Hva skjer??

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Swellpretty
Posts: 337
Joined: 02 Jul 2010 17:14
MC: Multistrada V4S
Location: Oslo

Hva skjer??

Post by Swellpretty »

Er det bare jeg som ikke har hatt tilgang til forumet på noen uker nå?
Har serveren vært nede eller noe sånt?
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Hva skjer??

Post by Speedy Gonzales »

Forumet har vært nede lenge ja.

Faktisk så lenge at noen av oss forsøker å starte opp ett nytt med ny eier.

Hva som skjer no er jo litt vanskelig å vite, tror nok Yngve må på banen og få høre hva som skjer.

Eventuellt så er det jo muligheter får å få tak i brukermassen her og få sendt ut mailer osv angående det andre forumet..
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Hva skjer??

Post by Lord Erik »

Noe må ihvertfall skje. Fint at forumet er tilbake, men det er vanskelig å holde på brukerene, meg selv inkludert, om det til stadighet faller ut og blir nede flere uker om gangen. Det er ikke å legge skjul på at forumet også har vært relativt dødt siden den "store nedetiden" nå i vinter. Selv før forumet gikk ned for seks uker siden var det fremdeles langt unna å ta seg opp til normale tilstander. At det ikke har tatt seg opp igjen er kanskje ikke så rart når det overhode ikke har blitt gjort noen forsøk på å kontakte gamle medlemmer.

Jeg syntes det er på tide at det enten blir gjort et aktivt forsøk på å få dette forumet på beina igjen, i form av utsendelse av email til samtlige brukere samt utnevelse av flere aktive admins som kan drifte stedet, eller at vi legger greien død og flytter. Hadde det vært opp til meg, hadde jeg gjerne sett at vi alle flyttet over til mc-forumet.com hvor jeg og flere andre har registert oss i løpet av denne nedetiden. Jeg forstår likevel godt at mange har investert mye i dette forumet, og derfor ikke føler for å flytte på seg. Dette er en følelse jeg jeg også deler, men jeg har begynt å bli relativt lei av den tilsynelatende totale likegyldigheten forumet har blitt drevet med det siste 3/4 året.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Hva skjer??

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Alle på dette forumet kunne ha spleiset på en god server, som hadde vært i nærheten av administrator slik at slike problemer kunne vært lettere og fikse... ;-)
Men ellers kan jo mc-forumet.COM være en resverløsning i tilfelle dette bryter sammen igjen?
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
Stipa
Posts: 647
Joined: 28 Jul 2006 17:46
Contact:

Re: Hva skjer??

Post by Stipa »

Lord Erik wrote:Hadde det vært opp til meg, hadde jeg gjerne sett at vi alle flyttet over til mc-forumet.com hvor jeg og flere andre har registert oss i løpet av denne nedetiden.
Helt enig 8)
Yamaha YZF R1 2003 (x)
Yamaha YZF R1 1999 (x)
Image
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Hva skjer??

Post by Baron von Waffel »

.com blir vel ikke et godt alternativ hvis ikke Noname synes det er en god ide, og samtykker i at forumhistorikken, alle de gamle innleggene, flyttes.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Hva skjer??

Post by Lord Erik »

Baron von Waffel wrote:.com blir vel ikke et godt alternativ hvis ikke Noname synes det er en god ide, og samtykker i at forumhistorikken, alle de gamle innleggene, flyttes.
Tja, jeg for min del kunne klart meg uten alle de gamle innleggene dersom en stor nok andel av medlemmene hadde flyttet. Det er tross alt de som sitter på informasjonen som har blitt skrevet her. Men det beste hadde selvsagt vært om NoName hadde funnet en løsning. Slik det er nå, hvor vi må kontakte ham over Facebook hver gang forumet går ned fordi han er den eneste personen med reell kontroll på forumet, er ikke holdbart.

