JLafton, Ojda & Tommas' senior adventure: Siste kapittel på plass!

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: JLafton, Ojda & Tommas' senior adventure: Ferdig for denne gang!

Post by quattrokim »

Det er korrekt DrGreve.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
PiaP
Posts: 8
Joined: 03 May 2016 09:34

Re: JLafton, Ojda & Tommas' senior adventure: Ferdig for denne gang!

Post by PiaP »

Ehhhm vi var jo i samme område som dere i helga, overnatta i Hellesylt, kjørte atlanterhavsveien, ferge molde-vestnes m.m. Kanskje vi veiva til hverandre på et eller Anna tidspunkt [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Sent fra min E5823 via Tapatalk
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JLafton, Ojda & Tommas' senior adventure: Ferdig for denne gang!

Post by Tommas »

Vi så overraskende få andre motorsykler på tur (med unntak av mandag). Det dukket opp noen på Atlanterhavsveien, så vi hilste sikkert om vi passerte hverandre.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JLafton, Ojda & Tommas' senior adventure: Ferdig for denne gang!

Post by Tommas »

Siste episode. Ble litt travelt på jobben, så måtte utsette skrivingen litt. Værmessig var dette den beste dagen. Stort sett økende temperatur fra vi stod opp, til vi kom hjem.

Det ble tid til en liten morgensjekk med kamera, fotogent sted å våkne opp!

Image

Solen kom frem, og avslørte at syklene stod klare til bruk. Nesten som de gledet seg til å strekke ut litt i finværet.

Image


Vi pakket oss raskt ut av hytta, så på kosten og tenkte på zalo - vips, like ren som når vi kom...
Etter å ha levert nøkkelen var det enda mer trykk over utsikten.

Image

Vi kjørte bort på Statoil for frokost. Ojda så etter banan og måtte skuffet konstatere "da blir det kjøttbanan i dag også da", mens han bestilte en pølse. "Kjøttbanan"... Rett inn i ordboka :thumleft

Alt med motor er gøy!

Image

Tre kjappe kjøttbananer fortært (ja, det høres så utrolig "feil" ut...) så var det på tide og kjøre avgårde.

Planen var å dure nedover E136 til Dombås, men vi kom ikke langt før det måtte stoppes for bilder.

Image

Image


Vel på syklene ble det igjen stopp rett nede i veien ;-)

Image

Image

Image


Ferden fortsatte nedover dalen, nydelig vær og det kunne innføres litt lettelser i antrekk. Sideveskene mine hadde oppgitt ånden (begge glidelåsene ble ødelagt), så Ojda's sykkel fikk leke garderobeskap for meg.

Tilfeldig furtebu et sted før Otta. Prøvde å ta noen fine bilder av dalen som bredde seg ut, men jeg kameraet og jeg var ikke enige om hvordan det kom til å se ut. Så da ble det bilde av en furtebu isteden 8)

Image


Ved Dombås står det en kirke som tåler et bilde eller to.

Image

Deretter gikk ferden via E6, avløst av "svingete vei" innfall fra GPS'en til JLafton. Mye artig vei, selv om noen strekker hadde høy tetthet av grus, katter, hull i veien og familier på tur.

For å markere et skikkelig punktum rullet vi innom Oldemors Karjol, hvor 3 x dagens elggryte ble fortært. Etter det kjørt vi hver til vårt, etter å ha konstatert at turen var en suksess.

Usedvanlig hyggelig følge, flott natur og nydelige veier! Appetitten er skjerpet for Prehøstturen, dette blir garantert ikke siste turen til den kanten av landet :thumleft
Last edited by Tommas on 21 May 2016 00:30, edited 1 time in total.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: JLafton, Ojda & Tommas' senior adventure: Siste kapittel på plass!

Post by ojda »

Fader, det er så flott å knivskarpt at jeg får lyst til å løpe å kjøpe
Fujinon med bakstykke =D>

Men det er ikke bare glasset som skaper flotte bilder.
Her har du gjort en sabla god jobb Tommas =D>

Takk for at du tok "gulvvaska" siste morran :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: JLafton, Ojda & Tommas' senior adventure: Siste kapittel på plass!

Post by Snikkeren »

Synes du tar knall-bilder. :thumleft

Hvis du og kameraet ikke blir enig om hvordan det skal se ut, så må jo du bestemme det. Hvis du følger med på histogram'et på kameraet, og tar bildet sånn at du ikke klipper hverken svart eller hvitt, så kan du justere resten i LR selv. :thumleft

Ikke siste tur til disse kanter? Bare gi en lyd, så stiller jeg både med overnatting og turfølge. :thumleft
Bjerknez

Re: JLafton, Ojda & Tommas' senior adventure: Siste kapittel på plass!

Post by Bjerknez »

Veldig flotte bilder Tommas :thumleft

Hyttevask er oppskrytt. Man skraper bort ØL-flekker fra stuebordet og skyver potetgullbiter etc. under sofaen og tar med seg søpla som ligger lett tilgjengelig. Denne kastes IKKE i søpledunkene på stedet som ofte er veldig langt unna, men settes på utsiden av døra så klart. Til slutt så tar man et overblikk av hytten hvor man bestemmer seg for at alle flekker på gulv etc. var der når man kom.

Når man starter sykkelen på morgenen så passer man så klart også på og la den stå på tomgang litt så dne blir god og varm. Står sykkelen rett ved siden av en annen hytte med soveromsvinduet oppe etc. så pass på og rus den litt også.

Det skal jo tross alt være hyggelig på hyttetur :lol:
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JLafton, Ojda & Tommas' senior adventure: Siste kapittel på plass!

Post by Tommas »

Snikkeren wrote:Synes du tar knall-bilder. :thumleft

Hvis du og kameraet ikke blir enig om hvordan det skal se ut, så må jo du bestemme det. Hvis du følger med på histogram'et på kameraet, og tar bildet sånn at du ikke klipper hverken svart eller hvitt, så kan du justere resten i LR selv. :thumleft

Ikke siste tur til disse kanter? Bare gi en lyd, så stiller jeg både med overnatting og turfølge. :thumleft
Takker og bukker. Skal definitivt slå på tråden når været ser lovende ut :thumleft

Det var vel strengt tatt ikke noe teknisk, annet enn at jeg ikke synes der og da at noen av bildene fanget følelsen av en lav og lang dal som bredte seg utover. Hodet hadde jo kontrasten fra de massive fjellene i Romsdalen friskt i minne.

Bildet i seg selv ble nok helt ok, men blekner mot de andre utrolig takknemlige motivene 8)

Image
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: JLafton, Ojda & Tommas' senior adventure: Siste kapittel på plass!

Post by Snikkeren »

Ah. I og med at du skrev at du og kamera ikke ble enig om hvordan det skulle se ut, så tolket jeg som om det hadde med farger, kontraster, osv. å gjøre. Da tolket jeg det litt feil. :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JLafton, Ojda & Tommas' senior adventure: Siste kapittel på plass!

Post by Tommas »

Jeg har faktisk begynt å gløtte litt på histogram underveis. Det tror jeg er et hjelpemiddel som har kommet for å bli :redface
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: JLafton, Ojda & Tommas' senior adventure: Siste kapittel på plass!

Post by Leffy »

Stilige bilder og flott referat her også. Kjenner det kribler i magen etter en tur her snart. Det hjelper iallefall på og lese/se andre er på veien og har det gøy :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
Post Reply