MMA og UFC tråden

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

MMA og UFC tråden

Post by tshansen »

Ingen avsløringer i denne tråden. Ikke diskuter utfall av kamper som nettopp er kjempet. Da noen velger å se opptak av dette noen dager etter selve fighten.
1352cc wrote: Er vel klar for 12 desember då :D
Åjda.... veldig klar. Blir nok veldig spennende :thumleft

Akkurat nå sitter jeg med brokkoliblanding pose på kneet... :-# Ble litt vel ivrig i buret i dag :redface
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by 1352cc »

LordShaft wrote:
1352cc wrote:
LordShaft wrote:Tryller i meg en kaffekopp før dagens mma økt (2 timer)
Er vel klar for 12 desember då :D
Åjda.... veldig klar. Blir nok veldig spennende :thumleft

Akkurat nå sitter jeg med brokkoliblanding pose på kneet... :-# Ble litt vel ivrig i buret i dag :redface
Fotlås eller?
Har trua på at Mcgregor tar dina, men ikkje sikkert på om det blir så lett. Personlig så håper eg at han taper sjølv om det er den mest spennades karen i ringen uten tvil men han er blitt så høg på seg sjølv at det har gått lit for langt etter min smak. Var i Stockholm og såg då han debuterte, han vart der og då favoriten min. Var då Gustafson i grunn skulle vere der men han fekk et kutt og blei nekta å delta.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Snikkeren »

Nei, fankern heller. Jeg har sansen for McGregor jeg. Synes han er en artig type. Og så er det jo litt tøft når det ikke bare er snakk. Han går jo ut og gjennomfører det han sier også da. :thumleft

Edit: Men ikke noe avsløringer av resultatet her. Jeg ser ikke kampene før de er tilgjengelig i Fight Pass på UFC-appen. [-X
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by 1352cc »

Snikkeren wrote:Nei, fankern heller. Jeg har sansen for McGregor jeg. Synes han er en artig type. Og så er det jo litt tøft når det ikke bare er snakk. Han går jo ut og gjennomfører det han sier også da. :thumleft

Edit: Men ikke noe avsløringer av resultatet her. Jeg ser ikke kampene før de er tilgjengelig i Fight Pass på UFC-appen. [-X
Jo absolutt, Mcgregor veit å bygge det opp uten tvil, er jo ikkje uten grunn det her er en av dei kampane som kjem til å tiltrekke seg sjåera. Og det er kun Mcgregor og ikkje Aldo sin ære. Og ja eg flirte godt når Mcgregor snappa belte til Aldo på presse konferanse. Men pr før kampane ekje det eg reagerer på. Det er heile greiene mellom kamper eg har fått nok av, er noke med holdninga, ta Sonnen f.eks mengden med skit prat er det få som får til men det tildels for show og hyping rundt kampen men han var ikkje så høg på seg sjølv.

Ja avsporing delux her. Muligens dok som er grønne kunne ha lagd en MMA tråd og flytta det her over?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

MMA og UFC tråden

Post by tshansen »

Jeg lå å holdt en rubber guard, også møtte jeg litt mer motstand enn jeg hadde kontroll på, hold ikke godt nok rundt leggen som resulterte i at noe begynte å krangle i kneet 8) Learning by doing dette.

Selv må jeg si at UFC er blitt alt for amerikansk. De har tatt det helvetes hysteriet som er rundt Wrestling å fått det over. Ingen idrettsmenn, uansett pengesum skal være så respektløs ovenfor motstanderen sin (er min mening) Å stå der å latterligjør seg selv pga at det er big business er helt mongo. Ser sjeldent innveiing osv. Jeg holder meg bare til kampene. Jeg klarer ikke det barnslige hysteriet. [-( Men det er dessverre kommet for å bli. For publikum der borte syns slikt er kjempekjekt.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by 1352cc »

Men missforstå meg riktig, eg digger Mcgregor inni ringen og pre-fight, men uten om det så virker det som at han har på dratt seg et snev av gud kompleks.Han har absolutt potensialet til å bli en av tidenes største og ønsker han ikkje ut men ned et hakke eller to.
Og en må ikkje glømme at kampen mot Mendes som tok kampen på to vekers varsel var ikkje fullt så lett som Mcgregor trudde.
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: MMA og UFC tråden

Post by 1352cc »

LordShaft wrote:Jeg lå å holdt en rubber guard, også møtte jeg litt mer motstand enn jeg hadde kontroll på, hold ikke godt nok rundt leggen som resulterte i at noe begynte å krangle i kneet 8) Learning by doing dette.

Selv må jeg si at UFC er blitt alt for amerikansk. De har tatt det helvetes hysteriet som er rundt Wrestling å fått det over. Ingen idrettsmenn, uansett pengesum skal være så respektløs ovenfor motstanderen sin (er min mening) Å stå der å latterligjør seg selv pga at det er big business er helt mongo. Ser sjeldent innveiing osv. Jeg holder meg bare til kampene. Jeg klarer ikke det barnslige hysteriet. [-( Men det er dessverre kommet for å bli. For publikum der borte syns slikt er kjempekjekt.
Jo er i grunn heilt enig med deg, men det blir jo litt ekstra spennandes når du har to av verdens beste i sin klasse går så hardt ut i mot kverandre før kampen, men eg synest som sagt Mcgregor har kryssa grenns for lengst. Jo litt sjølvmotsigandes er eg her no men eg trur dok skjønner ka eg meiner.
Men det er jo og av slike grunner pluss leveringa i ringen at Condit er min favorit. Har bere sansen for den karen på det mest områda.

Og så må en ikkje glømme at det var ikje nødvendigvis så mykje bedre før i tida, en hadde jo blandt anna Tito :?
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

MMA

Post by Snikkeren »

Jeg ser sjeldent på innveiinger selv. Det meste blir jo oppsummert rett før kamp uansett. Men jeg synes faktisk det er litt artig med litt smashtalk før kamp. Det er jo med på å bygge opp stemningen. Og man ser jo etter kamp at de ikke er så veldig uvenner som de skulle ha det til likevel.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: MMA og UFC tråden

Post by tshansen »

Det var noe av dette i gamledager også, men det var langt ifra så utbredt... Det som skjer nå er bare på grensen til "for dumt" mener jeg. Noen liker sånn oppfyring, jeg syns ingen ting om det.

Jeg har en favoritt, å det er Georges St-Pierre, der snakker du idrettsmann :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: MMA og UFC tråden

Post by 1352cc »

LordShaft wrote:Det var noe av dette i gamledager også, men det var langt ifra så utbredt... Det som skjer nå er bare på grensen til "for dumt" mener jeg. Noen liker sånn oppfyring, jeg syns ingen ting om det.

Jeg har en favoritt, å det er Georges St-Pierre, der snakker du idrettsmann :thumleft
Vaselinmannjen? :lol: Jo han er/var et eksempel for at skitsnakk ikkje var nødvendig å selge kamper og han er atpåtil av mangen rekna som den kjedligaste belte holder.

Men hatten av for GSP, sjølv om han var mest underholdanes før han mista beltet til Serra så var det like imponerandes å sjå korleis han fekk enkelte store til å sjå ut som nybegynnera som f.eks Koscheck og Diaz, dei hadde null,nada,nix å svare med. Diaz sa til og med at det virka som GSP vist nøyaktig ka steg Diaz tok før han tok dei.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: MMA og UFC tråden

Post by tshansen »

Ja problemet med mange som holder belte er at det står om livet og framtiden deres i forhold til økonomi og sponsor avtaler. Når det står om tittelkamp så hadde jeg aldri holdt på med show eller klovneri. Da hadde jeg spilt på alle styrkene mine å vunnet kampen. Slik som GSP gjør, men det er ikke nok show for noen. For meg var han så teknisk overlegen at det var en fryd for øyet. Men jeg har også forståelse for at ikke alle andre syns dette :thumleft

En annen jeg er sinnsykt imponert over er Ronda. Det er helt ubrukelig å se kampene hennes, det er jo over med en gang klokken starter :lol: Men treningene hennes er en fryd å se på
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: MMA og UFC tråden

Post by 1352cc »

Eg meiner at det er utfordreren sitt ansvar å ta beltet ikkje omvendt. Men sant skal seiast at GSP gjekk av med beltet er i grunn en skam, der vart Hendricks rana.

Ronda jo jau, all ære til ho men det er dessverre tydelig at det er for lite mangfold i dame klassene og nivået for spredt. Er som du seier ikkje poeng å sjå en Ronda kamp for ho har vunne på en armbar innen 2 min. Kjærringa er jo gedigen i den vektklassen :-#

Blir spennandes å sjå no når Jon Jones kjem tilbake og ikkje minst ka Gustafson skal gjere då. Det er då tre stykker over han og han har då tapt mot alle tre.

Vist Mcgregor vinn beltet så får vi sikkert sjå Mcgregor mot Cerrone og det er nok og en payperveiw vinner.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: MMA og UFC tråden

Post by tshansen »

Jon Jones har drete seg ut så mange ganger nå at jeg ikke unner han å komme tilbake. Å la han få en ny sjanse er det som til slutt blir å ødelegge "sporten" [-(

Gustafson har jeg ikke troen på, jeg har igrunn aldri hatt det. Hva har han egentlig gjort i sin karriere? Å jeg tror ikke han er disiplinert nok til å komme tilbake, hvertfall ikke tilbake å hevde seg på noen måte :-#

Når en ser mengden trening og fokuset Mcgregor legger i dette, samt hvor sliten aldo ser ut, så tror jeg faktisk han blir å stikke av med beltet.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: MMA og UFC tråden

Post by tshansen »

Snikkeren wrote:Jeg ser sjeldent på innveiinger selv. Det meste blir jo oppsummert rett før kamp uansett. Men jeg synes faktisk det er litt artig med litt smashtalk før kamp. Det er jo med på å bygge opp stemningen. Og man ser jo etter kamp at de ikke er så veldig uvenner som de skulle ha det til likevel.
Ja det er derfor jeg syns at det "spillet" før kampen blir for dumt. De fleste som er i toppen er faktisk veldig gode venner å trener mye ilag. Alle som har fulgt litt med i kulissene vet dette. Da mener jeg det blir for dumt av sponsorer osv å forlange slikt klovneri.

Pengene er i ferd med å ødelegge hele sporten, som med all annen idrett. Sa noen russland, fifa osv =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: MMA og UFC tråden

Post by 1352cc »

Er heller ikkje begeistret for Jon Jones og synest sjølv at han slipper lett unna. Fulltids ban er for hardt men litt lenger hadde nok gjort seg. Men han må nok trå forsiktig framover for et feilsteg til så er det over og ut på heiltid.

Om Gustafson så har han no gjort litt då men hadde han pushet meir på i kampen mot JJ så kunne han lett hatt beltet et kort sekund. Verken JJ eller DC har fått gjenomgått så mykje noken sinne så heilt vekke er han ikkje, men han blir nok bere en god nr 2.

Mcgregor stikk nok av med seieren, det hadde eg satset peng på men i slike oppgjør så er det ikkje lett å seie. Aldo er smart og han kan klare å dra den ut i seier på poeng. Slike kamper er aldri lett å forutsjå vi har ikkje sett noken av dei opp mot andre på dina måten. Mcgregor har aldri møtt noken som er som Aldo og vica versa. Det kan bli en 5 runders kjedlig jukke kamp eller tidlig knock out er honen ikkje godt å seie.
Post Reply