Ellers er jeg absolutt villig til å følge Freddys forslag om å spleise på en skikkelig server, gitt at dette betyr at forumet blir drevet på en skikkelig måte.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Hva skjer??

Post by knetrom »

Det blir et godt alternativ i det at oppetiden vil være høyere og at eventuelle problemer blir tatt tak i med en gang. Det vil være bedre å begynne på nytt med 99% oppetid enn å ha alt det gamle tilgjengelig under halvparten av året. Klart at vi aller helst vil beholde de gamle innleggene, men vi vil også ha en stabil brukermasse.

Med tanke på det gode initiativet Frode har vist 2 ganger nå ved å starte opp et alternativt forum til oss når dette er nede, tar jeg meg friheten til å nominere han til medadministrator på .no-forumet.
drifter
Posts: 1
Joined: 24 Sep 2010 16:18
MC: Mazda 6

Re: Hva skjer??

Post by drifter »

Hei folkens!! Tru det eller ei men jeg klarte å fikse feilen i går!! Hadde bare noen sagt ifra litt tidligere..... Jeg skjønner dere veldig godt når dere prater om nedetiden dette forumet har hatt, ikke veldig seriøst. Jeg skulle så gjerne delt de erfaringene jeg har hatt med hensyn til oppetiden for dette forumet, men føler det er urelevant akkurat nå. Jeg kan love dere bedre tider! :-) Det vil bli annonsert flytting av forum om ikke veldig lenge, og da blir ting mye mye bedre.
I'l keep you posted!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva skjer??

Post by tshansen »

Godt å se at vi nok en gang er tilbake.... Får bare håpe vi slipper å oppleve dette igjen! Frykter at vi har mistet store deler av brukermassen vår...
Flere slike lange "opphold" er ikke akkurat bra for oss :?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Hva skjer??

Post by Lord Erik »

Fint å høre fra deg Drifter! Nedetiden hadde vært mye lettere å forholde seg til dersom man også fikk informasjon om hva som skjedde underveis, så setter pris på at du gir lyd fra deg. Ser fram til bedre tider!

Men mens vi enda har nedetid ferskt i minne, hvordan er muligheten for masseutsendelse av epost til brukerene? Dette må vi virkelig få gjort noe med dersom det lar seg gjøre.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hva skjer??

Post by supermons »

Jeg sendte melding på facebook til alle som er medlem i MC-forumet.no gruppa iallefall, men mail til alle som har registrert seg er nok enda bedre :)
SveinT
Posts: 95
Joined: 16 Oct 2007 00:26
MC: Honda V65 Sabre -84, V45 Sabre -83, Suzuki GS750B
Location: Skien
Contact:

Re: Hva skjer??

Post by SveinT »

Hei folkens!! Tru det eller ei men jeg klarte å fikse feilen i går!! Hadde bare noen sagt ifra litt tidligere..... Jeg skjønner dere veldig godt når dere prater om nedetiden dette forumet har hatt, ikke veldig seriøst.
Nei, akkurat - ikke veldig seriøst ! Langt fra seriøst.
Hvor er mc-forumet.no parkert ? (ISP)
Jeg driver et forum selv for klassiske mc så det hadde vært interessant å vite.
Så jeg behøver vel ikke gå i detaljer, jeg har jo fått med meg ulike feilkoder.

Dette har gått så langt at jeg sannsynligvis ikke gidder å poste flere meldinger på dette forumet.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Hva skjer??

Post by Lord Erik »

supermons wrote:Jeg sendte melding på facebook til alle som er medlem i MC-forumet.no gruppa iallefall, men mail til alle som har registrert seg er nok enda bedre :)
Ja, så det. Bra gjort, men for å stable ting skikkelig på beina burde det virkelig bli sendt ut en email til samtlige brukere. Det er vel kanskje bare Yngve som kan gjøre det?
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Hva skjer??

Post by knetrom »

Syns fortsatt vi trenger en admin som er innom forumet nærmest daglig..
Post Reply