Monstr: Suzuki TL1000S '00. - Muligens ny sykkel!
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Var innom hos Hestmann motor i dag for å kjøpe nye plugger. Gikk for NGK CR8EK, så nå skal det bli liv!
Når jeg først var der spurte jeg om hvor mye han skulle ha for å justere ventilene. Mellom 7 000,- og 8 000,- kostet det, for han tok det kun sammen med "stor service" som innebefattet smøring og justering av kjede, kontroll av drev, bytte av kjøle og bremsevæske, samt olje og filter. Luftfilter og plugger var også med.
I og med at jeg har byttet alt bortsett fra pluggene allerede, så ble jo dette uaktuelt til tross for at jeg GJERNE skulle hatt Hestmann til å gjøre jobben. Han er jo en av de råeste i landet på Zuki, så det hadde ikke gjort noe.
Dog tok jeg turen innom MC-Oslo på vei hjem for å høre hva de skulle ha for kun ventiljustering. 3 000,- var svaret, så da ble det ganske enkelt for meg å velge. Så da er time bestilt den 16 november, så da får jeg tatt unna det i det minste. Så kan jeg starte neste sesong med brask og bram.
Når jeg først var der spurte jeg om hvor mye han skulle ha for å justere ventilene. Mellom 7 000,- og 8 000,- kostet det, for han tok det kun sammen med "stor service" som innebefattet smøring og justering av kjede, kontroll av drev, bytte av kjøle og bremsevæske, samt olje og filter. Luftfilter og plugger var også med.
I og med at jeg har byttet alt bortsett fra pluggene allerede, så ble jo dette uaktuelt til tross for at jeg GJERNE skulle hatt Hestmann til å gjøre jobben. Han er jo en av de råeste i landet på Zuki, så det hadde ikke gjort noe.
Dog tok jeg turen innom MC-Oslo på vei hjem for å høre hva de skulle ha for kun ventiljustering. 3 000,- var svaret, så da ble det ganske enkelt for meg å velge. Så da er time bestilt den 16 november, så da får jeg tatt unna det i det minste. Så kan jeg starte neste sesong med brask og bram.
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
-
- Posts: 1775
- Joined: 05 Oct 2015 20:11
- MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Du er litt kjappt ute med å konkludere i den videoen din der , "du kan ikke kjøre motorsykkel før du kan kjøre trail " what hæææææ ???? Jeg hørte ikke hva du sa , men like greit da jeg har kjørt litt trail så jeg kan kjøre motorsykkel også jeg da
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Velkommen over hit og gratulerer med blogg!
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Ganske råflott å ta seg betalt så mye for så mye enkelt arbeid. Jeg hadde aldri i livet betalt en mekaniker 1000,- timen for å justere og smøre kjede, bytte olje og oljefilter osv. Slikt gjør en selv gratis og stort sett uten heft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Nettopp. Det er helt uaktuelt for meg også. Eneste jeg lar fagfolkene gjøre er ventiljusteringen. Rett og slett fordi den er ganske grei å ha i serviceheftet hvis sykkelen skal selges.
Men helt enig, å bytte olje, filter og alt det der er jo gjort på null komma niks, og alle klarer det, bare at folk ikke gidder å prøve å lære seg det. Er liksom 2-300,- for en Haynesmanual, så står jo hvordan du gjør alt det elementære på en lettforståelig måte.
3 000,- for ventiljustering hver 24 000km skal jeg alltids klare å stå i!
Men helt enig, å bytte olje, filter og alt det der er jo gjort på null komma niks, og alle klarer det, bare at folk ikke gidder å prøve å lære seg det. Er liksom 2-300,- for en Haynesmanual, så står jo hvordan du gjør alt det elementære på en lettforståelig måte.
3 000,- for ventiljustering hver 24 000km skal jeg alltids klare å stå i!
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Ja der snakker vi helt klart samme språk... Jeg får en helt annen eiefølelse for sykkelen når jeg gjør litt på den selv. Klart, nå som jeg har handlet meg helt ny sykkel er jeg avhengig av å følge hovedservicene, men jeg gir beskjed om at noen ting er helt unødvendig at de bruker tid på. Jeg tar det selv. Å dette ser heldigvis verkstedet på som ålreit også. Hadde jeg hatt skikkelig oppvarmet garasje, med det jeg selv ønsker av verktøy.. hadde jeg nok lært meg til å gjøre alt selv. Hatt computer som jeg koblet til biken osv. Men så heldig stilt er jeg desverre ikke.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Ja, er deilig å gjøre ting selv. Justerte ventilene på Fazeren selv, og det er ingen umulig jobb, men merket når jeg skulle selge at det hadde vært en fordel å ha det i serviceheftet
Nå har vi heldigvis et stort godkjent MC-verksted der jeg jobber en kveld i uken vedsiden av primærjobben. Dessverre er mekanikeren vår sykmeldt, ellers skulle han fått tatt det.
En godt utstyr garasje er ikke å forakte. Hadde det før, men nå er det dårligere gitt. Skrur mye bil på privaten, og jeg savner gamle garasjen til tider. Men har både tilgang til bukk og smøregrav på jobb, så jeg overlever jo
Nå har vi heldigvis et stort godkjent MC-verksted der jeg jobber en kveld i uken vedsiden av primærjobben. Dessverre er mekanikeren vår sykmeldt, ellers skulle han fått tatt det.
En godt utstyr garasje er ikke å forakte. Hadde det før, men nå er det dårligere gitt. Skrur mye bil på privaten, og jeg savner gamle garasjen til tider. Men har både tilgang til bukk og smøregrav på jobb, så jeg overlever jo
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Bestilte meg denne i dag, som jeg ikke kunne la gå!
Planen er å få den opp i stua, sammen med en pocketbike! Så får vi se om fruen synes den er like fin som jeg synes
http://www.ebay.com/itm/Huge-Koolart-Ca ... 55hElA5JCg
Planen er å få den opp i stua, sammen med en pocketbike! Så får vi se om fruen synes den er like fin som jeg synes
http://www.ebay.com/itm/Huge-Koolart-Ca ... 55hElA5JCg
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Hahaha, det er mye jeg får lov til, men akkurat det der hadde kjerringa protestert vilt mot
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
For å overbevise henne bestilte jeg den største, som måler 1,3x2m! Å ha en karikaturtegnet TL på veggen må da være innafor?
Nå blir det liv til jul, får vi håpe!
Nå blir det liv til jul, får vi håpe!
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Som sagt har ikke sykkelen virket siden dagtid på lørdag. Etter siste blinklyset ble montert fikk jeg ikke start på sykkelen overhodet. Var redd for at det var noe elektrisk, men tenkte på å bytte pluggene først.
Byttet begge pluggene i dag, og de jeg tok ut så ikke bra ut. Tydelig at sykkelen har sotet ned med småstartingen som var i helgen. Pluggene var definitivt ikke nye, for det var korrosjon på sokkelen. Byttet til nye NGK CR8EK 3478 og sykkelen startet på første forsøk! Det var sånn ca en 10 tonns lettelse, sånn at det ikke var noen dyre elektronikkdeler som er skadet.
Byttet begge pluggene i dag, og de jeg tok ut så ikke bra ut. Tydelig at sykkelen har sotet ned med småstartingen som var i helgen. Pluggene var definitivt ikke nye, for det var korrosjon på sokkelen. Byttet til nye NGK CR8EK 3478 og sykkelen startet på første forsøk! Det var sånn ca en 10 tonns lettelse, sånn at det ikke var noen dyre elektronikkdeler som er skadet.
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Det enkele er ofte det beste, men kan jo være greit å følge med om pluggene soter. Ikke at jeg vet hva som gjør at pluggene soter
Husker tilbake når jeg drev å skrudde på ducatien min for mange år siden. Den bare ville ikke starte. Feilsøkte alt. Alt tenkelig. Kom fram til at bensinpumpen ikke startet. Men fant ingen grunn til at det skulle være slik. Etter å ha plukket sykkelen i atomer. Søkt opp og ned på internett, kom jeg tilfeldigvis over en kar på nettet som hadde hatt problemer med en original montert alarm. Jaggu faen sa jeg smør. Koblet vekk driten, loddet en ledning og vips. Alt som før
Lærte jeg noe? Ja masse... men den følelsen, satan ehehe
Husker tilbake når jeg drev å skrudde på ducatien min for mange år siden. Den bare ville ikke starte. Feilsøkte alt. Alt tenkelig. Kom fram til at bensinpumpen ikke startet. Men fant ingen grunn til at det skulle være slik. Etter å ha plukket sykkelen i atomer. Søkt opp og ned på internett, kom jeg tilfeldigvis over en kar på nettet som hadde hatt problemer med en original montert alarm. Jaggu faen sa jeg smør. Koblet vekk driten, loddet en ledning og vips. Alt som før
Lærte jeg noe? Ja masse... men den følelsen, satan ehehe
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Dette er et helt vanlig V-twin problem på småstarting. Er jo ikke rart det soter ned litt, for den har jo ikke blitt kjørt ordentlig med siden begynnelsen av juli, og den har kun blitt startet opp noen få ganger i forbindelse med vedlikehold. Noen ganger har jeg ikke latt den få gå seg ordentlig varm heller pga tid, og det er ikke helt bra. Ifølge det jeg leser så må den gå seg til 40 grader før ECUen dropper ned på bensinmengden
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Da var sykkelen levert til MCoslo for ventiljustering. Andre ville også synke throttlebodyen etterpå hvis den begynner å gå litt rufsete etterpå. Ventiljustering vil jo endre vakuumet i innsuget, så det er jo bare ypperlig om de gjør det. Var ikke sikkert at det er nødvendig, men greit å få tilbake en sykkel som går ordentlig. Instrument til å justere det har jeg ikke selv, og vil koste meg det samme å få leid et.
En annen ting som var hyggelig var at gutta på MCoslo var mektig imponert over sykkelens tilstand. Var mange år siden de hadde sett en så pen TL
Så nå blir det spennende å hente sykkelen over helgen
En annen ting som var hyggelig var at gutta på MCoslo var mektig imponert over sykkelens tilstand. Var mange år siden de hadde sett en så pen TL
Så nå blir det spennende å hente sykkelen over helgen
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Voksen bremseskive forran på sykkelen gitt. For ikke å snakke om potta