Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Post by biker7 »

I dag var endelig dagen her: Jomfruturen med Tracern ! :D Ble en runde på 19mil, og dette lover bra :thumleft Virker veldig lettkjørt, og sprekere enn jeg faktisk trodde. Nå må jeg jo prøve å styre meg litt de første 100-150milene, men det blir nok ikke så lett ;-) Meget bra respons i den lille trippelen virker det som. Har jo fått litt kritikk for å være litt "snatchy" på gassen denne motoren, men det kan jeg ikke si at jeg har merket noe særlig til enda. Nå er jo jeg vant til innsprut fra en 2003modell og har jo sikkert en følsom gasshånd derfra, men virket helt ok for min del ihverfall. Ikke noe trøbbel med turbulens etc. med setet i høyeste posisjon og Puig-skjermen i laveste posisjon. Kommer sikkert til å prøve meg litt med forskjellige innstillinger etterhvert, men også dette virker lovende. Setet er kanskje litt hardt, men når jeg stoppet først etter 9mil så kan jeg ikke si at jeg var noe unormalt sliten i ræva. Klart jeg kjente det litt, men det er helt normalt på de første turene i sessongen. Og den forholdsvis oppreiste kjørestillingen tror jeg også vil funke bra. Og overgangen motormessig fra ZX12R tror jeg ikke blir noe problem. Som sagt sprekere enn ventet, enda jeg ikke har vært noe særlig over 6-7tusen omdr. enda. Så da håper jeg på brukbart vær framover, slik at jeg får unna innkjørings-milene fortest mulig Selv om ikke de første dagene virker helt lovende værmessig.. Men detta trur jeg blir bra ! :thumleft
Image
Last edited by biker7 on 20 May 2023 17:08, edited 244 times in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tatt jomfrudommen på Tracern

Post by tshansen »

Den ser bra ut den sykkelen her altså \:D/ \:D/

Gratulere med opplevelsen... Dette lover bra for sesongen =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Tatt jomfrudommen på Tracern

Post by BMWilly »

Kjørte du i Kirkenær sentrum i halv fem tida?
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Tatt jomfrudommen på Tracern

Post by Busa Trond »

Hoi!
Det er nok en livlig og lett kjørt sykkel du har fått deg der. Nå ligger svingene bare å venter!
Alltid blanda følelser med downsizing, men med 12`ern så måtte du sikkert være kjeltring flere ganger før det ble moro :twisted:
Hold oss oppdatert på Tracern!
User avatar
RuneMC
Posts: 2013
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Tatt jomfrudommen på Tracern

Post by RuneMC »

Gratulerer - ser flott ut :thumleft
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Tatt jomfrudommen på Tracern

Post by Flanker »

Flott sykkel ja, velkommen på veien igjen [emoji106]
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Tatt jomfrudommen på Tracern

Post by Tommas »

Blir sikkert mange bra turer med den! Motoren får jo enormt med skryt, så burde jo bli bra :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Tatt jomfrudommen på Tracern

Post by biker7 »

RuneMC wrote:Gratulerer - ser flott ut :thumleft
Takker :D
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Tatt jomfrudommen på Tracern

Post by biker7 »

Tommas wrote:Blir sikkert mange bra turer med den! Motoren får jo enormt med skryt, så burde jo bli bra :thumleft
Satser på og tror det ja :D
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Tatt jomfrudommen på Tracern

Post by biker7 »

Flanker wrote:Flott sykkel ja, velkommen på veien igjen [emoji106]
Takker :D
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Tatt jomfrudommen på Tracern

Post by biker7 »

Busa Trond wrote:Hoi!
Det er nok en livlig og lett kjørt sykkel du har fått deg der. Nå ligger svingene bare å venter!
Alltid blanda følelser med downsizing, men med 12`ern så måtte du sikkert være kjeltring flere ganger før det ble moro :twisted:
Hold oss oppdatert på Tracern!
Solgte 12,ern før jeg fikk kjørt den i år, og det kan jo kanskje ha vært en fordel. Men ble meget overrasket over hvor kvikk og sterk Tracern virket fra bånn. Selvfølgelig er det sikkert stor forskjell på hvordan kreftene leveres, og ninjan gjorde jo 140 på førstegir.. så den var jo laget for et litt annet bruk. Men førsteinntrykket av Tracern tilsier at det neimen ikke blir lett med penkjøring her heller. [-X Fælt å si det, men virket nesten mer "hooligan" enn ninjan . Og har jo ikke brukt den noe særlig over 6-7tusen omdr. enda :twisted:
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Tatt jomfrudommen på Tracern

Post by biker7 »

BMWilly wrote:Kjørte du i Kirkenær sentrum i halv fem tida?
Tja, kan muligens stemme det.. Var vel ikke deg/dere som satt på bakeriet eller..? Sto et par mc da jeg kjørte forbi der serru :D
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Tatt jomfrudommen på Tracern

Post by biker7 »

LordShaft wrote:Den ser bra ut den sykkelen her altså \:D/ \:D/

Gratulere med opplevelsen... Dette lover bra for sesongen =D>
Takker. Lover bra dette gitt :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Tatt jomfrudommen på Tracern

Post by biker7 »

Nevnte ikke noe ang. Akra-anlegget i første innlegg. Dæsken for en lyd ! :twisted: Var litt skeptisk for at den var alt for høy, etter et par oppstarter i garasjen. Og kjørte ikke mere enn ca 1mil før jeg stoppet å dyttet inn ørepropper. (bruker vanligvis propper stort sett hele tiden på mc) Var temmelig høyt uten propper, men kan jo muligens ha litt å si at jeg nå sitter midt over eksosutløpet, og jeg ikke sitter en del forann eksosutløpet som er vanlig på de fleste sykler. Når jeg fikk dyttet i propper ble lyden Himmelsk ! :thumleft Men mulig den i noen tilfeller kan være litt brutal for omgivelsene :lol: Men har modernisert den orginale db-killern, slik at den er ganske lett å sette inn/ta ut (noe den IKKE var i utgangspunktet..) I tillegg har jeg kjøpt en universal kina db-killer, som jeg tror vil bli en mellomting. Har lest litt om Akran, og noen mener det låter litt lite med org. killer, mens det bråker litt mye uten. Noen har derfor kuttet litt av den orginale for å øke lyden litt. Nå kan jeg slippe å ødelegge den orginale, mens jeg kan evt. bytte på med org.killer, kina-killer og åpent høl ! :thumleft
Last edited by biker7 on 03 Apr 2016 20:28, edited 1 time in total.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Tracer-skriblerier (endelig tatt jomfrudommen på Tracern)

Post by biker7 »

Etter litt dekkskift etc på bilen i det litt gråe været, bynte gasshånda å krible litt. :twisted: Vurderte en god stund om det var noe vits da det så ut som om det skulle byne å regne hvert øyeblikk, men fristelsen ble for stor gitt ;-) Etter litt fikling/justering med kjørecomputeren, ble det en liten runde. Like artig i dag som jomfruturen på fredag, men en del kaldere.. Gråvær og 6-7 grader er egentlig litt i minste laget. Men jaggu virker detta som en artig sykkel :thumleft Prøver jo selvfølgelig å styre meg litt i innkjøringsfasen, men neimen ikke lett \:D/ Boka sier jo da maks 5600 omdr de første 100milene og 6800 omdr 100-160mil, men jeg personlig tror dette kan følges mere som noenlunde retningslinjer. Tror det er viktigere å ikke ligge på høyt turtall over tid, og heller variere belastningen på de forskjellige girene. Men jeg bruker jo selvfølgelig ikke motoren på langtnær maks, og har vel ikke vært over 7-8 tusen enda. Men må si jeg gleder meg til innkjøringa er over. :D Etter en liten runde på ca 4mil, bynte det selvfølgelig å regne, så da fant jeg ut at det fikk være nok for i dag. Kaldt nok uten regn.. Ble derfor en veldig liten tur, men fikk da roet de verste abstinensene litt. Ellers var jeg også innom en vekt-stasjon litt nord for her jeg bor, og den viste 200kg med bortimot full tank. Så ikke gæli det på en gubbe-sykkel/tur-sykkel ;-) Telleren står nå på ca 24mil. Håper på bedre vær framover ! :D
Post Reply