Hei!
Er det mer jobb enn moro, hvis man setter på et større drev bak, på en BMW F800R?
Må man "mappe om" sykkelen i tilegg?
Toppfart er helt uvesentlig, og derfor kunne jeg tenke meg litt mer fres i lavere hastigheter...
Er det noen som har noen erfaringer?
-espen
BMW F800R, bytte drev.
- Swellpretty
- Posts: 337
- Joined: 02 Jul 2010 17:14
- MC: Multistrada V4S
- Location: Oslo
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: BMW F800R, bytte drev.
Du trenger ikke å røre mappingen selv om du drever om. Drever du ned får du mer aks men lavere toppfart, og omvendt. Ganske vanlig å gjøre virker det som, men har ikke testet forskjellen på noen av mine sykler.
- Swellpretty
- Posts: 337
- Joined: 02 Jul 2010 17:14
- MC: Multistrada V4S
- Location: Oslo
Re: BMW F800R, bytte drev.
Dreve ned? Foran mener du?
Det påstås at å dreve ned foran vil skape mer slitasje på drev og kjede, fremfor å dreve opp bak...
Kjenner du noen som har drevet om, Supermons?
Hvor mange tenner må jeg evt. øke med, for å få merkbar effekt?
Det påstås at å dreve ned foran vil skape mer slitasje på drev og kjede, fremfor å dreve opp bak...
Kjenner du noen som har drevet om, Supermons?
Hvor mange tenner må jeg evt. øke med, for å få merkbar effekt?
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: BMW F800R, bytte drev.
Mente dreve ned som "toppfart ned", ikke som anbefaling til å dreve ned foran. Broren min hadde en ZX7R som var drevet ned, men den var sånn da han kjøpte den, så jeg prøvde den bare i den tilstanden. Tror RH Racing her på forumet har drevet om en av ninjaene sine? Sjekk trådene hans?
Søkte litt i gamle poster og fant denne: http://www.gearingcommander.com - Her kan du regne litt på hvordan forskjellig dreving vil påvirke sykkelen din.
Og denne:
Søkte litt i gamle poster og fant denne: http://www.gearingcommander.com - Her kan du regne litt på hvordan forskjellig dreving vil påvirke sykkelen din.
Og denne:
En tommelfingerregel:
én tann forskjell foran = 5 km/t
én tann forskjell bak = 2 km/t