Hva fikk deg til å ta MC lappen?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Hva fikk deg til å ta MC lappen?

Post by Onsløv »

Da jeg var liten fikk jeg sitte på en politi-MC som kjørte litt fram og tilbake. Videre fikk bruttern en vespa som jeg kjørte av og t... så hadde han sykkel og jeg var begeistret for det. Senere preika eg og en kompis sammen om å ta MC-lappen, vi begge var nysingle og hadde plutselig litt bedre råd... vips var jeg på kjøreskolen og han trakk seg... kjipern... men er jeg som gliser størst idag... :D
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
Kjitta8648
Posts: 662
Joined: 09 Feb 2007 23:27
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Location: Bergen

Re: Hva fikk deg til å ta MC lappen?

Post by Kjitta8648 »

Kjøpte min første 750 cc i 1987. Da var jeg ferdig med førstegangstjenesten, hadde fått min første jobb (kjøre kaker) og kunne ta mitt første lån.
Da jeg begynte som buss-sjåfør i 1993 gikk det en faen i meg og jeg tok lappen på tung sykkel.

:mrgreen:
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Hva fikk deg til å ta MC lappen?

Post by Galilee »

Eksosrypa wrote:Er litt nysgjerig på hva som fikk deg til å ta MC lappen og evt hvorfor. 8)
En stemme i hodet mitt sa jeg skulle gjøre det.

Man skal gjøre som stemmene i hodet sier... Forslagene er ikke alltid GODE, men alltid INTERESSANTE. 8)
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Eksosrypa
Posts: 42
Joined: 25 Jun 2008 08:37
MC: Sitter på en Suzuxi GSX 750ES 1984 modell
Sitter gjerne på en dag i lastebilen også jeg da ;-)
Location: Østfold

Re: Hva fikk deg til å ta MC lappen?

Post by Eksosrypa »

Galilee wrote:
Eksosrypa wrote:Er litt nysgjerig på hva som fikk deg til å ta MC lappen og evt hvorfor. 8)
En stemme i hodet mitt sa jeg skulle gjøre det.

Man skal gjøre som stemmene i hodet sier... Forslagene er ikke alltid GODE, men alltid INTERESSANTE. 8)
Utrulig godt skrivi ;-) Måtte le litt over at det kom en god kommentar fra den si'a fjor'n. Etter jeg flytt over fjor'n har det vært lite av de gode dessverre.

Men det er jo hel klart hva som skjer om 4-5 år når ungene er på skolen og mor står fritt om dagen \:D/ Tror det går i det stille denne gangen også. Ingen viste jeg kjørte på kjøreskolen med bilen før jeg satt med lappen i hånda og det samme skjer med sykkel. Mannen skal få vite om det siden det kan dras nytte av ;-) men ellers blir det nok ikke noen andre som får vite noe :lol:

Lysten er enda større etter den fine turen vi hadde i går. Vel og merke bare et par timer barnefri, men du store så mye man kan rekke på to timer alene på to hjul med sin kjære i Fr.stad området =D>
Eksosrypa
User avatar
Marte
Posts: 238
Joined: 25 Feb 2008 00:31
MC: MC-løs :(
Location: Mo i Rana

Re: Hva fikk deg til å ta MC lappen?

Post by Marte »

Pappa og en venn av han satt ute en sen sommerkveld for mange år siden og preika mainnsjit. Jeg satt der jeg og, men ganske så trøtt og uinteressert. Etterhvert kom de inn på temaet MC (begge to har lappen) og bestemte seg for at når JEG ble 16 skulle JEG ha lett-lappen. Var ikke noe sånn "greit for deg eller?" men det var noe jeg skulle ha. ;) Var litt pga at pappa ikke ville atjeg skulle kjøre moped, pga sikkerheten. Ble et år seinere da, men fremdeles: jeg har den 8)
- Bare Marte -
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Hva fikk deg til å ta MC lappen?

Post by Jeanette »

Det var egentlig ganske tilfeldig at jeg tok mc-lappen. Jeg har alltid syntes det har vært moro med fart og spenning, og da våren kom for 2 år siden og motorsyklene kom ut på veien igjen, ble fristelsen for stor. Jeg hadde da kun et par perifere bekjentskaper som kjørte sykkel, men jeg bestemte meg for å kontakte kjøreskolen og melde meg på teorikurset. Teorien ble tatt fort, og for hver kjøretime jeg hadde ble jeg mer og mer sikker på at jeg hadde valgt riktig. Rart hvordan en idé man kommer opp med kan vise seg å bli så viktig for en :D
thomasgsxr
Posts: 257
Joined: 08 Mar 2008 11:59
MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f
Location: Oslo/Fredrikstad

Re: Hva fikk deg til å ta MC lappen?

Post by thomasgsxr »

tok lappen for å tøffe meg foran kamerater.. :-#
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
User avatar
wamporey
Posts: 23
Joined: 08 Aug 2013 12:33
MC: Suzuki GSX 750 ES 1987
Aprilia RS50 Tuono 2005
Location: Hammerfest

Re: Hva fikk deg til å ta MC lappen?

Post by wamporey »

Jeg var for 3-4 år siden overhodet ikke interessert i motorsykkel... :-#

Men vendepunktet kom da for disse 3-4 årene siden, da jeg omtrent ble tvunget til å øvelseskjøre privat. Effekten (interessen) kom ikke med en gang, men etter noen måneder merket jeg at jeg fikk mer og mer lyst til å kjøre motorsykkel. Jeg prøver å følge lover og regler, så jeg tenkte det var best å ta lappen før jeg begynte å kjøre motorsykkel alene. Interessen ble for øvrig ikke mindre av å se timevis med vakre videoer på YouTube av fantastiske MC-turer i nydelig landskap.
♪ Bourne to be Wylde..! ♫
Bjerknez

Re: Hva fikk deg til å ta MC lappen?

Post by Bjerknez »

For ca. 1.5 år siden så så jeg ikke poenget med MC lappen og det å kjøre MC. Har egentlig aldri vert noen MC fyr. Men så fikk jeg til slutt solgt båten (av andre grunner) og der satt jeg med ca. 200.000,- i kapital og "trippet". Jeg vurderte først en moped til kjærringa og begynte å kikke litt rundt. Jeg ramlet innom MC siden.no og etter å ha sett bilder fra diverse turer etc. så begynte jeg å bli hekta.

Tenkte litt tilbake på moped tidene og husket jo at det var en fantastisk tid der man kjørte rundt og "hang" på hjørnet sammens med kompiser etc.

Jeg begynte så vidt å se hvilken sykkel som evt. hadde passet meg og fant ut at jeg var en person som liker å kjøre lange turer og da var sittekomfort viktig. Så det ble leting etter en passende cruiser som ikke var HELT like alle andre cruisere. Harley Davidson var ikke aktuelt, så det ble til slutt en flunkende ny Yamaha V-Star 1300.

Lappen "fikk" jeg 3.juni i år og siden da har jeg kjørt 750 mil(!). Sykkelen kjøpte jeg dog året før jeg tok lappen.

Nå i sommer har jeg fått med meg store deler av vestlandet som Geiranger, Trollstigen, Valdresflye, Atlanterhavsveien, Bud etc.

Jeg har rett og slett blitt bitt av basillen og sykkelen er jeg storfornøyd med! \:D/

Kjøreopplæringen/oppkjøringen gikk egentlig ganske plettfritt hele veien. Sto på første forsøk og den fryktende balansetesten i kjøregården gikk som smurt :smt023
Post Reply