NRK2 NÃ… !

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Gixxerman

NRK2 NÃ… !

Post by Gixxerman »

Slå på NRK2 nå. Er Top Gear med Evo mot Murcielago. :twisted: I løpet av programmet hvertfall.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Jeg så det! 8)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Jeg antar jeg er for sein nå?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jepp, var artig det programmet :)
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

går det ann å se det på nett tv da? eller er det bare autofil og nrk sine egenproduserte ting som du kan se der?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hva med å sjekke ? :P
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Gixxerman wrote:Hva med å sjekke ? :P
det betyr

1. sjekke om 50 brukernavn og passord

eller

2. lage ny

derfor spør jeg :lol:
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

De har kun lov til å legge ut egenprodusert materiale der. (skulle jeg tro)

Top Gear er fra BBS elns.
Image
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Gixxerman wrote:Jepp, var artig det programmet :)
Top Gear er i hvertfall litt kritiske til ting de ikke liker. I motstening til han selvutnevnte bilelsker'n på NRK1........ :roll:
Syns det var en intressant konklusjon på prøvekjøring av Toyota Prius. Hvis noen skulle være miljøbevisste,kjøp en bil med moderne dieselmotor.
EVO VIII så jo ut til å være bare fryd&gammen en stund. Men så kom medaljens bakside! For å få 400 hk ut av en 2-liter hadde de puttet inn en DIGER turbo. Det gir like diger turbolag. Så jo Fiaten reiste i fra på "in-gear accelreation" på høygir! :P
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Desmo wrote:
Gixxerman wrote:Jepp, var artig det programmet :)
Top Gear er i hvertfall litt kritiske til ting de ikke liker. I motstening til han selvutnevnte bilelsker'n på NRK1........ :roll:
Syns det var en intressant konklusjon på prøvekjøring av Toyota Prius. Hvis noen skulle være miljøbevisste,kjøp en bil med moderne dieselmotor.
EVO VIII så jo ut til å være bare fryd&gammen en stund. Men så kom medaljens bakside! For å få 400 hk ut av en 2-liter hadde de puttet inn en DIGER turbo. Det gir like diger turbolag. Så jo Fiaten reiste i fra på "in-gear accelreation" på høygir! :P
Ja, den egnet seg jo ikke til å kjøre på alt for lave turtall, men det gjelder jo forsåvidt mange høyeffektsmoterer med lite slagvolum, de har jo spiss effektkurve. Det var jo ikke turbolag (slik jeg oppfatter begrepet) direkte som gjorde at den gikk så tregt, men at den ikke hadde noe effekt å ta av på så lave turtall.

Men det var jo uansett en vittig demomnstrastjon, top gear er jo generelt vittig, om de ikke alltid er like seriøse :)

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Top Gear er et genialt program, og de filmer fra så mye bra vinkler og får med skikkelig action hele veien. Det at Clarckson kødder mye spiller ingen rolle, for har man litt i skolten så skjønner man til syvende og sist hva som duger og hva som ikke duger. F.eks når han putte bildet av den møkkabilen blandt Cool cars og ga forklaringen, så skjønner man kanskje tegninga :lol:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

ATWindsor wrote:
Desmo wrote:
Gixxerman wrote:Jepp, var artig det programmet :)
Top Gear er i hvertfall litt kritiske til ting de ikke liker. I motstening til han selvutnevnte bilelsker'n på NRK1........ :roll:
Syns det var en intressant konklusjon på prøvekjøring av Toyota Prius. Hvis noen skulle være miljøbevisste,kjøp en bil med moderne dieselmotor.
EVO VIII så jo ut til å være bare fryd&gammen en stund. Men så kom medaljens bakside! For å få 400 hk ut av en 2-liter hadde de puttet inn en DIGER turbo. Det gir like diger turbolag. Så jo Fiaten reiste i fra på "in-gear accelreation" på høygir! :P
Ja, den egnet seg jo ikke til å kjøre på alt for lave turtall, men det gjelder jo forsåvidt mange høyeffektsmoterer med lite slagvolum, de har jo spiss effektkurve. Det var jo ikke turbolag (slik jeg oppfatter begrepet) direkte som gjorde at den gikk så tregt, men at den ikke hadde noe effekt å ta av på så lave turtall.

Men det var jo uansett en vittig demomnstrastjon, top gear er jo generelt vittig, om de ikke alltid er like seriøse :)

AtW
Nå skal ikke jeg påstå at jeg har rett i alt,eller sånn. Og at det er bare det jeg vet,eller har hørt som er riktig.
Men siden du nevner effektkurve,vil jeg høre om du kan være enig i følgende?
Effektkurven er avhengig av turtallet i motoren. Og mengden energi i eksosen er også avhengig av turtall. Og en stor turbo trenger mer tilført energi for å snurre fort nok til å gi effektivt ladetrykk. Og det er dette jeg har lært er turbolag.
Eller er jeg på feil villspor?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply