Monstr: Suzuki TL1000S '00. - Muligens ny sykkel!
Monstr: Suzuki TL1000S '00. - Muligens ny sykkel!
Hei!
Noen av dere vet sikkert hvem jeg er fra MCsiden, selv om jeg er ganske ferskt medlem der også. Har jo vært her inne en stund, men grunnet at det ikke har vært noen særlig aktivitet her før nå, så var det ikke noe vits å slenge opp noen blogg før nå.
Litt om min MC-interesse:
Jeg begynte å kjøre trial da jeg var 9 år gammel, som vil si i 2001. Har holdt på med dette siden, og hadde noen år på landslaget rundt 2010. Var virkelig trivelig, men gikk lei konkurranser, så nå trener jeg trial en gang eller to i uken, og storkoser meg med det!
Tok sykkellappen i fjor, og begynte på en Yamaha FZS600 fra 1999. Denne hentet jeg på Rennesøy utenfor Stavanger i juni 2014. Sykkelen ble deretter registrert ned til A2, noe som i for seg var helt greit, og sykkelen gikk helt greit. Solgte sykkelen nå i midten av oktober, grunnet at lappen min går over i ren klasse A i begynnelsen av mai, så får bare smøre meg med tålmodighet.
Her er et bilde av Fazeren rett før jeg solgte den:
Min onkel kjøpte i 2001 en rød 1997 mod Suzuki TL1000S. Jeg har siden den gang siklet på denne TLen og bestemt meg for at en dag skal jeg ha en sånn, og at det er min drømmesykkel. Jeg har alltid vært fascinert av dens brutale lyd, røffe utseende og sjel.
Siden april har jeg sitte og sett rundt på nettet etter TLer, og bestemte meg for at hvis jeg kom over en som var bra, så skulle jeg slå til. Var å så på en del, uten at de var så bra som det jeg ønsket. Mitt kriterie var også at den skulle være rød, det var viktig for meg.
I slutten av juni kom det ut en annonse på en rød 2000 modell som stod til salgs på Reinli i Valdres. Sykkelen hadde kun 30500km på klokka, og var i følge selger så nærme strøken man kunne komme på en 15 år gammel sykkel. Fint tenkte jeg, og slang hengeren på bilen og reiste opp for å se på den.
Pitstop ved Nes i Ådal på vei opp (hvis jeg ikke husker feil)
Da jeg kom opp, og han trillet sykkelen ut av garasjen må jeg innrømme at jeg holdt på å gå i bakken. Aldri før hadde jeg sett en så fin TL. Metallic rød, blank som et uvær og med Ixileksosen laget den en brummelyd som var så flott at den kunne slå pusten ut av de fleste.
Etter litt forhandling på prisen fikk jeg jeg shaket hands og skrevet kontrakt, og jeg hadde ENDELIG fått meg drømmesykkelen!! Bare synd det enda var nesten et år til jeg kunne kjøre den.
På turen hjem kikket jeg mer i speilet enn på veien tror jeg, og jeg måtte stoppe to ganger på vei hjem bare for å fyre sykkelen og høre på den flotte lyden av min helt egne TL!
Eneste som var å utsette på sykkelen var utslitt dekk foran, og at den ikke hadde vært inne på ventilsjekk. Ikke noe problem, i og med at jeg skal få gjort det i løpet av vinteren. Motor og gir virket helt fint.
Fra hjemkomsten:
Kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd med sykkelen!
Det første som skjedde var at jeg byttet dekk både foran og bak. Valget falt på Michelin Pilot Power 2CT:
Samme bak:
Ellers er planene:
- Å få på crashbars bak, midten og foran
- Yamaha R1 04-06 bakdemper
- LED-blinklys
- Trikse litt med eksosen sånn at den kan kjøres på banedager på Rudskogen.
- Ventiljustering
- Bytte plugger
- USB-lader under setet
Her sammen med min onkels TL (den uten pukkel bak)
Ellers fikk jeg satt på LED-blinklys her i helgen, det hjalp betraktelig på utseendet:
Alle med respekt for seg selv har selvfølgelig også en luten modell av sykkelen sin stående:
Kommer til å oppdatere med litt utover vinteren hva som skjer, og hvordan ståa er
Noen av dere vet sikkert hvem jeg er fra MCsiden, selv om jeg er ganske ferskt medlem der også. Har jo vært her inne en stund, men grunnet at det ikke har vært noen særlig aktivitet her før nå, så var det ikke noe vits å slenge opp noen blogg før nå.
Litt om min MC-interesse:
Jeg begynte å kjøre trial da jeg var 9 år gammel, som vil si i 2001. Har holdt på med dette siden, og hadde noen år på landslaget rundt 2010. Var virkelig trivelig, men gikk lei konkurranser, så nå trener jeg trial en gang eller to i uken, og storkoser meg med det!
Tok sykkellappen i fjor, og begynte på en Yamaha FZS600 fra 1999. Denne hentet jeg på Rennesøy utenfor Stavanger i juni 2014. Sykkelen ble deretter registrert ned til A2, noe som i for seg var helt greit, og sykkelen gikk helt greit. Solgte sykkelen nå i midten av oktober, grunnet at lappen min går over i ren klasse A i begynnelsen av mai, så får bare smøre meg med tålmodighet.
Her er et bilde av Fazeren rett før jeg solgte den:
Min onkel kjøpte i 2001 en rød 1997 mod Suzuki TL1000S. Jeg har siden den gang siklet på denne TLen og bestemt meg for at en dag skal jeg ha en sånn, og at det er min drømmesykkel. Jeg har alltid vært fascinert av dens brutale lyd, røffe utseende og sjel.
Siden april har jeg sitte og sett rundt på nettet etter TLer, og bestemte meg for at hvis jeg kom over en som var bra, så skulle jeg slå til. Var å så på en del, uten at de var så bra som det jeg ønsket. Mitt kriterie var også at den skulle være rød, det var viktig for meg.
I slutten av juni kom det ut en annonse på en rød 2000 modell som stod til salgs på Reinli i Valdres. Sykkelen hadde kun 30500km på klokka, og var i følge selger så nærme strøken man kunne komme på en 15 år gammel sykkel. Fint tenkte jeg, og slang hengeren på bilen og reiste opp for å se på den.
Pitstop ved Nes i Ådal på vei opp (hvis jeg ikke husker feil)
Da jeg kom opp, og han trillet sykkelen ut av garasjen må jeg innrømme at jeg holdt på å gå i bakken. Aldri før hadde jeg sett en så fin TL. Metallic rød, blank som et uvær og med Ixileksosen laget den en brummelyd som var så flott at den kunne slå pusten ut av de fleste.
Etter litt forhandling på prisen fikk jeg jeg shaket hands og skrevet kontrakt, og jeg hadde ENDELIG fått meg drømmesykkelen!! Bare synd det enda var nesten et år til jeg kunne kjøre den.
På turen hjem kikket jeg mer i speilet enn på veien tror jeg, og jeg måtte stoppe to ganger på vei hjem bare for å fyre sykkelen og høre på den flotte lyden av min helt egne TL!
Eneste som var å utsette på sykkelen var utslitt dekk foran, og at den ikke hadde vært inne på ventilsjekk. Ikke noe problem, i og med at jeg skal få gjort det i løpet av vinteren. Motor og gir virket helt fint.
Fra hjemkomsten:
Kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd med sykkelen!
Det første som skjedde var at jeg byttet dekk både foran og bak. Valget falt på Michelin Pilot Power 2CT:
Samme bak:
Ellers er planene:
- Å få på crashbars bak, midten og foran
- Yamaha R1 04-06 bakdemper
- LED-blinklys
- Trikse litt med eksosen sånn at den kan kjøres på banedager på Rudskogen.
- Ventiljustering
- Bytte plugger
- USB-lader under setet
Her sammen med min onkels TL (den uten pukkel bak)
Ellers fikk jeg satt på LED-blinklys her i helgen, det hjalp betraktelig på utseendet:
Alle med respekt for seg selv har selvfølgelig også en luten modell av sykkelen sin stående:
Kommer til å oppdatere med litt utover vinteren hva som skjer, og hvordan ståa er
Last edited by Monstr on 13 Jul 2018 13:50, edited 15 times in total.
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Velkommen over her!
-
- Posts: 2523
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Velkommen hit Monstr, flott sykkel du har. Husker da disse var nye, en som kjørte på bakhjulet hele sletta her nedfor meg, et hærlig syn og en hærlig lyd
Har du noen bilder fra trial-kjøringen du driver med? Hadde vært artig å høre mer om det!
Har du noen bilder fra trial-kjøringen du driver med? Hadde vært artig å høre mer om det!
- Kant1
- Onkel
- Posts: 3201
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Velkommen hit..også.
Det der er jo en dritfin sykkel, og allerede en klassiker av rang.
Veldig stilig den er i så bra stand, håper du farer fint med den. For mange av disse syklene blei kjørt hardt, og det er få av dem idag som ikke er skrudd ihjel
Bare å glede seg til våren nå, Monstr
Det der er jo en dritfin sykkel, og allerede en klassiker av rang.
Veldig stilig den er i så bra stand, håper du farer fint med den. For mange av disse syklene blei kjørt hardt, og det er få av dem idag som ikke er skrudd ihjel
Bare å glede seg til våren nå, Monstr
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Strålende å se deg også her velkommen til bords
Gleder meg til å kunne følge med deg enda litt nærmere, slik som før
Gleder meg til å kunne følge med deg enda litt nærmere, slik som før
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Takk for hyggelig velkomst alle sammen!
Har allerede blitt ringt av to stk fra England som ville kjøpe denne på dagen! Utrolig morsomt, og de har visst et stort samlepotensiale i England!
Blir gøy å være litt her også!
Skal få lagt ut litt bilder fra trialkjøringen straks! En stor interesse i mitt liv!
Har allerede blitt ringt av to stk fra England som ville kjøpe denne på dagen! Utrolig morsomt, og de har visst et stort samlepotensiale i England!
Blir gøy å være litt her også!
Skal få lagt ut litt bilder fra trialkjøringen straks! En stor interesse i mitt liv!
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Forstår jeg deg rett at det er TL'en som de vil kjøpe på dagen?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- Tekumseh
- Posts: 2072
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Grattis med blogg! Flott sykkel du har der
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Hei, virkelig en fin sykkel!
Du bor vel ikke så langt unna, så kanskje det blir en mulighet til å ta en titt (og høre!) på den i løpet av 2016. Regner med det fortsatt kommer til å bli invitert på fellesturer rett som det er
Du bor vel ikke så langt unna, så kanskje det blir en mulighet til å ta en titt (og høre!) på den i løpet av 2016. Regner med det fortsatt kommer til å bli invitert på fellesturer rett som det er
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Takk for det alle sammen!
Lord: Ja, det er TLen de vil kjøpe ja, men den er jo absolutt ikke til salgs
Tommas: Det skal vi nok få til ja! Det hadde vært hyggelig!
Her er noen trialbilder forresten, ikke de nyeste, men skal få tatt noen på trening om en stund.
Lord: Ja, det er TLen de vil kjøpe ja, men den er jo absolutt ikke til salgs
Tommas: Det skal vi nok få til ja! Det hadde vært hyggelig!
Her er noen trialbilder forresten, ikke de nyeste, men skal få tatt noen på trening om en stund.
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
-
- Posts: 2523
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Flotte trial-bilder! Er det ute på OMS? Er en av de mest forbløffende mc-sporter syns jeg, kjøre der ingen kunne tru..
-
- Posts: 784
- Joined: 07 Apr 2008 23:24
- MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Velkommen, og grattis med egen blogg
Er selv fan av både TL, og SV modellene Skikkelig drag i motor, for ikke å snakke om lyden som er i de
Regner med du kommer til å kose deg masse med den som du har kjøpt
Er selv fan av både TL, og SV modellene Skikkelig drag i motor, for ikke å snakke om lyden som er i de
Regner med du kommer til å kose deg masse med den som du har kjøpt
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Tusen takk for det alle sammen!
Ja, jeg kjører på OMS.
Fant en liten videosnutt fra landslagstiden også!
[youtube][/youtube]
Ja, jeg kjører på OMS.
Fant en liten videosnutt fra landslagstiden også!
[youtube][/youtube]
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Faen... har du hockey sveis
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.
Bildene med "hockeysveis" er fra 2006, da alle på min alder hadde langt hår!
Har vel ikke hatt det siden, så vil ikke si jeg har hockeysveis nå nei.
Kan slenge ut et lite lydklipp jeg tok av sykkelen rett etter kjøp. Beklager at kameraet kompenserer for lyden.
[youtube][/youtube]
Har vel ikke hatt det siden, så vil ikke si jeg har hockeysveis nå nei.
Kan slenge ut et lite lydklipp jeg tok av sykkelen rett etter kjøp. Beklager at kameraet kompenserer for lyden.
[youtube][/youtube]
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -