Forsikre R-Sykkler

Prat om tung MC.
User avatar
Hokky
Posts: 52
Joined: 02 Jun 2011 15:13
MC: 1999 CBR 1100XX Super Blackbird
Location: Askøy, Bergen

Re: Forsikre R-Sykkler

Post by Hokky »

Lord_Epic wrote:
Hokky wrote:Jeg fikk samme pris når jeg ringte som på kalkulatoren hos gjensidige på min CBR 1100XX, men det er jo da heller ingen racing sykkel. 5100kr med 70% på full kasko.
Er jo kjempe logisk at det beistet er over dobbelt så billig å forsikre som en stakkars liten 600 :)

Ja akkurat det overrasket meg en del.. Og etter å ha kjørt den litt nå så skjønner jeg nesten ikke hvorfor flere ikke velger den typen sykkel i stedenfor R-sykkel.. R-sykler ser ofte kanskje tøffere ut, men er det verdt prisen man betaler for det?
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Forsikre R-Sykkler

Post by Lord_Epic »

Hokky wrote:
Lord_Epic wrote:
Hokky wrote:Jeg fikk samme pris når jeg ringte som på kalkulatoren hos gjensidige på min CBR 1100XX, men det er jo da heller ingen racing sykkel. 5100kr med 70% på full kasko.
Er jo kjempe logisk at det beistet er over dobbelt så billig å forsikre som en stakkars liten 600 :)

Ja akkurat det overrasket meg en del.. Og etter å ha kjørt den litt nå så skjønner jeg nesten ikke hvorfor flere ikke velger den typen sykkel i stedenfor R-sykkel.. R-sykler ser ofte kanskje tøffere ut, men er det verdt prisen man betaler for det?
Ja :-s

Var vel ikke deg jeg traff på kårbø på lørdagen?
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
User avatar
Hokky
Posts: 52
Joined: 02 Jun 2011 15:13
MC: 1999 CBR 1100XX Super Blackbird
Location: Askøy, Bergen

Re: Forsikre R-Sykkler

Post by Hokky »

Jeg var innom rundt kl 14.30 ja. Du som snek etter ny R-sykkel antar jeg. :) Hyggelig å hilse på.. hehe.
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Forsikre R-Sykkler

Post by Lord_Epic »

Stemmer det :)
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Forsikre R-Sykkler

Post by ToreLo »

Lord_Epic wrote:
Hokky wrote:Jeg fikk samme pris når jeg ringte som på kalkulatoren hos gjensidige på min CBR 1100XX, men det er jo da heller ingen racing sykkel. 5100kr med 70% på full kasko.
Er jo kjempe logisk at det beistet er over dobbelt så billig å forsikre som en stakkars liten 600 :)
Jeg regner med at du er delvis skyld i nettopp det ;)

Det finnes nok en database over hva slags sykler som tryner mest og jeg vil tro at det er relativt mange fler R600 type sykler som kræsjer fremfor CBR1100xx.
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Forsikre R-Sykkler

Post by Lord_Epic »

Ingen av mine "opplevelser" har hatt noe påvirkning da ene gikk på motparten, og ingen som vet om den andre ;)
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Forsikre R-Sykkler

Post by ToreLo »

hehe bra :) men det er nok i allefall årsaken. Jeg sammenligna også Sv650 mot Hornet 600 når jeg skulle kjøpe min første. Der kom SV650 ut dyrere selv med en del mindre HK. Antar at det er samme forklaringen da Sv'en er en ganske poppis nybegynnersykkel for gærninger som drømmer om R sykkel.
User avatar
Super-blackbird
Posts: 127
Joined: 17 Jan 2009 11:47
MC: Yamaha R1
Contact:

Re: Forsikre R-Sykkler

Post by Super-blackbird »

hva med ei liste over alle forsikringsselskaper som forsikrer sykler?

link noen plass eller er det noen som sitter på noe. er selv på jakt etter R forsikring til overkommelig pris.
før i tiden brukte jeg unison og betalte 8000,- med full kasko på 08 r1. var da 28 år 75 % bonus. hatt mc opphold noen år nå og det virker som prisene mye høyere sjenerelt.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Forsikre R-Sykkler

Post by supermons »

Super-blackbird wrote:hva med ei liste over alle forsikringsselskaper som forsikrer sykler?
Sjekk denne tråden ;)
User avatar
Super-blackbird
Posts: 127
Joined: 17 Jan 2009 11:47
MC: Yamaha R1
Contact:

Re: Forsikre R-Sykkler

Post by Super-blackbird »

Mange takk :)
Dammerun
Posts: 2
Joined: 14 Jan 2012 23:17
MC: Suzuki GSX-R 600 SRAD

Re: Forsikre R-Sykkler

Post by Dammerun »

Jeg sleit med det samme når jeg skulle forsikre min 600 gsx-r 98 mod. Begynte først med at ingen ville forsikre, så kom gjensidige med 13k i året på delkasko. Hadde det i noen måneder, så ringte jeg terra. Der fikk jeg den ned i 9k. Så ringte plutselig if( som sa 3 måneder tidligere at de umulig kunne forsikre sykkelen) og pressa prisen ned i 4500,-!! Han fyren som ringte meg sa de hadde forandra på no regler plutselig.
Så det lønner seg jevnlig å sjekke priser! Selv om du har sjekka der for 3 måneder siden :p
er 22 år og har 70% bonus forresten.
User avatar
Kenneth Waal
Posts: 88
Joined: 20 Aug 2011 18:45
MC: 09 Suzuki GSXR-600 Fulleffekt
Location: Trondheim
Contact:

Re: Forsikre R-Sykkler

Post by Kenneth Waal »

Har fått den ned til 12.500,- for fullkasko nå, så sykkelen er kjøpt. :)
Gir meg ikke på den prisen der, så skal ringe alle forsikringsselskapene gjevnt å trutt for å få ned prisen. Jeg vet de har mye å gå på, noe som er veldig irriterende.
Først starter de på 26.000,- , så etter en dag eller to så kan de plutselig gå ned til 12.500,- - Det er bra at prisen blir lavere selvfølgelig, men synes det er irriterende likavel.
Dress for the crash , not the ride! :)

GSXR-600
Post Reply