Trusekanten *kjappisoppdatering*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Trusekanten *kjappisoppdatering*

Post by Shortybebeh »

Tusen takk for det Pelle :-)
Death Is The Road To Awe.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Trusekanten *kjappisoppdatering*

Post by Lord Erik »

Lite aktivitet på deg (og mange andre) for tiden. [-X

Mye kjøring? :)
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Trusekanten *kjappisoppdatering*

Post by Shortybebeh »

Ja, det er travle dager for tiden!

Nå har jeg ferie og nyter dagene. Bygger atelier, lager stempler, maler og sover. Deilig!

I morgen selger jeg stempelmaskinen, så i dag nyter vi vår siste dag sammen. Jeg begynner på kveldsskole om to uker ved siden av full jobb, og da blir det for dyrt å ha maskinen stående.
Men hvem vet, kanskje jeg ender opp med en ny maskin en gang i fremtiden. Min siste salgsmesse blir i september, og jeg håper jeg får solgt mesteparten av stemplene jeg har på lager nå.
For da skal firmalånet nedbetales. :-) Jeg har kjøpt en lasergraveringsmaskin som skal kunne produsere stempler, ett og ett, så har jeg i hvertfall muligheten til å lage noen dersom abstinensene blir for store.. ;-)

Gleder meg til skolen, men det blir to tøffe år, og jeg håper bare jeg orker det!

Jeg har blitt totalt avhengig av facebook, og det er derfor jeg ikke er her inne så mye lenger. Så hvis dere tror jeg er lite aktivt på nett så er det helt feil.. Jeg er bare lite aktiv på forum for tiden. Facebook er så kjapt å bruke, både på bildesiden og på oppdateringssiden. Og så får jeg holdt øye med alle venner og kjente på en enkel måte :-)

Har opprettet en egen side til kunsten min, og er stolt over å ha 348 followers allerede.

Det har ikke så skjedd så veldig mye spennende i det siste, men et absolutt høydepunkt var det når kunstneren Kristoffer Evang tok kontakt med meg og lurte på om jeg ville være modell for et maleri han skal ha med på utstilling i oktober. Det var kjempemoro å treffe en "ordentlig" kunstner og se hvordan han jobbet. Utrolig koselig gutt var han også, og utrolig dyktig! Gleder meg voldsomt til å se resultatet. Skal på utstillingen så klart.. ;-)
Ta en titt på nettsiden hans hvis dere vil se hvordan han maler: http://www.kristofferevang.no

Jeg var FOTmodell for Jim her om dagen også, så følg med på skrekkfilmfronten fremover, så kanskje dere får min avkappede og blodige fot .. :-P
http://www.makeupfx.net for de som er interessert ;-)

Holder på med et portrett av datteren til ei venninne for tiden som tar litt tid, og har 13 maleribestillinger på vent. Så her er det bare å stå på! :-)

Her er bildene fra den siste tiden :-)


Scrappegreier:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Smykker
Image
Image
Image
Image

Malerier
Image
Image
Image
Image

Annet
Image
Image
Image
Image
Death Is The Road To Awe.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Trusekanten *kjappisoppdatering*

Post by Lord Erik »

Fint å høre fra deg igjen! Trodde du hadde glemt oss helt her. Det er kanskje obvious, men hva er en stempelmaskin? Lager den stempler? Eller stempler den bilder kanskje? Jeg har mange teorier. :-k

Likte forresten veldig godt det blå bildet ditt. Kunne stirret på det i flere timer. Hadde vært artig å besøke en av salgsmessene og se noen av bildene *live*!
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Trusekanten *kjappisoppdatering*

Post by Shortybebeh »

Lord Erik wrote:Fint å høre fra deg igjen! Trodde du hadde glemt oss helt her. Det er kanskje obvious, men hva er en stempelmaskin? Lager den stempler? Eller stempler den bilder kanskje? Jeg har mange teorier. :-k

Likte forresten veldig godt det blå bildet ditt. Kunne stirret på det i flere timer. Hadde vært artig å besøke en av salgsmessene og se noen av bildene *live*!
Jeg titter innom her innimellom, men skriver ikke så ofte lenger :-)
Skulle nesten tro du har savnet meg litt? *blunk blunk* :- :D

