De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Prat om tung MC.
User avatar
Kawasaki GPZ1100
Posts: 17
Joined: 14 May 2007 16:49
MC: Kawasaki GPZ1100, 1997 modell

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Kawasaki GPZ1100 »

Gorgeous wrote:Bekreftet nok en gang! Der er INGEN som hilser på meg!! Kjørte 7 mil i dag og traff på utallige mc'er, men bare EN hilste og det var en søt liten lett-sykkel!
Jeg kjørte gardermoen - Trondheim i dag, møtte mange sykler og alle, med unntak av en hilste....må være uheldig du da;)
Lykkelig eier av touring motorsykkel.
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Gorgeous »

Kawasaki GPZ1100 wrote:
Gorgeous wrote:Bekreftet nok en gang! Der er INGEN som hilser på meg!! Kjørte 7 mil i dag og traff på utallige mc'er, men bare EN hilste og det var en søt liten lett-sykkel!
Jeg kjørte gardermoen - Trondheim i dag, møtte mange sykler og alle, med unntak av en hilste....må være uheldig du da;)

PS! Jeg kjører supermotard ;) Har kanskje noe med at folk tror jeg kjører moped!
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Northman »

Gorgeous wrote:
Kawasaki GPZ1100 wrote:
Gorgeous wrote:Bekreftet nok en gang! Der er INGEN som hilser på meg!! Kjørte 7 mil i dag og traff på utallige mc'er, men bare EN hilste og det var en søt liten lett-sykkel!
Jeg kjørte gardermoen - Trondheim i dag, møtte mange sykler og alle, med unntak av en hilste....må være uheldig du da;)

PS! Jeg kjører supermotard ;) Har kanskje noe med at folk tror jeg kjører moped!
Du kjører på utrivelige steder, jeg har i grunn hilsa på alle i dag.

Fra mopeder til biltilsyn og polisen...

Må ta noen nødreperasjoner i morra så jeg slipper å bli stoppet resten av påska :)
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by bzzlink »

Jeg er veldig for hilsing, men det kan bli litt mye innimellom, man møter jo sykler hele tiden rundt i Oslo området ihvertfall. Jeg prøver å gjøre min plikt, men må innrømme at det er i overkant slitsomt langs gamle Mossevei f.eks.

Forrige leketøyet mitt var en Porsche, og der er det samme hilseplikten. Man ble hudflettet på forumet dersom man ikke hilset :) Forskjellen er at det er ikke såå ofte man møtte på noen med samme bilmerke.
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Jarle »

Gorgeous wrote:
Kawasaki GPZ1100 wrote:
Gorgeous wrote:Bekreftet nok en gang! Der er INGEN som hilser på meg!! Kjørte 7 mil i dag og traff på utallige mc'er, men bare EN hilste og det var en søt liten lett-sykkel!
Jeg kjørte gardermoen - Trondheim i dag, møtte mange sykler og alle, med unntak av en hilste....må være uheldig du da;)

PS! Jeg kjører supermotard ;) Har kanskje noe med at folk tror jeg kjører moped!
Da må du løfte framhjulet bare, så skjønner dem at du ikke gjør det og så hilser dem 8)
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
MortenH
Posts: 69
Joined: 27 Apr 2011 22:47
MC: 1999 Yamaha R6

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by MortenH »

Kanskje et litt merkelig sted å "førsteposte" på .. men det ble nå engang sånn :)

Var ute på landeveiskjøring med kjøreskolen tirsdag i påskeuka og ble vel hilst på av omtrent alle vi møtte .. jeg turte ikke helt å hilse selv siden jeg jo egentlig ikke har noen lapp enda .. men hun som satt bakpå tok seg av det så jeg håper det er godkjent ;-)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Jeanette »

Da jeg tok lappen tok også kjørelæreren av seg hilsinga, han sa det var lurest - selv da jeg følte meg trygg ;) Velkommen til forumet!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by supermons »

Vanlig at læreren tar seg av hilsinga når man er ute og øvelseskjører..

Møtte noen som hadde kjøretime på vei til jobb her om dagen, læreren hilste tilbake :)
Rombaa
Posts: 58
Joined: 25 Apr 2011 18:31
MC: KTM LC4 640 SM! CA 70 hk!(Solgt)
Snart en 750cc + R-sykkel som skal gjøres om til Streetfighter!

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Rombaa »

Holder med MC lappen selv no, og kjøre læreren min bare lo og sa det var greit at eg hilste :) Vet ikke om det har så mye å si men er ikke akkurat så veldig "ustø" på sykkelen heller :twisted: :twisted:
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Stiga »

Da jeg hadde kjøretimer så måtte jeg jo også ofte motorsykler.
Dem hilsa, og jeg visste ikke helt om jeg burde gjøre det eller ikke..
Så da sa kjørelærern "men hils da mann, dem hilser jo til deg!" .

Så jeg hilser!
just cruising
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Bonnis »

Hilste både under opplæring på lett og mellomtung. Var vel aldri et tema med kjørelærer om jeg skulle hilse eller ei. :)
User avatar
hakrist
Posts: 80
Joined: 12 Jun 2007 20:40
MC: Honda CBR600F 1991 (F2)

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by hakrist »

Flytta nylig fra østlandet til det blide sørland.
Merker stor forskjell i hilsekulturen - til det negative :(

Er mye mindre av det her nede. Joda det hilses, men ikke av alle som jeg er vant med.
...men så er det jo også uendelig mange fler mopeder her nede. Kanskje en sammenheng? :)
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Northman »

Swellpretty wrote:Er det flere enn meg som har en følelse av at folk gjerne venter litt med å hilse? - for å se om du hilser først?
Eller er det bare jeg som er jævlig tidlig ute med hånda hver gang? :-k
Veldig enig med deg her gitt, enten er jeg fryktelig ivrig, eller så venter folk for å se om man hilser...

Synes også det er flere og flere som hilser med 4 fingre, bare løftet litt opp fra styret, kan være vanskelig å se...
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by Gorgeous »

Åhh var en som hilste på meg på ring 2 i dag! \:D/ Kan kanskje ha noe med at han óg kjørte SM hehe
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er

Post by rerell »

Ganska lustigt med alla regler folk drömmer upp för vem man ska och inte ska hälsa på. Igår hörde jag om en som bara hälsar på cyklar med rund lykt. :smt044
Post Reply