Route 66 Tur

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Route 66 Tur

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Har et forslag jeg \:D/
Er det noen på forumet som har tenkt på og samle en del fra forumet, og planlegge en USA tur? De mange bikers drøm er jo å dra til USA og kjøre Route 66.
Det hadde vært ganske kult om vi inne på forumet samlet inn en gjeng, dro til USA og kjørte Route 66 sammen eller noe lignende! Slik som f.eks Gatebil har gjort. Det var visst ganske kjekt fikk jeg inntrykk av.

Menmen, slang nå bare den tanken inn her!

Mvh
Freddy
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Route 66 Tur

Post by ToreLo »

Tips: Dropp sykkelen og lei en fet bil med AC så kanskje du får ork til å nyte turen og ;) Route 66 er etter min mening alt for varmt for motorsykkel. Men unektelig en fet tur! Bare ikke på motorsykkel :P
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Route 66 Tur

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Kjør med visiret litt åpent så går vell det greit :-P Eller kjøp en hjelm med "skikkelig" ventilasjon, litt luftehull :)
Har du kjørt den ruten?
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Route 66 Tur

Post by Kriston »

Litt kjedelig å planlegge noe som ikke lar seg gjøre før om 4 år? :-k

Edit: Ser nå at du er 17. Men du er uansett alt for ung med tanke på at snittalderen på dette forumet er 30 år.
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Route 66 Tur

Post by ToreLo »

FreddyYZF-R125Dude wrote:Kjør med visiret litt åpent så går vell det greit :-P Eller kjøp en hjelm med "skikkelig" ventilasjon, litt luftehull :)
Har du kjørt den ruten?
Nei, men jeg kjørte cabriolet (mustang ;) ) fra Miami til Key West i høst. Vi hadde bare taket nede ene veien og det var på trass. Det er seriøst for jævlig varmt. Hjelper nok ikke med ventilasjon heller, men kanskje det finnes en Goldwing med turbo AC? :P
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Route 66 Tur

Post by Baron von Waffel »

Med tanke på hvor forskjellige folket på dette forumet er, så skal det godt gjøres å få til en tur som samler mange herfra samtidig for å arrangere en egen tur. I hvert fall hvis målet er å være mer enn en håndfull. Og jeg tror nok det er noe i reklamen fra de som arrangerer turer på Route 66, det blir ikke billigere å arrangere det selv.

Et alternativ jeg har prøvd er å leie sykkel og kjøre i Sør-Afrika. Tur-rapport her.
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... 45#p184045
En opplevelse for livet. Men når det gjelder å oppleve noe nytt rundt hver sving er Norge fortsatt et land jeg har nye igjen å oppdage. (Og det er flere svinger her enn på Route 66 eller Route 62 (Sør-Afrika.)
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Route 66 Tur

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Kriston wrote:Litt kjedelig å planlegge noe som ikke lar seg gjøre før om 4 år? :-k

Edit: Ser nå at du er 17. Men du er uansett alt for ung med tanke på at snittalderen på dette forumet er 30 år.
So what om dem er 30 år?
ToreLo wrote:
FreddyYZF-R125Dude wrote:Kjør med visiret litt åpent så går vell det greit :-P Eller kjøp en hjelm med "skikkelig" ventilasjon, litt luftehull :)
Har du kjørt den ruten?
Nei, men jeg kjørte cabriolet (mustang ;) ) fra Miami til Key West i høst. Vi hadde bare taket nede ene veien og det var på trass. Det er seriøst for jævlig varmt. Hjelper nok ikke med ventilasjon heller, men kanskje det finnes en Goldwing med turbo AC? :P
Såpass! Heh, men det er jo mer åpent på sykkel (er jo ikke like innestengt med frontvindu på sykkel) Men om det er så varmt, så kan jo det bli et problem...

http://www.route66usa.info/Default.aspx
Det skal være mulig å få "skreddersydd" en tur.
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Route 66 Tur

Post by Lord_Epic »

Er nok ikke noe problem å kjøre for de som gjør det i dongeri og t-sjorte. Men kan se for meg at det blir mindre digg i fullt svart skinn :shock: Var i Virgina fjord høst, tror seriøst jeg hadde dødd uten ac, bare sluttet og leve liksom..
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Route 66 Tur

Post by Ulvinnen »

Kriston wrote:Litt kjedelig å planlegge noe som ikke lar seg gjøre før om 4 år? :-k

Edit: Ser nå at du er 17. Men du er uansett alt for ung med tanke på at snittalderen på dette forumet er 30 år.
Hva har snittalderen på forumet med saken å gjøre? Med felles interesse kan man gjerne dra på tur sammen, selv om aldersforsjellen er stor. Vi har da hatt det trivelig her sammen, folk på forumet fra unge under 20 til godt voksne på over 50. Om jeg hadde tenkt meg på Route 66, ville jeg ikke hatt noe problem med at en 17-åring ble med.

En venn av meg kjørte Route 66 i fjor sommer. Han hadde med 3 sønner, kone og to svigerdøtre. De hadde hatt en fantastisk opplevelse, og vurderer å ta en ny tur om noen år. Det hadde vært varmt, ja. Og flere i følget slet litt. Men ingen angret på at de deltok.
Post Reply