DEKK / HEIDENAU K60 (M-S)

Her kan du dele dine erfaringer med diverse produkter, og finne brukererfaringer på produkter du selv vurderer.
Post Reply
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

DEKK / HEIDENAU K60 (M-S)

Post by Lasse Liten »

Image
Positivt
+ Retningsstabilt, også på grus
+ God slitestyrke
+ Hurtig oppvarming, godt grep på kaldt og vått føre
+ Pris

Negativt
- Noe tungstyrt og uvant hvis man kun har erfaring med rene gatedekk fra før
- Dårligere enn feks. Mitas dekk i gjørme

Erfaring
Jeg byttet til disse dekkene på min Suzuki XF650 Freewind fordi at de forrige dekkene var uttørket og svært gamle. Merk at dette er de gode gamle K60, ikke Scout versjonen. Dekkene kommer i to versjoner, vanlig og MS-Silica, jeg har sistnevnte. Har fra før hørt at disse dekkene slites fort på grunn av veldig myk gummiblanding. Nå har ikke jeg kjørt på varme sommerveier enda, men kan så langt ikke merke noe til unormal slitasje etter 3000km. M/S Silica versjonen er laget for å kjøre på kalde nordeuropeiske veier og grusveier, og dette mestrer de svært godt. Har kjørt både i sludd og slaps og dekkene gir fin og forutsigbar tilbakemelding. Dette er et 50/50 dekk, det sier seg selv at mine forventninger til dekket har vært deretter. Jeg er ikke erfaren på grus, men dekkene gir meg trygghet i massevis på dette underlaget. På asfalt henger dekket mye bedre enn forventningene, dog merker jeg at det er mykt når man har ordentlig nedlegg -man føler at man "balanserer på den "ytterste knasteraden" , dette er selvsagt ikke sjenerende men ganske langt unna et sportstouringdekk sine egenskaper. Dekkene er nokså tungstyrt i lav fart, dette tenker jeg at er typisk for myke knastedekk -jeg trekker konklusjonen at dette dekket kanskje ikke egner seg for de tyngste syklene som feks. GS1200. Har også hatt meg en tur i skauen og kjørt i gjørmete griseløyper, dette er dekket ikke egnet for, selv om det selvsagt er mye bedre enn et gatedekk :lol:

Konklusjonen min er at dekket leverer langt over min forventning og at hvis jeg skal velge noe annet neste gang må det være fordi jeg er nysgjerrig på et annet dekk i samme kategori eller har endret bruksmønster drastisk.

Poengscore

8/10 - et meget godt valg for min sykkel og min bruk
User avatar
Johnnykn
Posts: 179
Joined: 01 Feb 2016 13:21
MC: KTM 500 EXC-F. 2020 mod.
BMW 1250 GS. 2019 mod.
BMW 1200 GSA. 2010 mod.
Honda 600rr. 2007 mod. (Banekjøring)
Honda 1100 XX 2003 mod
Yamaha 600. 2003 mod. (Banekjøring)
Honda Transalp 650. 2002 mod

Re: DEKK / HEIDENAU K60 (M-S)

Post by Johnnykn »

La om fra piggdekk til K60 i forrige uke. Har store forhåpninger til dekket og tilbakemeldingen din ser jo lovende ut :thumleft
Har kun i overkant av 300km på asfalt så langt med tidvis ned mot null grader. Hadde litt små wobbling i starten men økte dekktrykket til 31/33. Ble helt fint etter det :D
Fornøyd :thumleft
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: DEKK / HEIDENAU K60 (M-S)

Post by RuneMC »

Ett spm, hvor kjøpte dere fra og hvilken dimensjon for bakdekk?

Til min nye har jeg funnet 21" fordekk på motorsykkeldekk.com men ikke bakdekk i dim 150/70 R18
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: DEKK / HEIDENAU K60 (M-S)

Post by Lasse Liten »

jeg kjøpte fra dekkonline, har 19-90/100 foran og 17-80/130 bak
Post Reply