Moffas tastatur

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

Da er man på en liten tur igjen; tar en aldri så liten Ojda :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
Bjerknez

Re: Moffas tastatur

Post by Bjerknez »

Moffa wrote:Da er man på en liten tur igjen; tar en aldri så liten Ojda :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Da snakkes vi kanskje på Høk senere i dag 8)

God tur! :thumleft
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

Å i hel..te... Absolutt HELE pensjonistforeningen er jo på tur [emoji15]
(Og nei, jeg er ikke pensjonist riktig enda [emoji12])


Sent from my iPhone using Tapatalk
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Moffas tastatur

Post by ojda »

Ble det Color eller Fjordline Moffa :-k
Jeg tok somsagt Fjordline i går, å der var det ballplass \:D/

Men søte kvinder med sølvstenk i tinningen var vel ikke mangelvare der heller :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

Ble Color Line denne gangen. Prøver Fjordline neste gang tenker jeg, meldte meg inn i går etter å ha sett din billett [emoji6]

Pensjonistforeningen skulle forresten i restauranten, og køen gikk tilfeldigvis forbi min plass... Køen er historie, det det ble brått litt mer luftig rundt meg [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

Da var man hjemme igjen... Ble litt gevinst på båten også, takket være Ojda som nevnte noe om øl-kvote inn til Sverige i går, så slapp jeg å stoppe på systemet :thumleft Men jeg ser jo at boksene på RT'n ikke er allverden til slik transport; får jo ikke putta et helt brett med øl inn i en sideveske engang uten å sprette den :-k Litt kjipt å stå på bildekk å sprette disse for å legge boksene enkeltvis i sideveskene :redface Jaja, man lærer så lenge man lever, er uansett fornøyd med 'gevinsten' ;-) Image

Ved ankomst Strömstad var det noen litt truende mørke skyer i horisonten, så jeg forberedte meg på en lett fuktig hjemtur... Men de 5 dråpene som falt gjorde egentlig ikke så mye av seg :)
Fikk også tekstmelding underveis på turen om klubbkveld på Motorsenteret i Hvervenbukta, så jeg forkastet planene om å finne en lengre omvei hjem; det ble E6 strakaste vei 8) Dog ble det en bitteliten lynstopp på Høk for å hilse på Bjerknez.

Vel hjemme etter en runde på drøyt 30 mil, er det godt å leske strupen med gyldne dråper fra Isle of Islay \:D/ Dæven det hadde vært fint med en tur tilbake dit.... Drømmersegbortlittegrann
Image

Ser forresten at jeg snart må tenke på dekkskift, er nok noe igjen på bakdekket, men jeg har visst samme syndrom som LordShaft; nemlig at fordekket er vesentlig mer slitt enn bakdekket. siden jeg ikke skifter selv, så tar jeg nok begge samtidig, selvom bakdekket sikkert tåler noen mil til...
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
Bjerknez

Re: Moffas tastatur

Post by Bjerknez »

Hyggelig å hilse på deg i dag Moffa, selv om det bokstavlig talt ble en lynvisitt :lol:

Mitt fremdekk er også litt mer slitt enn bakdekket faktisk. Lurer på hvorfor det er slik. Kanskje fremdekket har litt mykere gummiblanding?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Moffas tastatur

Post by tshansen »

Hva er det som lurer på den tøyseblå flasken du har handlet? Er det shampoo eller hårkur [emoji12]

Den ardbeg har jeg enda tilgode å smake, er denne veldig røkt eller? [emoji39]
Ja forbanna drit det med framdekket, snodig at det skal slites såpass mye i mellom sidene og midten!?

Jeg tror kanskje at det rett og slett ikke er optimalt dekk for "den" type sykkel! Du leser jo til stadighet om dekk som blir laget i en eller annen bokstav for at det skal passe bedre til tyngre tourere osv
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

LordShaft wrote:Hva er det som lurer på den tøyseblå flasken du har handlet? Er det shampoo eller hårkur [emoji12]

Den ardbeg har jeg enda tilgode å smake, er denne veldig røkt eller? [emoji39]
Ja forbanna drit det med framdekket, snodig at det skal slites såpass mye i mellom sidene og midten!?

Jeg tror kanskje at det rett og slett ikke er optimalt dekk for "den" type sykkel! Du leser jo til stadighet om dekk som blir laget i en eller annen bokstav for at det skal passe bedre til tyngre tourere osv

Shampo eller hårkur?? Gå og vask tastaturet ditt gutt [-X :mrgreen:
Du dette er en knakende god whisky fra Bruichladdich på Hebridene (Isle of Islay) - et av destilleriene på Islay jeg hadde gleden av å besøke en fuktig (altså værmessig fuktig) vårdag for et par år siden. Fikk litt sansen for whisky derfra, smaker meget godt uten å være altfor røykpreget. Den på bildet er vel kun å få kjøpt på duty-free om jeg ikke husker feil, men de har varianter på polet også. Kan absolutt anbefale Islay Barley Rockside Farm 2007 - en meeeget oppegående whisky.

