Er 57 år og har kjørt sykkel siden midten av 70-tallet. Hadde dog ett opphold mellom 1989 og 1998 og det var 2 hendelser i 89 som var årsaken til det. Min bror gikk bort i en mc-ulykke i april 89 og min første datter ble født i september. I respekt for mine foreldre og andre prioriteringer gjorde at jeg solgte sykkelen det året.
I 1998 døde min mor og min far bodde da lengre unna slik at pappa`s misbilligende blikk var fraværende, og kjøresuget ble for sterkt, hoppet jeg på karusellen igjen.
For meg handler mc-livet også om å mekke gjennom vinteren i tillegg til vanlig vedlikehold gjennom sesongen, slik at hobbyen egentlig er en helårshobby.
Jeg har nå en Honda VF1000F2 1985 som jeg har hatt siden 2000. Jeg har vel vært en V4-fantast helt siden en lokal helt og perifær kompis kjøpte splitter ny VF1000R i 1985. Jeg har vel innerst inne ønsket meg en R men en F2 er en grei erstatning. Jeg møtte forresten denne kompisen i fjor sommer og han tok nesten til tårene når han prøvde VF-en

Denne har fått 2 renoveringer disse årene. Den første i 2002 var rent kosmetisk, den siste i 2012-2013 var omfattende, både på motorsiden og kosmetisk. Den er nå i tilnærmet strøken og helt original stand men dog ingen utstillingssykkel. Den er og har blitt brukt mye som tursykkel..

Jeg kjører som sagt litt mer enn gjennomsnittet, så noen bilder og tur-rapporter blir det sikkert etterhvert når neste sesong er i gang. Dette bildet er fra en av sesongens turer, en rundtur på eventyrøya Senja. Her fra Bergsbotn.

Jeg er også medlem av RamZalt Mc Helgeland og de fleste videoer som jeg lager av diverse turer blir publisert på klubbens youtubekonto.
https://www.youtube.com/channel/UCY58PS ... jRarQhHzMg