Heisann!
Helt ny her, første post..
Jeg går med en liten bobber/caferacer bygger i magen, og driver å lurer litt på flere sykkler.
Jeg har nå en Ural på hånda, og har veldug lyst til å bygge om denne.
Dette må bli en bobber, med litt rat stuk. Uten sidevogn såklart.
Har noen spørsmål, som jeg håper på å få hjelp med.
-Hvordan er å ta av sidevogna på sidevogns-sykkel? Må dette godkjennes, og er det i heletatt mulig å få den godkjent?
-Finnes det noen her inne med Ural kunskaper? Dette er en gammel sykkel, som har stått ei stund, så den trenger helt sikkert litt jobb, derfor hadde det vert greit om noen med Ural-kunskap kunne hjelpe meg med litt tips..
-Hvordan er kvaliteten på Ural generelt? Dette er jo gammelt, og muligens noe spesielle motorer....
Det var vel alt i første omgang, men det kommer helt sikkert mer...
Ural
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Ural
Hei og velkommen hit
Er ikke alle sidevognssykler som det går an på, men på Ural skal det gå an å ta av sidevogna. Er greiere å et utgangspunkt som bare har drift på sykkel da, ikke en som har drift på vogna også. Uralene og de andre østeuroperiske sidevognssyklene er ganske like, så mye kan gå om hverandre.
Anbefaler deg å komme i kontakt med andre med like sykler, via Norsk sidevogn klubb eller Norsk russisk motorsykkel klubb.
Har ikke kjempemye kunnskap om det selv, men har en far som driver med sånne sykler
Er ikke alle sidevognssykler som det går an på, men på Ural skal det gå an å ta av sidevogna. Er greiere å et utgangspunkt som bare har drift på sykkel da, ikke en som har drift på vogna også. Uralene og de andre østeuroperiske sidevognssyklene er ganske like, så mye kan gå om hverandre.
Anbefaler deg å komme i kontakt med andre med like sykler, via Norsk sidevogn klubb eller Norsk russisk motorsykkel klubb.
Har ikke kjempemye kunnskap om det selv, men har en far som driver med sånne sykler
Re: Ural
Motoren er en ting, men du må nok belage deg på en skikkelig gjennomgang (utskifting) av det elektriske om det ikke er gjort. Elektrisk sett er disse syklene noen skikkelige stinkadorer fra originalt av. Dette mht. kvaliteten på det som er brukt.
Men dette er spennende. Stå på.
Her er litt inspirasjon.
Ikke Ural, men..... tomatos/tomeitos. Same shit
http://www.pipeburn.com/home/2011/10/29 ... jiang.html
Ural
http://arto.lt/~/sikokis/projektas/ural-bobber-873/
Men dette er spennende. Stå på.
Her er litt inspirasjon.
Ikke Ural, men..... tomatos/tomeitos. Same shit
http://www.pipeburn.com/home/2011/10/29 ... jiang.html
Ural
http://arto.lt/~/sikokis/projektas/ural-bobber-873/
Re: Ural
Har ikke eid en selv nei. Men to jeg kjenner har/har hatt.
Du kan jo sjekke hvordan det ser ut. Den tiden det fantes en importør av merket så bytta de alt av ledninger, kontakter, sikringeholdere, pluggledninger etc. før de solgte dem. Men de fleste Uraler er vel tatt inn på annet vis.
Er jo enkle sykler, så det bør gå greit å få et overblikk.
Du kan jo sjekke hvordan det ser ut. Den tiden det fantes en importør av merket så bytta de alt av ledninger, kontakter, sikringeholdere, pluggledninger etc. før de solgte dem. Men de fleste Uraler er vel tatt inn på annet vis.
Er jo enkle sykler, så det bør gå greit å få et overblikk.