig så enkelt altså? Ikke trenger dem lønnslipper og ikke trenger dem å vite min gjeldssituasjon etc? Ikke dor at jeg har behov for et slikt svindyrt lån og at jeg kommer til å benytte meg av det, men kan det være at dem har forhåndssjekket meg for så og sende meg denne beskjeden? Er dette lov i det hele tatt?

Det renner inn drøssevis av slike mailer hvor jeg tilsynelatende har fått forhåndsinvilget lån og mange av mailene kommer fra pålitelige norske og skandinaviske selskaper som mange av oss har hørt om.

Men fra Norsk Tipping ringer dem faen meg ikke!! :evil: :lol:
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Reklame mail og invilget lån

Post by hakhap »

De har ikke sjekket fordi du så ville få en kopi i posten. Nei det tar risken igjen ved rente + att de kan se hvis du eier hus etc via tinglysing eller noe og da ser du nok ut til å være kreditt verdig. Får lignende tull jeg og

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Reklame mail og invilget lån

Post by Trondgv »

Så jævlig simpelt er det ja, mange som drar på seg stor gjeld på sånne lån.


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Reklame mail og invilget lån

Post by Tommas »

Neida, de kjører på uten kredittsjekk. Men det hender det står med liten skrift at de tar forbehold om kredittsjekk, men andre kjører på ren statistikk.

Synes hele opplegget er en skikkelig uting, selv om det så klart er frivillig å benytte seg av det.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Reklame mail og invilget lån

Post by tshansen »

Slik renner det inn av med meg også! jeg har Litt hjelp av Santander til sykkelen min... Å de ekstra grei å ringer meg å kan fortelle hvor god kunde jeg er, hvor mange fordeler jeg har og hvor mange kort med x antall kreditt jeg kan få... HELT GRATIS!

Hver gang noen ringer, eller sender meg mail på slikt... er jeg helt ærlig (slik som jeg alltid er) jeg kan faktisk ikke ha slike kort. For da kommer jeg i økonomisk ruin! Jeg har ikke kontroll på penger.
Å at det er så lett å gi fra seg kredittkort gjeld osv er en skam! Hvordan tror du et slik tilbud er for en unggutt som sitter litt i klemma, har lyst å være med på en ferie la med gjengen, eller kjøpe like kul sykkel som han tøffeste i gjengen. Nei faen ta de folka der. Fysj og FY!!!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Reklame mail og invilget lån

Post by Bjerknez »

Joda, kredittkort har jeg. To stykker til og med. Ingen problem med disse. Pleier å bruke kredittkort når jeg er "ute på tur" grunner fordelene det gir meg samt en oversiktlig spesifisert faktura. Skulle kortet bli stjålet så er det også en fordel og ha kredittkort.

Jeg har heller ingen problemer med å styre pengebruken, selv om jeg skal innrømme at det er LITT enklere å "kline til" på gode tilbud av en eller annen merkelig grunn. Men aldri værre enn at jeg biter det i meg og betaler regningen når den kommer...

Men det store poenget mitt her er at jeg synes dette er en uting. ALT for lett og havne på skråplanet i dag.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Reklame mail og invilget lån

Post by ashland »

Sånne mailer detter inn dagelig hos meg også, det er dessverre blitt alt for lett å få kredittkort av ymse slag.
Tusen takk til alle nettbutikker, internett leverandør og alle andre som selger mailadresse lister :evil: Kan ikke gjøre stort annet enn å slette dem og evt legge det domenet til i sperret-listen, men hjelper egentlig lite.

En "hobby" jeg har, er å fylle sånne ferdig frankerte / adresserte - konvolutter jeg får i posten av ymse kredittkort selskap stappfull med reklame og sende de i retur. Dermed må selskapene betale portoen og evt ekstra porto for overvekt av brevet.
Det gjør ikke så mye i den store og hele sammenheng, men jeg får en god, varm følelse inni meg hver gang jeg sender avgårde en slik konvolutt. Vel vitende att de også får noe i posten de ikke vil ha :roll: :D
fun is not a straight line
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Reklame mail og invilget lån

Post by Tosk »

Sånne får ikke jeg :lol: Men jeg får med jevne mellomrom beskjed om at jeg kan øke kredittgrensa på det ene jeg har. Svaret blir nej. \:D/
Post Reply