^nitro - mumler noe stygt

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by ^nitro »

Ja, den er bøyd inni der hvor killswitch'en sitter, tror jeg.
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by Lord Erik »

Ah. I mitt tilfelle ville ihvertfall Løvaas ha 1200 kr for en ny hendel (vi snakker om et 25 cm aluminiumsrør med noen hull i). Needless to say jeg satt det i skrustikken og bøyde det tilbake selv. Forsterket det så med et nytt rør fra innsiden, og festet dem sammen med en liten pinn. Funker fint, og umulig å se at det har vært en skade der.
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by Rimol »

Velkommen i klubben!
Ikke så morsomt når slik skjer, men det skjer! det finnes mange kåpesett på eBay som du kan sjekke ut.. Har byttet samtlige kåper på min med et sett fra eBay etter jeg velta.. ble bra tilslutt
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by ^nitro »

En god nyhet er at jeg fant en ny kåpe til 1500 på ebay (inkl frakt). Eneste var at det ikke var noen dekaler på den, men det kan jeg leve med inntil videre. Jeg ringte også til Kawa forhandleren, og han skulle bestille nytt styre-rør og bremsehendel. Kom på 1200 til sammen. Det er jo en del penger, men jeg har ikke lyst/tør ikke å gjøre det selv. Kåpa skal jeg alltids klare, den er jo bare å skru opp noen skruer.

Og så et par bilder fra kurset. Veldig moro og lærerikt!

Image
Image
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by supermons »

1200 for deler og montering?

Bremsehendel byttes lett på 5 minutter :) Kåpe er også lett som en plett. Si ifra, så kan jeg sikkert hjelpe deg :)
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by Lord Erik »

Enig der, styrerøret er bare snakk om et par skruer det også. Ingenting vanskelig. Forøvrig en "grei" pris, for meg var 1200 kr bare for hendelen. :lol:
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by ^nitro »

Ikke inkludert montering, nei. Det skulle ta en ukes tid før han fikk delene.
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by Lord Erik »

Da tar han vel gjerne et par hundre for jobben også da... blir raskt mye penger for å skru av et rør og skru på et nytt. :-s
inunf
Posts: 4908
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by inunf »

Clip-on bytter du selv. Du må av med styrekrona hvis de ikke er delte i innfestningen (og det tviler jeg på). Er en lett jobb, ikke noe å sette sykkelen på verksted for.
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by ^nitro »

Hmm, får vel prøve da :-)
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by ^nitro »

Nå er jeg oppgitt/trist/sint/etc. Alt på en gang.

Tok med sykkelen til Fast Bikes, og han karen fant fort nok ut at det ikke bare var styret som var skeivt. Det var også forgaffelen og til dels ramma bak. Siden sykkelen landet på eksosanlegget, så hadde det slått inn ramma. Det var i hvertfall det han kunne se med det blåtte øyet. Han mente den kanskje var skadet for 30.000kr. Tror han tok i litt, men jeg så det jo når han viste meg skadene.

Jeg tror egentlig ikke sykkelen drar til siden, bare jeg får rettet styret og gaffelen, så jeg får vel kanskje begynne der og se.

Gjett om jeg er forbanna på meg selv for at jeg ikke har full kasko nå.
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
inunf
Posts: 4908
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by inunf »

Ai, det var ikke noen særlig hyggelig beskjed å få. Om du ikke skrur selv så kan dette fort bli dyrt, 30 lapper høres ikke usannsynlig ut om du må kjøpe delene over disk i Norge. Tror det skal være ganske mange av disse syklene, så følg med på ebay. Meget mulig at du kan kjøpe brukte deler i god stand til en brøkdel av prisen. Eller hva med en ny forstilling med USD gafler og radialmonterte bremsekalipere? Koster ikke skjorta de heller, så lenge du finner noe som har vært originalmontert på noe japansk.

Du får ha lykke til med gjenoppbyggingen, og hvis du bestemmer deg for å fikse det selv er det bare å spørre om råd ;-)
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by ^nitro »

Sånn her ser den ut nå. Vet ikke hvor lett det er å se på bildet, men man ser det i hvertfall på bakskjermen, og at "frontruta" er høyere på høyresiden. Skulle hatt noen til å sitte på den, men hadde ingen i nærheten. Jeg var ute for å se om den dro til en av sidene når jeg slapp styret, og den drar til høyre. Mulig det er litt døfødt å prøve det så lenge styret/galfer/etc er skjeive. Går det an å rette opp sånt, eller må man bytte de ut?

Image
inunf wrote:Du får ha lykke til med gjenoppbyggingen, og hvis du bestemmer deg for å fikse det selv er det bare å spørre om råd ;-)
Takk for det, men jeg er såpass lite nevenytting at det tror jeg ikke jeg kommer til å prøve på. Tror jeg skal stikke innom fast bikes igjen og se om de kan gjøre noe med styret osv. Får jeg rettet opp det uten å ruinere meg, så blir det jo litt lettere å finne ut hvor kjørbar den er :)

Hadde jo i utgangspunktet tenkt til å bytte sykkel neste år. Hvor mye tror dere jeg kan få for den i den tilstanden den er nå? Andre tilsvarende (men uten skader) går for rundt 45-50.000). Blir jo litt drøyt å reparere den for 2/3 av det den er verdt...
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by Lord Erik »

Om den "trenger" reperasjoner til 30k kr, så blir det vel gjerne deretter? En kjøper vil jo spørre om det er noe gale med sykkelen, og da vil det vel være naturlig å oppgi et anslag på hva det vil koste å reparere? :-k
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - guess whos back

Post by ^nitro »

Ok, hvor starter jeg...

I juni/juli i fjor tryna jeg (igjen). Våt asfalt + sving + syklist jeg så for sent. Dum som jeg er/var drev jeg med solvisiret på hjelmen midt i svingen, og så ikke syklisten med en gang. Så når jeg så han smalt jeg inn bremsen, og så lå jeg der i grøfta. Ødela kneet og forstuet høyrearmen, så det ble ikke mer MC kjøring på en stund. Kjørte kanskje 3-4 transport etapper til den sesongen. Sykkelen så ikke ut, men det var bare utvendig (mye plast, blinklys, skiltholder osv.). Jeg bestilte deler og satt den inn for vinteren.

Det bringer oss til forrige helg. Det var knallvær, og jeg skulle feire bursdag på samme sted som sykkelen sto lagret. Jeg dro et par timer før, og fikk god hjelp av et par familiemedlemmer til å skru den fra hverandre og sammen igjen. Så ble det kakespising osv, mens kriblingen kom gradvis. Etter selskapet fant vi ut at låsen på tanklokket ikke ville opp. Men det stoppet meg i hvertfall ikke fra å kjøre min kjære grønne hjem igjen. Den brummet så fornøyd så :D

Jeg prøvde å smøre låsen og la den stå over natta, flere ganger. Prøvde forskjellige saker (låsesmøring, 5-56, osv.). Men det var ikke før jeg brukte WD-40 at den endelig gikk opp. Så nå har jeg fått fylt på tanken, og har brukt de siste 5 timene på beksvarte svingete veier. Det var litt kaldt, og litt skummelt, men gud så herlig! Det eneste minuset for øyeblikket er at jeg kjører rundt livredd og stiv som en stokk (ok det er ikke ille).

Så poenget er i hvertfall I'm back!
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
Post Reply