Ducati 899 Panigale
Ducati 899 Panigale
Volkswagen Group Night presenterte den nye Ducati . Etter overtagelse av Audi var dette ikke uforventet.
Mye likheter med den forigge modellen Ducati, men med en spesiell og stor forskjell, Superquadro 2 syl motor.
Her en liten film
[youtube]odeOSst4-bs[/youtube]
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Ducati 899 Panigale
Lekker!
Hva er greia med motoren?
Hva er greia med motoren?
Re: Ducati 899 Panigale
Med denne L-Twin som gir 148hk og 99Nm i dreiemoment, stiger altså hk med 14 fra EVO motoren.
Vil anta at mye av navnet "quadro" ligger i 4 ventiler pr sylinder.
Når en ser på effekten denne vel og merke luftavkjølte motoren produserer, og som i følge produsent er den som gir mest effekt i sin cc klasse, må en vel si at de har satt inn en god motor.
Service intervall er pr 24.000 km.
Når en ser på andre utstyr den kommer med, ser en fort at mye av Audi og Volkswagen sine produsenter har produsert deler til denne. Enten fabrikker VW/Audi eier eller som de har lang erfaring med.
Ser en feks på bremsene som skal stoppe denne doningen, kommer vi til Bosch (bedre kjent som Brembo)
Ducati sier at denne "supermid" modellen skal gi samme gode opplevelse som deres flaggskip 1199 Panigale, men være mindre og se ut som en streetbike.
Vil anta at mye av navnet "quadro" ligger i 4 ventiler pr sylinder.
Når en ser på effekten denne vel og merke luftavkjølte motoren produserer, og som i følge produsent er den som gir mest effekt i sin cc klasse, må en vel si at de har satt inn en god motor.
Service intervall er pr 24.000 km.
Når en ser på andre utstyr den kommer med, ser en fort at mye av Audi og Volkswagen sine produsenter har produsert deler til denne. Enten fabrikker VW/Audi eier eller som de har lang erfaring med.
Ser en feks på bremsene som skal stoppe denne doningen, kommer vi til Bosch (bedre kjent som Brembo)
Ducati sier at denne "supermid" modellen skal gi samme gode opplevelse som deres flaggskip 1199 Panigale, men være mindre og se ut som en streetbike.
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Ducati 899 Panigale
150hk er jo samme som en GSXR750, men det er kanskje en av de som regnes som konkurrenter?
Men Ducati vinner jo på design, selv om jeg personlig også er ganske så glad i Suzukiene
Men Ducati vinner jo på design, selv om jeg personlig også er ganske så glad i Suzukiene
Re: Ducati 899 Panigale
Det spørs vel hva det legger i ordet effekt..
Vil tro at Ducati her legger dreiemomentet til grunn og ikke hk. Dreiemomentet er det en kjenner når en gir gass, og på denne var det altså 99Nm (14 mer en GXSR750, selv med mindre hk).
Flere måter å selge sitt produkt som sterkest,mest effekt, osv he he
Men som du antyder, hvem er de egentlig de sammenlikner seg med???
Vil tro at Ducati her legger dreiemomentet til grunn og ikke hk. Dreiemomentet er det en kjenner når en gir gass, og på denne var det altså 99Nm (14 mer en GXSR750, selv med mindre hk).
Flere måter å selge sitt produkt som sterkest,mest effekt, osv he he
Men som du antyder, hvem er de egentlig de sammenlikner seg med???
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Ducati 899 Panigale
Er jo 150cc mer, og twin, så rart om den ikke skulle slått dem på dreiemoment.
Mulig Yamaha FZ8 er konkurrent? Men den er jo naken. Triumph Daytona 675R? Sin egen 848?
Mulig Yamaha FZ8 er konkurrent? Men den er jo naken. Triumph Daytona 675R? Sin egen 848?
-
- Posts: 261
- Joined: 12 Nov 2007 22:06
- MC: Ducati Monster S2R 800
Re: Ducati 899 Panigale
Ordet superquadro er en vri på overkvadratisk, som betyr større borring enn slag.
Nyheten er at Ducati bruker dobbelsvingarm igjen.
848 Evo hadde 140hk og omtrent samme dreimoment. En god nyhet er at 899 leverer sitt beste moment ca 1.000 omdreininger tidligere/lavere.
Motoren er ikke luftkjølt. Ordinær vannkjøling pluss vannavkjølt oljeradiator.
Brembo er som vanlig produsent av bremsekomponenter. Bosch leverer elektronikk til ABSsystemet.
Nyheten er at Ducati bruker dobbelsvingarm igjen.
848 Evo hadde 140hk og omtrent samme dreimoment. En god nyhet er at 899 leverer sitt beste moment ca 1.000 omdreininger tidligere/lavere.
Motoren er ikke luftkjølt. Ordinær vannkjøling pluss vannavkjølt oljeradiator.
Brembo er som vanlig produsent av bremsekomponenter. Bosch leverer elektronikk til ABSsystemet.
Re: Ducati 899 Panigale
Når jeg skrev innleggethadde opplysningene nettopp kommet ut, i ettertid har de som riktig er forandret til veskeavkjøling (kilden jeg brukte).
Om superquadro er en betegnelse på oversquare tørr jeg ikke å si, en fordel er nå at de har gått over til tannhjul og kjetting for overbringing i motor.
Valtge ordvalget Bosh/Brembo, siden Ducati oppererer med det ordvalget, det "kan" jo hende at de har inngått samme avtale som "india avtalen", resultatet her ble også Bosh / Brembo.
Ducati forklarer nå litt mer utdypende hva de sammenligner seg med, og hva de mener er "best i effekt"
De har den beste effekt i forhold til vekt, og sammenligner seg med andre 2 sylinder motorsykler.
Her med et bilde av Audi Motorrad sin foreløpige tegning som sannsynligvis skal bruke samme motor som Ducati 899 Panigale
Om superquadro er en betegnelse på oversquare tørr jeg ikke å si, en fordel er nå at de har gått over til tannhjul og kjetting for overbringing i motor.
Valtge ordvalget Bosh/Brembo, siden Ducati oppererer med det ordvalget, det "kan" jo hende at de har inngått samme avtale som "india avtalen", resultatet her ble også Bosh / Brembo.
Ducati forklarer nå litt mer utdypende hva de sammenligner seg med, og hva de mener er "best i effekt"
De har den beste effekt i forhold til vekt, og sammenligner seg med andre 2 sylinder motorsykler.
Her med et bilde av Audi Motorrad sin foreløpige tegning som sannsynligvis skal bruke samme motor som Ducati 899 Panigale