freddy.ein.zwei.drei

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Norse »

Gratulerer med ny dress! Finn.no er strålende til slikt.

@LordShaft:
Merkelig, men jeg må faktisk tilstå det motsatte. Jeg reagerte i grunnen ikke på R-dressen din. Har sikkert nok med meg selv... :redface
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Tommas »

Jeg ville nok ikke sett to ganger på en kar som hadde klimdress på en r-sykkel, men helt sikkert sett to ganger etter en racingskinndress på en traktor ;-)

Bare så sjelden man ser det :shock:

Viktigste er jo at man er fornøyd selv :thumleft
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Enig med deg der tommaso :) tekstil er jo et ganske vanlig syn på det meste av sykler :)

Men racingdress på adv sykkel ser jo litt spesielt ut ...

Nesten så jeg hiver meg i bilen og kjører ned til der sykkelen står parkert bare for og få testa dressen litt .... Men tror jeg gir faen får vel prøve og holde ut til våren nå ...


Sent from my iPhone using Tapatalk
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

jada høst og kulde gjør sitt til at man går inn i et merkverdig humør :lol: så da er det vel lite som er bedre en å mimre litt tilbake til årets sesong, starten har jeg jo skrevet om her tidligere så jeg får vel fylle på med del2 ..... jeg er på ingen måte flink i norsk eller en god story teller så dette blir det ikke lagt ned alt for mye tid og jobb i :D

europa turen \:D/

før avreise :
i dagene før avreise så gikk det i å huske på alt som skulle være med og kanskje litt overnervøs for å få med seg alt pga dette er skikkelige første langturen jeg har satt utpå så var det mye ukjent som ventet rundt hjørnet. jeg støpte meg noen formstøpte øreplugger og pakket ned alt som skulle være med og kl 20:00 dagen før avreise skulle jeg bare hjem til foreldrene mine en liten tur vaske sykkelen klippe håret og de skulle ønske meg god-tur :prop:
det var da helvette brøt løs jeg var ikke helt ferdig pakket og jeg tenkte hele tiden om jeg hadde fått med meg alt og skrev ned de siste tingene på en papirlapp så jeg ikke skulle glemme de, jeg setter i gangen med å vaske å skylle sykkelen så den vertfall er ren før turstart. jeg ser ned på framdekket og hva ser jeg i det 1 ukes gamle dekket som bare er rullet 500km jo en fuuuuckings skrue, dette var jo perfekt timing, jeg merket at jeg ble så forbanna så jeg måtte ut av vaskehallen og trekke litt frisk luft og roe meg litt og klare hodet før jeg gikk inn igjen og lappet dekket :lol

så da tok jo den vasken litt lengre tid en først planlagt :-)å etter vask var det hjem å klippe seg og klokka ble fort vekk 01.00 før jeg kom i seng, jeg våknet uansett tidlig dagen etterpå siden jeg var så gira på å komme meg avgårde :prop:

bilder som oppsummerer faenskapen
Image
Image

dag 1:

neste dag var det tidlig opp ikke fordi jeg måtte, men fordi jeg var spent og klar for tur og ikke fikk sove noe lenge :prop:
jeg gikk igjennom pakkingen fra kvelden før og sjekket at alt var med kjørte en tur til chlasohlson og kjøpte borrelåsteip til å feste intercomen til hjelmen med spiste litt og reiste avgårde til kompisen min :D var der sånn ca 11:30 en gang mener jeg å huske prata litt skit før vi kjørte inn til kiel ferga... ankom ferga e 1:30 min før avgang og fant oss noen stoler i solsteika, mens vi ventet på at båten skulle bli klar.
endelig fikk vi kjørt ombord og her må man stroppe og ordne det selv for de som lurer, stroppet sykkelen fast med en i styret og en midt over sete og virket som den sto solid, det var jo helt blikkstille på fjorden så var ikke så alt for nervøs heller :prf
opp i lugaren og få av seg kjøredressen og ut å sjekke ut hva denne skuta hadde å tilby av fasiliteter, vi fant ølen mest interessant og satt oss ned på en pub og drakk øl til hodet gynga i takt med båten :lol spiste pizza og drakk mere øl før vi sløste vekk noen kroner på båtens spillemaskiner :knegg
Image
Image
Image
Image
Image
Image

