Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Toskebloggen (Mortenolb her!) - Multistrada 950 S

Post by Tosk »

Heisann! Får vel starte opp her inne også, ser vel ut til å ta over i stor grad. (Jeg er best kjent som Mortenolb for dere som måtte lure). Denne kontoen feirer vel snart ti år her inne \:D/

Kort presentasjon:
Morten heter jeg! Jeg er 25 år, bor i Tønsberg, jobber som yrkessjåfør og bruker for det meste tiden min på mc, gitar og musikk.
Tok mc-lappen sommeren 2012, men ble ikke noe sykkelkjøp før våren 2013. En 2010 modell Suzuki GSX650F, og den hadde gått ca. 13500km. I skrivende stund har den gått ca. 55000km, så jeg kan jo påstå at jeg har fått kjørt litt! Veldig fornøyd med sykkelen, selv om jeg begynner å kjenne at den har "gjort sitt" i mitt eie. Ny sykkel blir det nok uansett ikke på noen år, med mindre jeg skulle være heldig og vinne i lotto. Får heller glede meg til det, og vite at jo lenger tid det tar, jo større blir gleden ved å oppgradere! Drømmer litt om en GSX-R1000, men er nok større fare for at jeg havner på noe mer turvennlig, ala MT-09 Tracer, GSX-S1000F eller Z1000SX.

Har blitt en del vestlandsturer mens jeg har eid den, da det er den delen av landet jeg liker meg best i. Er ikke vanskelig å be om å ta meg en spontantur til Bergen for en helg, eller bare bruke 24 timer på å kjøre tur/retur sogn og fjordane. Den lengste "dagsetappen" jeg har hatt var på 200 mil. (Sier det i gåsetegn fordi det tok ca. 27 timer). Nærmere bestemt Larvik til Finnsnes(Troms), via Sverige. Ingen tvil om at mange av de beste opplevelsene jeg har hatt i mitt liv har vært på sykkelen!

Har også en useriøs "for moroskyld" type mc-klubb ved navn Tjukk MC. Vi er fire medlemmer, hvorav tre er aktive.
https://www.facebook.com/tjukkmc
Image

Uansett; Hyggelig at det blir litt action her igjen. Godt å se at vi kan samles igjen, alle som er borte fra det andre forumet.

*
Her var det masse bilder, men de lastet ikke så bra siden photobucket har begrensa databruken.
Last edited by Tosk on 01 May 2020 11:21, edited 6 times in total.
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!) - Minicomeback en gang snart

Post by Tosk »

Slenger ut videoen her også! Første "ordentlige" videoen jeg har laget, tatt fra et par turer nå i sommer!

[youtube][/youtube]
Last edited by Tosk on 11 May 2016 16:25, edited 1 time in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!)

Post by tshansen »

=D>

Flott å se deg her inne også Morten \:D/ Aktiviteten har tatt seg veldig opp, å det er kjekt å se at flere savner alle medlemmene som forsvant.

Du må bare sende meg en pm om du vil at jeg skal forandre nicket ditt :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!)

Post by Tommas »

Tjukk MC virker jo nesten litt malplasert nå :thumleft

Du har virkelig fått brukt sykkelen, og mye fine bilder!
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!)

Post by ojda »

Hei Morten, og velkommen inn igjen "på den muntre siden" :D
Mye fine bilder jeg dro kjensel på fra tidligere :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!)

Post by tshansen »

Det bilde av Toven fikk meg til å humre litt. Må lese gjennom den turrapporten du skrev etter helvetesturen i sommer.

Du har en helt unik evne til å komponere bildene dine. Du fanger en stemning jeg selv føler jeg sliter med! :-k Det bildet med 3 sykler og snøen....Klasse :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!)

Post by Jørgen »

Hei Morten!

Har hatt mye glede av bloggen din på det andre forumet, så håper fortsetter å oppdatere denne også :D Har dessverre ikke postet noe særlig da jeg mer har fulgt med som gjest, men skal prøve å være litt mer deltagende her :D
Jørgen
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!)

Post by Elolz »

Bra du har flyttet over her for å drive litt toskeskap. :thumleft
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!)

Post by Snikkeren »

Velkommen hit. Kjekt at du også hiver deg rett på bloggen. :smt039
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!)

Post by Tosk »

Takk for velkomsten! Jeg trooor jeg prøver å ha dette nicket litt, har egentlig alltid brukt det, men pleier å være opptatt [-( Dere blir vel vant til det etterhvert!

Blir nok mer aktivitet her inne, kan det virke som, så skal oppdatere når jeg har noe å oppdatere, men blir vel kanskje ikke så veldig mye før til våren igjen. Møkkavintern har jo meldt seg! Vurderer å lage en tråd for Tjukk MC og legge ut hele turrapporten her også, om det skulle være noen interesse for det?

Angående bildene, så må jeg nesten si meg uenig, og at du har et naturtalent for foto, Lordy! Tatt seg veldig opp på kort tid! Jeg har flaks med bilder innimellom, men føler at det blir mye bajs også. Takk uansett! :D
Når økonomien en gang havner på rett kjøl skal jeg få skaffet meg et skikkelig kamera, så jeg får opp interessen litt igjen. Blir vel omtrent parallelt med at jeg får økonomi til å bytte til en sykkel hvor jeg har bedre bagasjeplass :redface
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!)

Post by tshansen »

Jeg tror de fleste her har interesse av at du deler den turrapporten din en gang til. Jeg vet jo hvor jeg finner den, men nye medlemmer har ikke lest den før :thumleft

Det som er så spennende med foto. Bilder jeg som ikke ser på som de helt store selv, blir ofte de som får mest skryt ;-) Å en ting, bildene du tar, fungerer veldig i mine øyner :thumleft

En må ikke ha verdens beste kamera for å ta gode bilder, dette har jeg erfart etter å ha kjøpt meg et relativt dyrt og flott kamera. Men det har hjulpet meg langt over i manuell modus. å jeg har fått mye større glede av å ta masse bilder. Langt mer enn jeg hadde før. :thumleft

Jeg bruker også rx100 min til å ta snap shot og mer hverdagslige bilder på farten. Men dette er mer slike bilder jeg tar av familie og har liten verdi annet enn for familie og venner.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!)

Post by Tosk »

I går ble mc'en offisielt pakket bort for vinteren.

Image

Nappa ut batteriet og litt sånt, så da blir det ikke noe mer før vinteren.

Åssen er det med lading? Satte det i laderen nå, men trenger jeg å tenke noe mer på det siden det ikke står i sykkelen?
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!)

Post by Tosk »

Siden mc-sesongen er over for min del, så må man jo drive med andre ting..

Siden jeg har kjipe gener, så mister jeg håret og får en god harald eia ganske tidlig, så tenkte jeg skulle sjekke forholda for å kjøre en barbert stil nå som jeg skal ha på meg lue i noen måneder.


Har ikke gått over med høvelen ennå, må skaffe nye blader, men ser jo faktisk ut som at det kan funke greit. Burde vel stusse litt på skjegget i samme slengen, da.

Image
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!)

Post by hakhap »

Barbert er konge.

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Toskebloggen (Mortenolb her!)

Post by tshansen »

Gratulere og velkommen i "du ser ut som en kuk med ører" klubben :thumleft

Jeg kan nesten garantere at du ikke blir å la det vokse ut igjen når du har blitt vant til å se deg selv i speilet med så lite hår :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply