Spiritofwinter, Norden og nye prosjekter

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Spiritofwinter, PMS prosjekt

Post by ArcticTiger »

Ser veldig bra ut! Har selv fått unna et tilsvarende prosjekt i siste uke, greit å ha gjort unna før vintern :D
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Spiritofwinter, PMS prosjekt

Post by Tommas »

Selvgjort er velgjort! For ikke å snakke om at det ofte gir god karma på hjemmebane, og det kan det jo komme mye godt ut av :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, PMS prosjekt

Post by tshansen »

Nei det er jeg ikke helt enig i tommas. Har en vært lenge nok ilag blir slikt sett på som "skulle bare mangle" å gir veldig lite rom for belønning av ymse slag :redface

[emoji38]

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Spiritofwinter, PMS prosjekt

Post by Tommas »

Helt åpenbart lite karma-gevinst om du endelig gjør noe som har blitt utsatt i årevis ;-)

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, PMS prosjekt

Post by tshansen »

Ja, akkurat det der driver jeg å sier til kjerringa hele tiden. Men ikke faen om Hu skjønner greien [emoji38]

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, PMS prosjekt

Post by Spiritofwinter »

Et lite innlegg om kveldens familie glede...

Etter en lang dag med mye jobb, travle unger, utålmodig hund mangel på middag, så er det fantastisk godt å kjenne roen når ungene er i seng og man kan sette seg i sofaen å slappe av et par minutt. Klokken bikker midnatt rett etterpå og man føler for å finne sengen, plutselig hører man en snodig lyd fra kjøkkenet... Man sniker seg fint inn og finner jentungen på 15 måneder godt ned i en skuff, tyggende på ukokte pastaplater, samtidig som resten av pakken ligger utover gulvet... Jeg priser meg lykkelig for at ulven(hunden) også liker ukokt pasta og etterlater opprydningsarbeidet til han. Jentungen stråler, pappa er trøtt. Tror hun sover nå, håper hun sover helt til pappa er reist på jobb i morgen tidlig, yeah right...

Familie glede... Kan knekke en hver stakkars pappa, god natt...

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, PMS prosjekt

Post by tshansen »

Hehe velkommen i klubben [emoji38]



Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, PMS prosjekt

Post by Spiritofwinter »

Kom ikke meg på jobb i dag: http://www.smp.no/nyheter/2015/11/27/Sl ... 857558.ece

Endte opp med å låne kontor hos en av de andre fabrikkene i konsernet, på andre siden av fylkesgrensen sørover. På den positive side så kjørte jeg fergefritt på jobb i dag, og kantinen her på fabrikken har også vafler på Fredager :-D

Edit: Håper Bent Høie leser denne før han kommer for å stenge akuttkirurgien på lokalsykehuset http://www.smp.no/nyheter/2015/11/27/%E ... 858166.ece


Edit2: Ble informert om at det ligger en Moto Guzzi forhandler vegg i vegg med fabrikken. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har kjørt forbi det lokalet, men aldri verken tenkt eller sett MC i forbindelse med det bygget. Og det var ingen ny forhandler, den har vert der i vel 25 år.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Spiritofwinter, PMS prosjekt

Post by Tekumseh »

Ai, det var bra du ikke passerte akkurat da det raste ut da...
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, PMS prosjekt

Post by Spiritofwinter »

Sliten å litt bakfull i dag, men var på jobb kl 8 til tross for årets "julebord" med jobben i går. Når jobben skal ha "julebord" betyr det vanligvis et utvidet avdelingsmøte med påfølgende middag og litt god drikke til. Det blir alltid lagt til en Onsdag eller Torsdag slik at vi må avslutte "tidlig" for å være på jobb neste morgen. Resultatet er det vanlige, alle som er lærlinger eller juniorer møter på jobb i løpet av formiddagen, gjerne med grei promille og trøtt tryne. Vi som er litt eldre stiller på jobb til riktig tid, ca edru. Den eldre garde stiller på jobb til normal tid ettersom de klarte seg med en enkel pils til maten, evt så har de så pass stor respekt i firmaet at ingen stiller spørsmål til at de har hjemmekontor denne dagen.

Dette "julebordet" ble som normalt holdt på showrommet til jobben, normalt sett innredet etter alle kunstens regler av interiørdesignere for at det skal stemme mest mulig med årets moter osv. Men denne gangen har jeg litt mer sansen for innredningen:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Beklager kvaliteten på bildene, promillen på fotografen var høyere enn planlagt for kvelden...

Hadde booket meg overnattingsplass i natt hos en kolega i nærheten av jobben, samt at han skulle være edru nok til å kjøre meg på jobb i dag. Vi snakker her om en mann som leser greit med bøker og har sunne interesser som jeg misunner litt inn i mellom (men han kjører ikke MC).

Fant de bøkene her ved frukostbordet:
Image

Image

Inne på stuen henger dette bildet(jeg som har sensurert navnet hans):
Image

Og der de fleste av oss har tenkt å tilbringe julen i kalde Norge, så stikker han til Hawaii for å dykke med haier.


Satse på de siste timene på jobb går raskt, er trøtt å sliten, tror det blir tidlig helg i dag.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, PMS

Post by tshansen »

Øøø??? Jobbet ikke du med IT? :-k :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Spiritofwinter, PMS

Post by Lasse Liten »

Hvis IT jobb er slik jeg opplevde det i forsvaret via sleskete Siemens ansatte kan det godt stemme med det vinterstemningen poster her :lol:
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, PMS

Post by Spiritofwinter »

Stemmer at jeg jobber med IT, men arbeidsgiveren min er Ekornes ASA som primært selger Stressless stoler og sofaer. En av mange lokasjoner er da et showroom på 5 etasjer i Ålesund der hele kolleksjonen står utstilt. Og i år har de klart å få med en Indian og en Jaguar :D
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Spiritofwinter, PMS

Post by Snikkeren »

Kanskje det er derfor de holder julebord dagen før en arbeidsdag, sånn at ingen skal drikke seg snydens og finne på å prøvekjøre? :smt003

Nei, da foretrekker jeg sånn vi gjør det på jobben. En hel helg med julebord. :thumleft
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, PMS

Post by Spiritofwinter »

Hadde julebordsweekend når jeg jobbet i et lite konsulentfirma for noen år siden. Fantastisk moro, mange gode historier ble skapt, men det var travelt å gå på jobb igjen fremdeles bakfull på Mandagen.
Post Reply