dag2 :

vi ankommer tyskland og husker så godt når vi startet kjøringen på vei utfra båten og mot HD forhandleren i lubeck, det var da det gikk inn for meg at nå var jeg virkelig igang :prop: vi brukte omtrent 1 times tid frem mot HD forhandleren og der skulle vi bli sittende lenge :mk jeg tenkte at en service tar ikke stort mere en 1 timestid, men vi var der rundt 11 en gang og kom oss ikke derifra før bortimot 16:00..... :sk? det var en streik i budbilbransjen i tyskland og det var visst derfor dekket som jeg hadde bestillt ikke dukket opp og siden de ikke hadde andre kunder for dette dekket så måtte jeg betale for det også =; det var no dritt, han sa han kunne sende det til croatia og avtale med en forhandler der nede om skifte, men jeg tenkte at holdder det til croatia så holdet det hjem også, så jeg ba han avvente så skulle jeg sende han en mail senere om han skulle sende det hjem eller ikke. ble til at skal sende det hjem.
etter servicen var det rett bort på en burger sjappe like ved og få i oss no mat før vi heiv oss på syklene og kjørte autobahn ned til berlin hvor var fremme rundt kl 21:00 en gang , vi sjekket inn på et hotell og det var rimelig fullt pga en konferanse siemens hadde. vi tusla ut på byen og drakk øl.

Her sitter vi og venter oss harley forhandler i lubeck på at sykkelen skal bli klar og ferdig med servicen
Image
Image
Framme ved hotellrommet i Berlin
Image

dag3:

vi våkner tidlig og marsjerer sultne inn i frokostbufeen , hiver innpå med eggerøre, rundstykker, bacon, og annet godt, en god frokost er viktig for å holde fokus når man skal ut å :prop:
er vel på syklene rundt 9 en gang og kjører videre med kurs inn mot praha, vi har satt gpsn til raskeste rute og selv om vi er lei av autobahn fra dagen før så gjør vi det sånn :-k , men litt utover dagen så begynner jeg å bli lei denne autobahn, med sykkel som har 12,5 liters tank og liten v-twin som kjennes ut som en enorm vibrator gjorde at jeg fikk nok , vi finner et sted å tanke spise is og hvile litt og taster inn unngå motorvei i gpsn :prop: LET THE GAME BEGIN :knegg
det tar ikke lang tid før vi er inne på noen veldig fine tyske landeveier og dette var bedre for både meg og harleyen merket jeg :D naturen var heller ikke så værst så vi bestemte oss for å få med oss litt av dette på film, men vi byytelåner også sykler der jeg får prøve gsr750 , og denne var artig og kjøre her var bremser og motor litt annerledes på en morsom måte også sittestilling helt ok en smule foroverlent men ikke noe som var ille, det eneste jeg merket mest var det harde setet det var ikke rumpeballa mi vandt med :lol , men etter turen så har jeg fått konkludert med at det er noe lignende dette jeg nok kommer til å ende opp med neste gang :scratch

etter den fine svingomen på tysk landevei som forøvrig førte oss inn til Tsjekkia stopper vi på en bensinstasjon rundt kl 17:00 og kjøper oss pølser vann og bensin til sykkelene, vi ser at vi har rundt 2 timer med kjøring igjen før vi er framme i praha og dette med raskeste rute så da det ble det til det igjen sånn at vi kommer frem i rimelig tid, vi var vel ferdig med å parkere, bære opp bagasje, dusje osv rundt kl 22:00 så tiden går fort :D så var det rett ut i gamlebyen i praha for å få seg no skikkelig middag og øl, vi spiser først også blei vi sittende på en bar og ta noen øl før skrotten sa =; og da ble det taxi hjem og en god natt søvn før neste dags etappe.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

dag4

vi gleder oss litt ekstra idag vel-vitende om at idag entrer vi inn i Alpene og østenrike :banansplit , men først er det litt transportetappe igjennom tsjekkia som skulle vise seg og ikke være så alt for ille, ihvertfall langt ifra så ille som i tyskland. været denne dagen var vel kanskje turens beste også godt og varmt og mye sol så her måtte jakka åpnes litt ekstra for litt vindrag inn på brystkassa :-)å
etter flere timer i sola så nærmer vi oss noe som ser ut som regn =; og det ved foten av alpene , ikkje braaa men været klarnet fort opp og vi holdt oss tørre og koste oss på veien, ja for det var nå vi endelig hadde entret alpene og våre første pass ventet rundt neste sving. vi gjør kalrt gopro kamera for å fange første passet på film og gir jernet opp bakkene og med så og si ingen biler var dette virkelig kos :yeyeye
vi ender til slutt opp i murau, hvor vi blir sittende og drikke øl på hotellet samtidig fikk servert en meget god svinestek med peppersaus :cheers

her har vi en liten stopp og rigger kamera og gjør oss klare for første alpepasset :D
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
ImageImage
Image


dag 5

vi våkner til strålende solskinn og bare gleder oss til å ta fatt på flere fine pass :prop: denne dagen skal jeg tippe det var 25 grader på morningen og nærmere 30 utover dagen. :-)å vi saler opp sykler og gjør oss klare vi har lagt opp rute på gpsn dagen før ved hjelp av alpekart der alle godveiene har en grønn strek og her var det mange av de så ikke lett å velge :knegg men vi finner oss noen veier som passer rutemålet for dagen nemlig croatia. det peneste passe vi kjørte denne dagen syntes jeg var nassfeld pass som går fra de østerriske alper over og inn i italia, føltes ut som å være med i en james bond film, særlig lenger ned i dalen på den italienske siden :prop: men det er også nedi dalen det plutselig ut av intet kommer et helvettes regnskur som gjør at vi stopper og får sykla under tak finner en restaurant og kjøper oss hver vår lasagne for det var egentlig en passe tid og få spist litt lunsj/middag... når vi er ferdige og spise så er også regnet ferdig med sin opptreden for kvelden så kjører videre igjen med kurs croatia, vi havner litt utpå bygda i italia og kjører en del mindre veier med grønne vin-drue enger på hver side av veien og solnedgang blei dette pent :roll

vi stopper langs veien og ser på klokka og den er noe over 20:00 og gpsn sier det er 2 timer igjen før vi er framme ved destinasjonen vår nemlig porec i croatia, mens der vi står er vi i italia et lite stykke før grensen til slovenia . vi blir enige om å kjøre dit idag og planen er og finne et sted vi kan bli i noen dager og slappe av bade litt og drikke øl såklart :cheers

vi er der vel rundt kl 21:00 en gang og svette og slitne etter lang dag på sykklene i 30 grader ser vi frma til en dusj middag og kald øl, men det skulle ta oss litt tid og finne overnatting og vi brukte sikkert 1 time på dette, og var ikke klare til middag før 23:30 , det ble mat øl og noen drinker på et utested før vi det var påtide og finne puta :sleepy

her kommer det noen bilder av hotellet vi sov på og som dere ser av bildene så var været med oss idag
Image
Image
noen bilder tatt på vegen ned fra et alpepass ikke storslagen utsikt her akuratt men ...
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

litt lengre nedi dalen ved en bensinstasjon

Image

og her spiser vi lunsh og gud det var varmt med kjøredressen nå var nok ihvertfall 30 grader ute :-)å
Image

så etter matbiten kommer vi oss opp i nassfeld pass
Image
Image
Image
Image
fuckings italy WE MADE IT :lol
Image
Image
Image
Image
Image
her er vi på ned igjen og i italia
Image
Image
Image
Image

så en god bit lenger ned , her er vi på en liten svingete vei i italia og koser oss på veien ned mot croatia :prop:

Image
Image
Image

Noen mobil bilder også
Image
Image
Image
Image
Image

dag 6

idag var planen og bli noen dager til på stedet og vi hadde tenkt til å booke rommet noen flere dager , men da vi hører nede i resepsjonen så er det fullbooket og vi bestemmer oss for å reis tilbake til italia igjen. vi søker litt på google maps på steder som ikke er så alt for langt unna vi ender opp med grado i italia. jeg booker en bungalow der og til 450kr natta for 2stk med aircondition, internett,, sandstrand, badebaseng osv så virker det som et fint sted og hvile i noen dager.

så vi reiser avgårde igjen og kjører mot grado like før trieste så kommer det inn på intercomen fra kompisen min at vi må gjøre et stopp der siden han ikke holder ut med disse tjukke vinterhanskene sine lenger, det var greit det så vi tar av inn mot trieste og finner en butikk som selger klær sko og hjelmer, men joda selvfølgelig matchet dette med siestaen til italienerne og vi måtte vente 1 time før de åpnet, vi brukte dødtiden på ispising og nedkjøing i skyggen med vann.
de åpner dørene vi får tak i mc hansker som er bedre egnet for 30 varme grader og kjører siste stykket inn til grado.
resten av kvelden blir brukt på pizza , øl og klesvask.

her kommer et bilde fra balkongen på hotellet i croatia
Image
også vips er vi inne i italia og stedet er grado hvor vi leide oss en bungalow
Image
Image
Image
Noen mobil bilder også

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

dag 7

jeg hadde gått på en smell her og ikke sett på værmeldingen når jeg bestilte og jeg hadde booket for 2 netter så vi skulle være her hele denne dagen også og det var kun meldt overskyet eller regnvær hele dagen, men dette var det lite jeg kunne gjøre noe med og når jeg kikket på andre steder rundt om så var det stort sett regn de fleste plassene og var meldt dritt vær i 3 dager fremover, denne dagen ble syklene stående og det ble en rolig hviledag, vi handlet da ihvertfall inn hver vår sixpack med øl da for å få opp stemningen litt :lol

dag 8

jeg har igjen vært inne og sett på google maps og vi fant ut at vi ville reise og se riva del garda, både været og naturen og mc veier skulle være bedre der oppe. så jeg bboket 4 overnattinger der noe som betyr 3 hele dager i riva del garda. når vi kjører avgårde er været pent, sol og varmt :prop: , men når vi nærmer oss fjellene litt igjen og riva del garda så kommer det en liten skur, eller sprut regn blir vel mere korrekt og jeg rakk ikke og ta på regndressen før det var for sent så mye kom det :D

vi ligger på motorveien og cruiser avgårde, det kommer en bomstasjon også helt til venstre ser det ut som det står noe lignende autopass og jeg ser alle de italienske bilene bare peiser på igjennom der med bommen åpen jeg tenker da at jeg får gi gass og prøve det samme, men det var feil gitt når jeg kommer begynner bommen og gå ned så da var det enten og bremse noe jævlig ned eller gi flatt jern og bøye hode, jeg gikk for siste :prop: kompisen min fikk med seg at bommen gikk igjen og han kjørte da til en av de andre og skriker at vi må ha billet, han tar en billet og vi kjører videre.
etterhvert så kom det jo selvfølgelig en ny bomstasjon og her kjører kompisen min først, han putter inn billetten der han tror den skal være , men ingenting skjer så trykker han help knappen og en dame begynner å hyle ut en masse greier på italiensk som vi ikke skjønner bæret av. :lol hun kom så bort og viste oss hvordan dette skulle gjøres, kompisen min fikk betalt for seg og kjørt igjennom så var det min tur uten billetten :lol , jeg sier at jeg ikke har noen TICKET og dama brøler tilbake noen gloser på italiensk jeg sier det igjen at jeg ikke har denne billetten og hun skjønner det etterhvert og går og henter kompisen min sin billtett og bruker denne om igjen betaler og :prop:

vi kommer frem til riva del garda kl 18:00 og resten av dagen går fort til øl, pizza ,øl,øl :D

her kommer noen bilder hvor vi er på vei mot riva del garda
Image
Image
Image

Noen mobil bilder
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


dag 9

hviledag riva del garda....

dag 10

denne dagen ble brukt til gåtur i fjellet og opp på en topp så vi fikk utsikt utover hele fjorden og rundt oss alle veier , og en tur innom en tatovør i rovereto, ikke jeg som skulle ha tatto men kompisen min :D


dag 11

hviledag riva del garda....

dag 12

da var det påtide og forlate riva del garda og komme oss inn i alpene igjen vi får fint vær og er gira på litt kjøring igjen etter noen dager med hvile :prf dagens mål blir stelvio pass, men først skulle vi kjøre gavia pass og noen flere som jeg ikke husker navnet på.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Et gledelig gjensyn med en historie jeg fulgte tett i sommer :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by ojda »

Flott freddy, noe helt spesiellt med den første turen nedover på to hjul :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Bjerknez »

Flott turrefferat freddy123 :thumleft

Men nå må du vel snart ha deg nytt kamera. Må vel snart være brukt opp det du har nå? :lol:
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Hva mener du nå at jeg poster de samme tingene om igjen ? Eller tenker du på at kvaliteten er dårlig ?

Regner med dette er en spøk som jeg ikke tolker helt rett.....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bjerknez

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Bjerknez »

freddy123 wrote:Hva mener du nå at jeg poster de samme tingene om igjen ? Eller tenker du på at kvaliteten er dårlig ?

Regner med dette er en spøk som jeg ikke tolker helt rett.....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha.. du må ikke tro så onde ting om meg freddy123 :thumleft

Det var et litt "artig" PMS-spøk bare. Poenget var at det var såpass mange flotte bilder at jeg mistenkte at kameraet ditt snart er oppbrukt :thumleft
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

ojda wrote:Flott freddy, noe helt spesiellt med den første turen nedover på to hjul :thumleft
Dette er ihvertfall helt riktig :) nå veit jeg jo hvordan det er å kjøre tur nedover før tur hadde jeg en haug med baktanker om ting og tang ;)

Og bjerknez det lyser alltid opp en rød alarm på skjermen her etter du hsr postet noe haha :)

Men ja jeg kunne trengt et nytt kamera , men det er et litt mindre som passer i lomma som bare kan dras rett opp når man skal skyte noen bilder fort før man kjører videre slik at det hele ikke blir for mye styr :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bjerknez

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Bjerknez »

freddy123 wrote:
Og bjerknez det lyser alltid opp en rød alarm på skjermen her etter du hsr postet noe haha :)
Såpass... Jeg biter ikke freddy.. det vet du jo :thumleft :lol:
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by ArcticTiger »

Bjerknez wrote:
freddy123 wrote:
Og bjerknez det lyser alltid opp en rød alarm på skjermen her etter du hsr postet noe haha :)
Såpass... Jeg biter ikke freddy.. det vet du jo :thumleft :lol:

Flott tur-refferat Freddi, moro å lese for oss som aldri har vært lenger sør en til Køben :redface

@Bjerkis: Hvis du ikke biter, da suger du vel da [-X
Bjerknez

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Bjerknez »

ArcticTiger wrote:
Bjerknez wrote:
freddy123 wrote:
Og bjerknez det lyser alltid opp en rød alarm på skjermen her etter du hsr postet noe haha :)
Såpass... Jeg biter ikke freddy.. det vet du jo :thumleft :lol:

@Bjerkis: Hvis du ikke biter, da suger du vel da [-X
Må nok skuffe deg der desverre...
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Neida bjerknez du biter vel ikke og suger vel ikke :)

Men en erfaring jeg sitter igjen med er sta som en bison okse , men snill som et lam :)
Arctictiger : har du ikke vært lenger en København :) da har vel turguide Ojda en jobb å gjøre til sommern igjen han loser deg nok fint både opp ned og rundt i alpeland han :)

Dette var del 1 av turen da så så jeg får vel dytte ut del 2 snart også :)

De fleste på mcsiden har jo fått det med seg fra før da men det skader ikke med litt mimring for egen del hvertfall :)



Sent from my iPhone using Tapatalk
Olden
Posts: 117
Joined: 07 Oct 2015 14:00

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Olden »

Artig gjensyn av noe som så ut til å være en knall tur! :thumleft
Var selv i Riva Del Garda i fjor på min solotur, og jeg koste meg veldig der :)

De sidekoffertene du har på sykkelen, er det originale Harley eller ?
Jeg har en kamerat med helt lik sykkel som kanskje kunne tatt en titt på slike, så slipper han å stroppe en bag ustabilt bakpå når vi skal på tur :lol:
Post Reply