Image

Begge disse er forøvrig unpeated. Dette i motsetning til en annen fra Bruichladdich, nemlig Octomore 7.1 Denne er det de kaller Super Heavily Peated :shock: De skryter av at dette er 'the worlds most heavily peated whisky' med ppm på 208. Utfra dette skulle man tro at du like gjerne kunne drikke tjære, men så ille er det faktisk ikke. Jeg smakte denne på whiskyfestivalen i november, og joda, den sparker bittelitt, men det er andre som gir mye mer utpreget tjære-assosiasjoner, f.eks. en Lagavulin ;-)

Ardbeg, som vel har ppm på rundt 55 om jeg ikke husker feil, vil du nok oppleve som mye mer røykt enn Octomore, og denne Ardbeg Perpetuum er ikke noe unntak. Jeg opplever denne som mye mer røykpreget enn f.eks. Caol Ila Destillers Edition. Perpetuum er forøvrig en jubileumswhisky som de lanserte i forbindelse med Ardbegs 200-års jubileum i 2015.

Ja det med dekk er noe merkelige greier.... Jeg tror nok dekkene er greie nok for min sykkel, må jo være en grunn til at så mange av disse går med PR4? Har forresten fått med meg at Metzeler har kommet med et nytt dekk i år - Roadtec01. Har lett litt etter reviews på dette, men det virker ikke å være mengder av tester enda...
Fikk pris fra en forhandler på nye dekk ferdig pålagt; 4500 for PR4 og 5500 for Roadtec01. Vet jo ikke hva som er pris på dekk og hva som er montering, men på motorsykkeldekk.com finner jeg PR4 til 2900 og Roadtec01 til hundrelappen mer (for settet ja). Tror nok jeg må prøve meg på en pruterunde hos forhandler, for montering hos Pitlane ligger vel i området 500-800 eller deromkring. Da er det jo potensielt mye å spare, særlig på Roadtec01 dekkene.... jaja, Time vil shåw. Uansett må jeg helt sikkert bytte relativt snart; skal på Rudskogen på torsdag, og selv om det ikke er mye varme i vente, så regner jeg med at det blir ytterligere slitasje på dekkene :?
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Moffas tastatur

Post by tshansen »

Det var mannen som kunne whiskey'en sin det [emoji106] herlig!! Er ekstremt fristende å kjøpe en kasse med forskjellige småflasker, så det går an å få smakt litt! For jævlig å blåse 600 spenn på mange flasker som ikke er drikkenes!

Ja men at en sykkel er levert med et dekk er vel mer en anbud sak og pengesak enn det er 100% riktig for gitt sykkel [emoji848] jeg leste en test av de nye metzeler dekkene! De fikk veldig mye skryt, skal se om jeg finner den igjen
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

Da ruller jeg litt i finværet, så får jeg se hvor jeg havner.... ;-)
http://locatoweb.com/map/single/084471131


Sent from my iPhone using Tapatalk
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

Ruller et stykke tilbake, og fortsetter Telemark... Livet er herlig [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Moffas tastatur

Post by tshansen »

Du er sent i seng og enda tidligere oppe å ruller igjen ser jeg! Imponerende =D> =D> Litt kjedelig at våre veier ikke møttes i går, men vi får ha det til gode!

Du må ha en riktig god tur... er i dag igjen med sommer, så kommer "kald" fronten igjen. Kjør pent :thumleft :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

Er vel på tide med ny gummi tenker jeg.... På sykker'n ja [emoji12] Stikker en tur til Eidsvoll for å få lagt på nytt. Metzeler Roadtec01 får erstatte PR4, selvom jeg nok kunne fått en del flere mil på bakdekket... Framdekket derimot er det heller dårlig stelt med...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur - Gubben dro ut etter øl...

Post by Moffa »

Hadde bestemt meg for å ta en tur til et pol langt unna for å hente øl i dag, men siden jeg ser et par regndråper så lurte jeg på om jeg skulle ta en Bjerknez...... :erte

Å neida, her blir det ingen skrubbing [-( Turen skal gjennomføres, tror det blir perfekt kjørevær i dag; litt skyet og ikke for varmt :thumleft
Kanskje tar jeg en Ojda på hjemveien - om tiden strekker til :-k

https://locatoweb.com/map/single/211474373
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
Post Reply