Moffas tastatur

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Moffas tastatur

Post by Moffa »

Ja, da var det vel min tur da.... ;-)
Som flere andre vil jeg oppdatere denne posten med presentasjon av meg selv etterhvert som tiden strekker til :thumleft

En liten oppdatering her også....
Jeg er en smått hønngammal gubbe som så dagens lys det herrens år 1961 (så kan du regne sjæl =P~ ) Jeg er gift (samme kjerring siden 1985!!) og har to døtre og ett barnebarn. Barnebarnet er forsåvidt det som opptar meg aller mest, med MC som en god nr 2 :)
I min ungdom sikla jeg fælt etter en Suzuki GT100 :smt055 Det ble aldri noen GT100 på meg, og etterhvert ble det mer viktig å få billappen, var liksom mer fornuftig det :roll: I 'voksen' alder har egentlig ikke MC vært min greie, så jeg er sylfersk som motorsyklist...
En kompis med familie kjørte Route 66 sommeren 2013, og postet oppdateringer på FB hver eneste dag. Dette ble jeg så fasinert av, og ble fast bestemt på at dette skulle også jeg oppleve... Måtte bare ta MC-lappen først... Herfra gikk det egentlig ganske radig; ringte kjøreskole en ettermiddag og tok teorikurset samme kveld, og hadde lappen ca 4 uker etter :thumleft Likevel skulle det gå ytterligere ett år før jeg fikk kjøpt meg MC, den ble innkjøpt høsten 2014. Min inntreden i MC-verdenen er nok noe av det bedre jeg har unnet meg selv, og føler at her har jeg funnet en greie som jeg absulutt trives med. Dog trives jeg, iallfall foreløpig, best på tur alene. Ikke fordi jeg ikke liker andre mennesker, men fordi jeg da kan rulle i eget tempo og stoppe for å pisse eller ta bilder akkurat når det passer meg :mrgreen: Likevel er jeg ikke fremmed for plutselig å hive meg med på en fellestur om jeg skulle føle for det...

Jeg har inntil nå for det meste holdt meg til 'den andre siden', og har lært en hel masse ved å lese om andres erfaringer. Likevel synes det har blitt litt laber steming der i det siste. Det store vendepunktet for meg ble nok utestengelsen av jhn som jeg mener var helt hinsides all fornuft, og som vel var utløsende faktor for at flere valgte bort det forumet. Stor var derfor min glede da jeg så at Lorden var her inne og, sammen med andre, syslet med å få dette forumet på beina igjen \:D/ Svært gledelig er det også å kunne registrere at stadig fler av de store bidragsyterne fra 'den andre siden', som av ulike årsaker ble borte, nå finnes her på dette forumet. Jeg må nok innrømme at jeg selv ikke har bidratt, jeg har vært mer som gratispassasjer å regne, men når man ikke har noe fornuftig å si eller noe kunnskap å dele, så er det like greit å holde kjeft ;-)

Det var litt om meg i denne omgang. Jeg skal forsøke å putte på med mer innimellom, så får vi se hva dette blir til etterhvert ;-) Og det skulle ikke forundre meg om jeg møter noen av dere på veien underveis også :)
Last edited by Moffa on 20 Oct 2016 09:44, edited 6 times in total.
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Moffas tastatur

Post by tshansen »

=D>

Strålende... Da har jeg et håp om å se et referat i nærmeste framtid også da \:D/ Velkommen til deg også. Kjekt å se at flere velger dette alternativet også :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

Noen som har blitt utestengt fra den andre siden som kan fortelle meg hvordan dette oppleves? Altså ikke om det går inn på deg psykisk eller noe slikt, men hvordan oppdager man at man er 'utestengt'??
Bakgrunnen for spørsmålet mitt er at jeg ikke har tilgang til forumet der borte når jeg er pålogget, men jeg kan fint lese forumet etter at jeg har logget av. Som pålogget har jeg heller ikke tilgang til å sende PM, ikke engang til admin eller mod.... Jeg får altså logget på, men ikke noe mer.
Dette skjedde etter at jeg svarte på et spørsmål fra LordSahft i min lille blogg....

Har de en bug der borte, eller er dette tegn på at man er kastet ut i det ytterste mørke??
Og for ordens skyld: jeg har ikke fått melding om hverken utestengelse eller noe annet fra 'leiinga' der borte....

Er en smule nysjerrig.... :-k
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Moffas tastatur

Post by tshansen »

Får du ingen melding når du prøver å logge deg inn?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

Da kan det virke som vi har sammenfallende luktesans da :mrgreen:
Nei, jeg får ingen melding når jeg logger inn- Påloggingen går helt smertefritt, men blidet etter pålogging ser slik ut: Image
Får altså ikke lest i forum, og heller ikke sent pm - absolutt NADA :shock:

Og jeg som har vært en skikkelig oppvigler også da, sikker på at alle kjenner meg som en ordentlig kranglefant :shock:
Nå vil ikke det ta nattesøvnen min, men jeg synes da vitterlig at en melding fra øvrigheta ville vært på sin plass om man når blir utestengt... [-X
Nuvel, den som graver en grav osv.... :roll:
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Moffas tastatur

Post by RuneMC »

Ser snodig ut... vil tro det må være en feil, men det kan du vel raskt få avklart ved en mail til admin@mcsiden.no ?

Forresten fine bilder og blogginnlegg fra Vegglifjell/Gaustatoppen - veldig kjent den runden om Bingen-Lampeland. En av favorittene mine, dvs starter via Sylling-Vikersund for å få minst mulig motorvei.

Fra øverst i Bingen området (der det forøvrig er 2 paralelle asfaltveier oppover) så er det 3 grusveier
Lengst vest (sving mot vest litt lenger ned) er Nyseterveien som ender opp rett utenfor Lampeland. Lengst og mest kupert, men fint vann ca midtveis og bra utsikt også før det går nedover mot Lampeland.
I midten den du tok
Lengs øst (dvs ta til høyre i krysset) er kortest grus-strekk og ender opp på Vatnåsveien som passerer Vatnås stavkirke og Lauvnesvatnet.
Last edited by RuneMC on 07 Oct 2015 22:08, edited 1 time in total.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Moffas tastatur

Post by Snikkeren »

Du er nok blokkert fra forumet ja. Det er ikke første gang det skjer uten at hverken du, eller de andre moderatorene der for den slags skyld, vet om det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

Snodig nok så fikk jeg en mail med høsthilsen fra MC-siden (tusen takk :-k )
Svarte på dennemed spørsmål om jeg var utestengt, og forklarte hvordan jeg opplevde dette når jeg logget inn. Fikk svar fra AJ om at det ikke var noe som tydet på at det hadde skjedd noe med brukerkontoen min på MCsiden. Han kunne til og med fortelle meg at jeg var pålogget.... =D>

Har svart tilbake, så får vi se hva det ender med... Uansett er jeg vel litt skeptisk om det er slik at den ene ikke vet hva den andre gjør i leiinga [-X
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Moffas tastatur

Post by Elolz »

Her er du ihvertfall velkommen! :) Jeg ba om å få kontoen min stengt der borti, testet ut og jeg får opp en melding like etter jeg har trykket logg inn, hvor det står at kontoen er stengt, samt en begrunnelse. (at jeg ba om det selv, så det ikke er tvil om akkurat det). Men jeg fikk likevel denne høsthilsenen jeg og.. Helt ærlig skulle jeg vel gjerne ha sett at både kontoen og innleggene mine ble fjernet for godt derfra, og at jeg slipper å få noen som helst mail derfra.
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

Tusen takk Elolz :thumleft
Er vel ikke mye tvil om at det er her jeg kommer til å frekventere fremover heller, er jo tross alt her 'alle de andre' er nå ;-)
Nå har ikke jeg vært den store bidragsyteren der borte, og man kommer sannsynligvis ikke til å bli overrent av poster fra meg her heller, men det er nå engang slik at noen er skapt for å snakke, mens andre i større grad må nøye seg med å lytte ;-)
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

En liten oppdatering:
Av en eller annen merkelig grunn var jeg havnet i feil brukergruppe...
Er rettet opp nå, så da var jeg ikke kastet til hundene likevel ;-)
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Moffas tastatur

Post by Snikkeren »

Moffa wrote:En liten oppdatering:
Av en eller annen merkelig grunn var jeg havnet i feil brukergruppe...
Er rettet opp nå, så da var jeg ikke kastet til hundene likevel ;-)
Akkurat det samme som plutselig skjedde med KrankenWagen da han plutselig ikke fikk logget seg inn etter en litt krass kommentar. Merkelig sammentreff....
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Moffas tastatur

Post by Snikkeren »

Poul wrote:Jeg tenker jo mitt, men som sagt vil det nok ikke ta nattesøvnen min ;) Var mest nysgjerrig på om, og i tilfelle hvorfor, jeg hadde blitt 'uønsket'...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ble litt forvirret no. Er du Moffa? Viser et annet nick her no. Kanskje fordi du logget inn med TapaTalk kontoen din?
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

Beklager, det var ikke meningen å forvirre folket... Ja, Poul er Moffa, og Moffa er Poul ;) Jeg var ikke klar over at jeg logget på med feil konto. Det forklarer jo også hvorfor leste poster vises som ulest i Tapatalk :?
Poul-kontoen kan egentlig stenges/slettes, for den bruker jeg ikke...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

RuneMC wrote: Forresten fine bilder og blogginnlegg fra Vegglifjell/Gaustatoppen - veldig kjent den runden om Bingen-Lampeland. En av favorittene mine, dvs starter via Sylling-Vikersund for å få minst mulig motorvei.

Fra øverst i Bingen området (der det forøvrig er 2 paralelle asfaltveier oppover) så er det 3 grusveier
Lengst vest (sving mot vest litt lenger ned) er Nyseterveien som ender opp rett utenfor Lampeland. Lengst og mest kupert, men fint vann ca midtveis og bra utsikt også før det går nedover mot Lampeland.
I midten den du tok
Lengs øst (dvs ta til høyre i krysset) er kortest grus-strekk og ender opp på Vatnåsveien som passerer Vatnås stavkirke og Lauvnesvatnet.
Takk for tilbakemelding RuneMC :) Jeg hadde iallfall en super tur, og likte meg veldig der borte, så det blir helt sikkert flere runder i de traktene - neste sesong :wink: Og selv om man ikke kjører traktor kan det jo være greit å utfordre egen komfortsone og kjøre noe grusvei innimellom :thumleft
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
Post Reply