Hei hei.. Nytt medlem!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by tshansen »

Oi oi oi... har du blitt bitt av av HD basillen altså :-k Det kan jo fort bli dyrt :lol:

Hvis du ønsker, kan jeg godt legge denne til blogg delen av forumet. Det er jo begynnelsen på noe veldig bra dette :thumleft

Ja vi har bedre vær nå enn vi hadde hele juli sammenlagt =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Tekumseh wrote:Vet de har en del sånne eksosanlegg som passende nok heter JekyllHyde :-)
Kjempetøffe de nye sportsterne, spesielt FortyEight'en med det fete framhjulet.
Ja, liker den jeg og.. Akkurat passe stor for meg (tenker her på fysisk størrelse.. hehe). Det store fremhjulet gjorde den litt små tung i svingene, men det var mest frem til jeg ble kjent med den.. Etter det ble den mer håndterlig.. :)
LordShaft wrote:Oi oi oi... har du blitt bitt av av HD basillen altså :-k Det kan jo fort bli dyrt :lol:

Hvis du ønsker, kan jeg godt legge denne til blogg delen av forumet. Det er jo begynnelsen på noe veldig bra dette :thumleft

Ja vi har bedre vær nå enn vi hadde hele juli sammenlagt =D>
Vel, bitt av den basillen har jeg vel egentlig alltid hvert.. Alle som liker mc har en skjult drøm om HD (gitt man ikke alt har en.. hehe)..
Dog har jeg ikke fått muligheten til å prøve en, før nå! Og da kan jeg til og med risikere og vinne en, med modifikasjoner opp mot 80 000 kroner (sånn ca!)

Trodde den faktisk var på blogg siden, hehe.. Så du kan sikkert flytte den dit om du vil ja.. Kommer til å bli varierende mengde skriverier her inne men.. :-#
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by Trond_V »

The Cowboy wrote:Alle som liker mc har en skjult drøm om HD (gitt man ikke alt har en.. hehe)..
[-X Å nei duu... [-X
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by Jeanette »

Trond_V wrote: [-X Å nei duu... [-X
+1 :lol:
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Jeanette wrote:
Trond_V wrote: [-X Å nei duu... [-X
+1 :lol:
Trond_V wrote:
The Cowboy wrote:Alle som liker mc har en skjult drøm om HD (gitt man ikke alt har en.. hehe)..
[-X Å nei duu... [-X
Det har de fleste jeg har snakket med i det minste.. hehe! Nå snakket ikke jeg om å eie en heller da, men bare det å ha kjørt en en gang..
HD er jo tross alt ett ikon innen MC verden, enten man liker det eller ikke.. Det alene er jo verdt en liten beundring.. Selv om man selv muligens aldri ville eid en..
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by Jeanette »

Å prøve en HD kunne jeg gjort, men jeg blir nok ingen eier ;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by tshansen »

Jeg har enda tilgode å kjøre en HD... Dette er noe jeg har lyst til, men den type sykkel appelerer ikke til mitt bruk :thumleft

Men det er litt i det du sier. Bare det å ha kjørt en HD, det er noe vi alle burde gjøre. Hvertfall vi som har vokst om the malboro man :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Jeanette wrote:Å prøve en HD kunne jeg gjort, men jeg blir nok ingen eier ;)
En ting har jeg lært som liten, aldri si aldri.. hehe! Tror nok ikke jeg heller blir noen eier med det første, men etter å ha prøvde en, vil jeg i det minste prøve flere, og muligens en dag man finner en man kan eie og ) hehe.. (gitt man har råd til det vel å merke)
LordShaft wrote:Jeg har enda tilgode å kjøre en HD... Dette er noe jeg har lyst til, men den type sykkel appelerer ikke til mitt bruk :thumleft

Men det er litt i det du sier. Bare det å ha kjørt en HD, det er noe vi alle burde gjøre. Hvertfall vi som har vokst om the malboro man :thumleft
The malboro man sin sykkel og Easy rider har vel satt sine spor for noen ja.. For å ikke snakke om den nyere SOA!

Man bør i det minste ikke avvise en sykkel eller sykkeltype, før man har prøvd den mener no jeg.. :)
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by ArcticTiger »

Uten "Easy Rider" først og fremst, og så "Marlboro Man" så hadde det ikke eksistert HaliDaivisen i dag. De filmene la grunnlaget for hypen som gjorde at de overlevde.
Jeg har prøvd en god del Harlier, og kommer aldri til å eie en. Du nevner fra din lille tur med en splitter ny en bla.: liten kontakt med sykkern, vinglete i 110-120, tungstyrt. Det sier vel det meste.

Men selvfølgelig: Smak og behag!
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

ArcticTiger wrote:Uten "Easy Rider" først og fremst, og så "Marlboro Man" så hadde det ikke eksistert HaliDaivisen i dag. De filmene la grunnlaget for hypen som gjorde at de overlevde.
Jeg har prøvd en god del Harlier, og kommer aldri til å eie en. Du nevner fra din lille tur med en splitter ny en bla.: liten kontakt med sykkern, vinglete i 110-120, tungstyrt. Det sier vel det meste.

Men selvfølgelig: Smak og behag!
Du har muligens rett i det.. Dog har jeg troen på at HD hadde klart å karre seg igjennom 70 og 80 tallet for det.. Ikke minst pga HA og Bandidos.. hehe!

Og ja, smaken er heldigvist delt.. ;) Men jeg hadde kontakt med sykkelen, fikk bare ikke forankret meg på samme måte som på en mer sportslig sykkel.. Vinglete var pga luft trykket fra lastebilen jeg passerte, ikke for at den var dårlig å kjøre (skrev jeg ikke det?).. Men jeg har ikke merket den samme vinglingen på min sykkel.. Og tungstyrt var den kun i starten, før jeg ble vant med den.. hehe!

Alt i alt var jeg fornøyd med sykkelen, og hadde lett tatt den med hjem samme dagen hadde jeg hatt penger til det!
Så jeg vil gjerne ha en slik en gang i tiden.. Eller en lignende (må ikke være en FE)..
Men alle kan ikke like det samme.. Og bra er det :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by supermons »

Kunne tenkt meg å prøve Sportster og Night Rod, men å eie en HD kommer jeg nok aldri til å gjøre.

Tror det kommer mest an på type sykkel man er komfortabel med. For min del er det racing/supermoto som er mest interessant :)

Malboro Man tror jeg nesten ikke jeg har sett siden forrige årtusen, holder den seg bra eller bør jeg unngå å se den igjen?
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

Husker ikke helt filmen, men tror den fint kan sees igjen ja :) hehe..

Men, i dag har jeg kjørt ennå en ny sykkel.. Vel, egentlig gammel sykkel men.. hehe!
Min stefar byttet bort sin 300 symaskin (scooteren) med en 1982 modell Honda Goldwing..

Og siden han ikke har lappen, og sykkelen var i overkant stor for hengeren, så fikk jeg gleden av å kjøre den hjem fra Tvedestrand.. :)

Det var en ny opplevelse, men en behagelig en.. Litt ubekvem sittestilling, da jeg ikke fant god plassering til beina, og den trenger ny olje til giret (tydelig brukt syntetisk, og slikt liker den ikke ble det fortalt, og det merket jeg og.. ) Så her må mineral på (evt. halv synt.. Hva mener dere som kan dette??)

Girvelgeren på denne er og av typen man trykker med hælen for å gire opp.. Det gikk fint hele veien hjem, frem til nest siste lyskryss, da begynte jeg å fomle etter å legge tåen under velgeren igjen.. hehe!

Kjenner jeg min stefar rett, er det vel ikke fritt for at man får seg flere turer med denne til våren.. :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by tshansen »

Hehe Goldwing har jeg enda tilgode å prøve :shock: Det er ikke en sykkel du blir å kjøpe deg selv altså :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
The Cowboy
Posts: 131
Joined: 20 Sep 2014 23:01
MC: 2002 Harley Davidson 883R

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by The Cowboy »

LordShaft wrote:Hehe Goldwing har jeg enda tilgode å prøve :shock: Det er ikke en sykkel du blir å kjøpe deg selv altså :roll:
Nei, ikke med det første i det minste.. Og om jeg en gang skal ha en slik, så blir det nok nyere modell i det minste.. hehe :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hei hei.. Nytt medlem!

Post by tshansen »

Jeg ser at ene naboen her har en "nyere" goldwing. For meg blir det litt for bekvemt, og litt for langt unna sykkel slik som jeg liker å kjøre på 2 hjul. Det må jo være en grunn til at så mange velger å trille rundt på disse dyrene av noen sykler. Men det er ikke helt min greie.

Har jeg lyst å prøvekjøre en? Helt klart. Det er lett å være negativ til noe uten å ha prøvd det. Se bare på eget sykkelvalg i år :roll: :roll: Traktor det var sånn desperat senior greie må du vite :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply