Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ut på tur i kulda

Post by Trondgv »

Og der var de hus, kjentes ut som skikkelig kvalitet. Bare å vente til jeg får sykkelen tilbake.

Image


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ut på tur i kulda

Post by Trondgv »

Styrekrone er byttet, tankvesken venter i butikken og sykkel fraktes snart ifra Stord til Karmøy. Vel hjemme på Karmøy vil den mest sannsynlig bli parkert i garasjen og ikkje kjelleren, var tross alt 10+ grader i dag \:D/ Ser det er grus på sideveier og slikt, men saltet er det ikke så mye igjen av. Blir rolig kjøring nå i februar, men i mars smeller det :twisted: En fordel med å bo på Karmøy tidlig i sesongen med tanke på at vi har 10+ grader nesten hele året. Her jubler vi om det vipper 20 i juli 8)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Ut på tur i kulda

Post by tshansen »

Det gikk jo fort... Hadde tippet at ktm ble å bruke litt mer tid på den styrekronen :-k Men kjekt å høre at ting gikk på skinner.

Ser det er meldt ned mot 6 minus her i Bergen neste uke. Skal bli font vær og litt kaldt :-k dette betyr jo igjen, store mengder salt skal ut på veiene....

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ut på tur i kulda

Post by Trondgv »

Vis noen satt der og hadde glemt ut hvordan det er å kjøre på relativt tørre veier, varme dekk og pene svinger kan jeg minne dere på at det fortsatt er VELDIG gøy \:D/ Fikk kjørt ca 5 mil i dag. 8) Sesongen er snart i gang nå :thumleft

Image
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by Tobben84 »

Var nydelig i Stavanger i dag også med 8-9 grader og tilnærmet tørr asfalt :thumleft hadde meg en time jeg også \:D/
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by freddy123 »

bla bla bla :smt020

neida misunnelsen er stor. men det ser ut til at du har litt bedre temp og rett forhold en det jeg har her ligger snøen enda så må vente noen uker til :roll:
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by Tommas »

:thumleft

Venter til det er helt bart og litt varmere før jeg våger meg ut, men all ære til de som kan og gjør noe med det :-)
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by ArcticTiger »

Det kom 15 cm snø her i natt, så da fikk jeg meg 2,5 t i traktorn idag :roll:
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by hakhap »

ArcticTiger wrote:Det kom 15 cm snø her i natt, så da fikk jeg meg 2,5 t i traktorn idag :roll:
Kan du ikke selge det til de skianlegg som lagrer over sommeren? :lol:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by tshansen »

Jeg ser det er mulig at jeg må nødt å begynne å nekte enkelte medlemmer å poste bilder [-( [-( Fy faen dette har jeg ikke godt av å se. ARGH!

Her i Bergen har det vært såpeglatte sideveier. [-(
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by Trondgv »

LordShaft wrote:Jeg ser det er mulig at jeg må nødt å begynne å nekte enkelte medlemmer å poste bilder [-( [-( Fy faen dette har jeg ikke godt av å se. ARGH!

Her i Bergen har det vært såpeglatte sideveier. [-(
Haha, ser desverre ut som om det blir kaldt her også til helgen. :evil: Men om en uke kommer vel mildværet igjen, regner med at jeg tar ut sykkelen så lenge det er mer enn 5+, halvtørre veier og lite salt.
Tobben84 wrote:Var nydelig i Stavanger i dag også med 8-9 grader og tilnærmet tørr asfalt :thumleft hadde meg en time jeg også \:D/
Hærlig, gradestokken krøp ned mot 5-6 her i dag når jeg kjørte. Men som faren min sier: Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær.
freddy123 wrote:bla bla bla :smt020

neida misunnelsen er stor. men det ser ut til at du har litt bedre temp og rett forhold en det jeg har her ligger snøen enda så må vente noen uker til :roll:
Haha, tiden kommer nok for deg også snart :thumleft
Tommas wrote::thumleft

Venter til det er helt bart og litt varmere før jeg våger meg ut, men all ære til de som kan og gjør noe med det :-)
Så lenge det ikke er tonnevis med salt, 5 plussgrader og halvtørre veier kommer nok jeg til å kjøre sykkel :thumleft
ArcticTiger wrote:Det kom 15 cm snø her i natt, så da fikk jeg meg 2,5 t i traktorn idag :roll:
Du har tydligvis plassert deg på feil sted her i landet :-k
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by Trondgv »

For å lette litt på trykket angående fagprøve, så har jeg prøvepakket litt i dag. Multifuelbrennern og alt som har med den å gjøre i en sideveske, kanskje en ekstra flaske fuel om det skulle bli plass. Kommer nok til å pakke inn fuelen til denne og brennern i en egen liten pose i tilfelle lekkasje, eventuelt pakke dem utenfor den vanntette pakksekken som kom med veskene. Blir nok også å ta alt som er relatert med matlaging/servering i denne. I andre sideveske blir det nok klær og eventuelt noe mat/drikke. Konkludert med at sovepose, liggerunderlag og telt fortsatt forblir i pakksekk. Har jo også handla meg inn et sammenleggbart campingbord i år, samt en skikkelig campingstol i fjord. "Påmontert" sykkel ble dette ca like bredt som sidevæsker, så blir å bruke noe skistropper for å feste stol/bord til pakksekk. Og de nykjøpte Rok strapsene til å holde alt skikkelig på plass. Verdisaker, niste og slikt kommer jeg til å ha i tankvæska jeg venter på.

Ser jo nå at jeg egentlig skulle hatt traktor eller en svær harley, så en får se når klasse A sniker seg innpå :-k

Image
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by JK95 »

Jøss, kred til deg for å ha så god tid under fagprøven :thumleft Kjenner jeg gruer meg som faen, og jeg har ikke fått startdato engang :-#
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by Trondgv »

JK95 wrote:Jøss, kred til deg for å ha så god tid under fagprøven :thumleft Kjenner jeg gruer meg som faen, og jeg har ikke fått startdato engang :-#
Har jobba til 8 tiden hver dag, så god tid har jeg vel ikke akkurat hatt..Problemet mitt er at det jeg har jobba med ikke er relevant på noen som helst måte med fagprøven, så det er ikke alt jeg har fått skikkelig til desverre..Må få en fra jobb til å komme bort i morgen for litt hjelp. Men når en er ferdig med planlegging og kommer skikkelig i gang så blir alt lettere.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - SESONGSTART, nesten

Post by JK95 »

Trondgv wrote:
JK95 wrote:Jøss, kred til deg for å ha så god tid under fagprøven :thumleft Kjenner jeg gruer meg som faen, og jeg har ikke fått startdato engang :-#
Har jobba til 8 tiden hver dag, så god tid har jeg vel ikke akkurat hatt..Problemet mitt er at det jeg har jobba med ikke er relevant på noen som helst måte med fagprøven, så det er ikke alt jeg har fått skikkelig til desverre..Må få en fra jobb til å komme bort i morgen for litt hjelp. Men når en er ferdig med planlegging og kommer skikkelig i gang så blir alt lettere.
Takk for tips :thumleft Har selv kun skrudd på 30 år gamle dieseltog, så dette kan bli moro :roll:
Post Reply