freddy.ein.zwei.drei

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Baffin
Posts: 45
Joined: 03 Nov 2015 22:07

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Baffin »

:D
Last edited by Baffin on 30 Aug 2016 20:40, edited 1 time in total.
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Image
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

freddy.ein.zwei.drei

Post by Flanker »

YouTube komprimerer videoen som fy, så en forringelse av kvaliteten må du bare regne med. At filmen ikke fyller skjermen må være noe med innstillingene under opplasting? Har du lastet opp en 720p video som 1080p? Det må la seg løse på et vis, men jeg har ikke veldig peiling på YouTube og innstillinger der...
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

La det aldri være tvil om at dette var en super film, helt klart gode 10 min med filming, og fortelling. Det som måtte komme av tilbakemeldinger er ment som konstruktiv kritikk. Hva en kan gjøre for å få enda bedre resultat neste gang.

Selv mener jeg at det er ekstremt mye å lære av andre filmer på nettet. Samt hente inspirasjon fra andre via teknikker osv. Når det kommer til film, er det ofte litt som med foto. Fyll rammen med det du vil se/fortelle. Å hold deg konsekvent til høydepunkter.

Si at du redigerer en film å den ender på 10 min. Så kan jeg garantere deg at du kan komprimere innholdet til halvparten med enkle og ekstremt effektive teknikker. Å hvis det skulle vise seg å at filmen faktisk varer i 10 min, ja da bør du kanskje vurdere å dele den opp i to mindre snutter :thumleft

[youtube][/youtube]

Se på klippet over. Merk deg hvordan han bygger opp forventingene, samtidig som han forteller en god historie de 2 første minuttene. Jeg sier ikke at dette er fasiten, men det gir en god pointers til hva som trigger folk til å se, samt like filmene dine. Også viktigst av alt. Hva er det du vil formidle med filmene dine? bildene dine?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Joda enig med deg jeg lordshaft, når det gjelder oppbygning til mc video så syntes jeg finnoctane har laget en veldig god en :)

Takk for tilbakemeldingen det er viktig å få litt innvendinger fra andre også på ting man kanskje ikke har fått med seg selv :)

Men dette er og kommer til å holde seg nede på et hobby nivå :) hehe
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Med så mye gode filmklipp som du har her, er det veldig lite som skal til for å gi et veldig profft inntrykk :thumleft Selv liker jeg veldig godt denne type fortelling. Det gir så sinnsykt lyst til å hive seg på sykkelen igjen å kjøre så langt som overhodet mulig \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Tommas »

To tomler opp fra meg.

Jeg liker at du ikke har en spesiallaget intro, at du klipper når du gidder og panorerer håndholdt rundt to karer som åpenbart koser seg glugg ihjel :lol:
Pluss for "av sykkkelen bilder" og noen tørrvittige kommentarer \:D/

Virker ekte og direkte, og det tror jeg er vrient å få til om man strømlinjer for mye. Synes du skal bruke tiden på å poste mer, ikke flikke på de siste 5% . De tar ofte 50% av tida ;-) Litt enig at det kanskje blir litt mye fortfilm for min smak, men herregud - det er deilig gratis underholdning midt i PMS tida!

Så igjen en stor takk til deg (og alle de andre) som donerer dyrebar tid og laster opp godsaker 8)
Bjerknez

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Bjerknez »

Enig. Artig å bruke litt tid på videoredigering til tider, men helt ærlig så liker jeg de "ekte" videoene best. Ta med seansen hvor du mister kameraet i bakken hvor du banner i bakgrunnen, svingen du bommer på etc. Hold videoteksting på et minimumsnivå.

Det aller viktigste synes jeg er lyden, men den er vanskelig å få "perfekt" så lenge man bruker en mikrofon på størrelse med et knappenålshode, som befinner seg inne i en vanntett boks i vindstøy. Jeg har dog begynt å¨få litt sansen for 50/50 med lyd og motordur. Synes det passer bra, så sant man ikke driver med vlog'ing.

mortenolb prøvde seg jo på vlog'ing mener jeg å huske. Synes faktisk det var ganske bra jeg. Ærlig tomprat som fikk meg til å høre ferdig hele videoen. Finnes dte forresten noen gode norske vlog'ere?
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

lordshaft: godt mulig det ikke er mye som skal til, men syntes vi ødela det en del med å spille inn i feil format... det irriterte meg mest :D

men noen hardcore proff-video kommer aldri fra denne kanten det har jeg ikke tolmodighet til :D :roll:

tommas: hyggelig at du likte`n , jeg liker det best jeg også med litt amatør 360graders filming, og angående filmingen som kunne gjort det til en mere helhetlig film er litt mere filming av sykklene også tenker jeg for min egen del syntes jeg det kan være spennende også.... og at vi er smarte nok til å ha strøm på kameraet når de beste passene som blant annet stelvio skal bestiges osv :shock: men det er godt en ikke fikk dokumentert alt på første turen da må en jo ned igjen da vettu og fullføre så jeg ikke bare sitter her og skryter og sier at jeg kjørte stelvio :lol:

Bjerknez:vi er ikke så noobs at vi mister kameraet i bakken da vettu :shock: :erte neida men vi har med noen bommerter inne i der også blant annet når jeg tar av feil og svinger av inn til et kjøpesenter og en annen gang når kompisen min skal gire eller hva fankern han styrer med og settern i fri midt i en sving :lol:

nå er det vel ikke lenge igjen før du kommer med årets første mc-tur dokumentert på film i god tradisjon ifra fjoråret :roll:
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei A2-A

Post by freddy123 »

nå har jeg meldt meg på overgangskurs fra A2-A altså for de litt trege :lol: mellomtung til voksensykkel \:D/ :thumleft :smt003 :smt031 :smt060 :smt119 :smt120

å som jeg gleder meg til det, så da blir det kurs den 19 april :thumleft og tunglappen den 28.mai siden det er da jeg tok mellomtunglappen og jeg har da hatt den i 2 år :D

kurset koster svimlende 4000kr og det er kjøring ifra kl 10:00-15:30.... ser på kurset som en nok en ubrukelig regel jeg må bøye meg i støvet for, men det er nokk fort glemt når tunglappen ligger i baklomma den 28 mai :lol: :thumleft

måtte den kommende mc sesongen bli legendarisk og uten fartsbøter og annet tullball amen [-o<
User avatar
Trondgv
Posts: 2978
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: freddy.ein.zwei.drei A2-A

Post by Trondgv »

freddy123 wrote:nå har jeg meldt meg på overgangskurs fra A2-A altså for de litt trege :lol: mellomtung til voksensykkel \:D/ :thumleft :smt003 :smt031 :smt060 :smt119 :smt120

å som jeg gleder meg til det, så da blir det kurs den 19 april :thumleft og tunglappen den 28.mai siden det er da jeg tok mellomtunglappen og jeg har da hatt den i 2 år :D

kurset koster svimlende 4000kr og det er kjøring ifra kl 10:00-15:30.... ser på kurset som en nok en ubrukelig regel jeg må bøye meg i støvet for, men det er nokk fort glemt når tunglappen ligger i baklomma den 28 mai :lol: :thumleft

måtte den kommende mc sesongen bli legendarisk og uten fartsbøter og annet tullball amen [-o<
Er hele kurset kun kjøring, eller er det teori i forveien? Får du kjøre egen sykkel? Du er i alle fall heldig som får tunglappen tidlig på året, i forhold til meg som må vente til 24 juli, neste år :evil:
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

det stod at kjøreskolen holder alt av utstyr... så da blir det vell til at jeg kjører en ktm690duke elns, gidder ikke kjøre egen sykkel artig å prøve litt nytt :D

men selvfølgelig så kommer jeg jo til å bruke egen hjelm og den nyinnkjøpte klim dressen :D

tror det er litt teori før man begynner å kjøre også en liten bit etterpå for evaluering... men som jeg har forstått det så er det mest kjøring :D

kanskje jeg får dem til å velge en litt kul rute også, med noen go-svinger på :D

også en siste ting ikke tenk på det med tunglappen din den dukker opp fortere enn du aner :lol: :erte
neida , kjipt å måtte vente sålenge ja, jeg syntes det er lenge til jeg får den og skulle egentlig helst ønsket at jeg hadde den nå jeg :D
User avatar
Trondgv
Posts: 2978
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Trondgv »

freddy123 wrote:det stod at kjøreskolen holder alt av utstyr... så da blir det vell til at jeg kjører en ktm690duke elns, gidder ikke kjøre egen sykkel artig å prøve litt nytt :D

men selvfølgelig så kommer jeg jo til å bruke egen hjelm og den nyinnkjøpte klim dressen :D

tror det er litt teori før man begynner å kjøre også en liten bit etterpå for evaluering... men som jeg har forstått det så er det mest kjøring :D

kanskje jeg får dem til å velge en litt kul rute også, med noen go-svinger på :D

også en siste ting ikke tenk på det med tunglappen din den dukker opp fortere enn du aner :lol: :erte
neida , kjipt å måtte vente sålenge ja, jeg syntes det er lenge til jeg får den og skulle egentlig helst ønsket at jeg hadde den nå jeg :D
Har allerede kjørt syklene til kjøreskolen jeg tar dette kurset hos, så jeg satser egentligt på å få kjørt min egen, med intercom mellom meg og kjørelærer. Han jeg tok kjøretimer hos var skikkelig hyggelig så tror ikke dette blir noe problem :lol:

Det viktigste er mest kjøring, det teoretiske har en jo fra før egentlig.

Kjipt å få den så sent på sesongen ja, har nok ikke råd til å ha 2 sykler neste år så holder meg nok til Duken ut sesongen. En fordel er jo at jeg kanskje får en grei inbyttepris på slutten av sesongen, samtidig som jeg fortsatt får prøvekjørt tungsykler jeg kikker på. Godt det er Ducati forhandler i nærheten :roll:
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

ahhhh..... kom over en eldre superduke på finn.no nå ... merker at kjøpslysten er der, men med 3mnd til tunglappen så får jeg heller vente litt til ....

var egentlig litt høyt priset også mht til at den er såpass gammel som den er, men det er sikkert litt prutningsmonn på den prisen :D

nei får heller komme meg ut på trening, det er ikke sunnt å sitte inne og se på finn.no kan bli gal av sånt :lol: :evil:

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=71510035
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Tommas »

Prisen er på linje med andre til salgs, bortsett fra at den du linket til praktisk talt ikke er innkjørt ;-)

Steintøffe sykler!
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Toven »

Dæven, den var tøff :o :thumleft
Post Reply