Aprilia SR 50 trøbbel

Prat om moped & scooter.
Post Reply
twa200
Posts: 5
Joined: 05 Mar 2016 17:14
MC: Aprilia sr50 Street Black

Aprilia SR 50 trøbbel

Post by twa200 »

Heisann, jeg tenkte det kunne vært lurt å bytte tennplugg på min scooter etter 4 års bruk. Så jeg kjøpte verktøy og spurte han i butikken om rett tennplugg. Så dro jeg hjem og skiftet, den nye var "kortere" enn den gamle men jeg byttet likevell. Når jeg startet motoren igjen var det en lav ganske rar gass/veske lyd som kom fra ventilen fra clutchen, så jeg byttet tilbake til den gamle, men lyden var der fortsatt. Nå sto scooteren bare å idla, så skulle prøve å kjøre litt i bakgården, men da jeg prøvde var det dårlig aks og en slags hyle/gnisse lyd fra clutch/transmitteren. Så jeg skal la den stå intill jeg får løst problemet. Noen tips om hva som kan være problemet?. Rørte ingen ting annet enn tennpluggen. Tar imot alle tips :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Aprilia SR 50 trøbbel

Post by tshansen »

Ventilen til clutchen? :-k kjørte du scooteren din før du byttet plugg? Eller har den stått lenge, du byttet plugg også kom den lyden? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
twa200
Posts: 5
Joined: 05 Mar 2016 17:14
MC: Aprilia sr50 Street Black

Re: Aprilia SR 50 trøbbel

Post by twa200 »

Kklrte scooteren samme dag, var brukt ca 2 uker siden vinter, ingenting var feil før jeg skiftet tennplugg tenkte bare det bar på tide + kanskje bedre aks. Kjørte ikke med nye tennplugg skrudde bare på motor, da jeg hørte svak "gass" lyd skiftet jeg tilbake til gamle pluggen men lyden var der fortsatt, så kjørte jeg den på plass ca 5m da knirket/ gnisset den og den akselererte rart
twa200
Posts: 5
Joined: 05 Mar 2016 17:14
MC: Aprilia sr50 Street Black

Re: Aprilia SR 50 trøbbel

Post by twa200 »

Lyden kommer fra der variator og clutch sitter utav et luftehull på chassiet
Post Reply