Stempelmaskinen min lager gummistempler. Du vet, slike kontorstempler med firmanavn eller logo, eller i mitt tilfelle motiver til bruk på håndlagede gratulasjonskort ;-) Sånt som kjærringer driver med vettu ;-) Den kan lage stempler av bilder også, så du hadde rett på begge punktene ;-)

Det blå bildet var mitt bidrag til høstutstillingen. Kom ikke gjennom nåløyet. ;-)
Men jeg er veldig glad i det selv, det er det eneste bildet jeg ikke har klart å selge enda..!
Jeg har ikke vært på noen salgsmesse for kunst enda. Men jeg skal nok si ifra den dagen jeg skal delta, eller enda bedre, ha utstilling ;-) For det må jo være neste mål nå..! ;-)
Death Is The Road To Awe.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Trusekanten *kjappisoppdatering*

Post by Lord Erik »

Selvsagt. ;-) Er ikke noen på forumet som driver med så mange merkelige ting som det du gjør, og vi trenger å lese om annet enn tekniske problemer, karbonfiber, og effektanlegg også. Ihvertfall syntes jeg det er kjekt med litt variasjon.

Da var jeg altså ikke helt på jorde når det gjaldt stempelmaskinen. Det var bra. Kjipt at bildet ditt ikke kom gjennom nåløyet, det hadde fortjent å komme videre. Konkuransen må ha vært veldig hard tenker jeg? Du får oppdatere oss på bloggen dersom det blir noen salgsmesse, så kanskje det blir arrangert en fellestur blant de kunstinteresserte forumgjengerene. :-D

Ser forresten at du holder på med litt maille? Er det sølvtråd du bruker eller aluminium? Jeg liker å holde på med slikt mens jeg sitter på forelesning, trenger nå å holde hendene opptatt med. Jeg lager for det meste enkel byzantine weave i polert aluminium (sølv er en tanke dyrt), men syntes det kan bli skikkelig fint dersom man bruker litt farger i det. Slik som det har blitt gjort her f.eks.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Trusekanten *kjappisoppdatering*

Post by Shortybebeh »

Koselig at jeg kan bidra med litt variasjon her inne da. Synes det er moro at det finnes folk der ute som gidder å lese og følge med på livet mitt. :-)

Høstutstillingen er rimelig vanskelig å komme med på ja. Tro det eller ei, for det meste som kommer med synes jeg er utrolig dårlig..!! Neste år skal jeg lage noe skikkelig nasty, noe som bare MÅ vekke følelser hos juryen.. Noe de synes er skikkelig vemmelig, men likevel må se på. Som en ulykke..! Man vil ikke se det men klarer ikke la være..! Det ligger nok i vår natur..! ;-)

Du burde jo ta en tur på utstillingen til Kristoffer Evang i oslo den 14 oktober hvis du er interessert i kunst. Han er jo utrolig dyktig! Er i hvertfall mer interessant enn å titte på MINE bilder.. hehe.. men jeg skal såklart si ifra når jeg skal ha utstilling! 8)

Jeg driver med maille ja. Bruker 935 sølv, og det er som du sier dritdyrt..! Lager ikke så mye av det, har jo så mye annet å gjøre ;-) Men jeg er veldig glad i parallellkjeden, og også kongekjeden (byzantine/chain of fools etc.) og dronningkjeden.
Liker utfordringer, synes det blir kjedelig å lage det samme mønsteret hele tiden.
Farger er kult, du får jo tak i all verdens av farger også nå, så mulighetene er mange!
Hvor handler du det polerte aluminiumet? :-)

Har du prøvd å blande inn o-ringer i kjedene dine? Det blir utrolig kult! \:D/
Death Is The Road To Awe.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Trusekanten *kjappisoppdatering*

Post by Lord Erik »

Du får henge en død mus på et kors, male et bilde med en eller annen kroppsdel fra et lik, eller bli sykelig interessert i champagne og Aulies bakende. Av grunner som er helt uforståelig for meg så later det til å gi en del kunstnere mer spalteplass og oppmerksomhet enn hva de kanskje fortjener. Men du har muligens rett i at vi liker å bli overrasket, provosert, og disgusted. Jeg for min del foretrekker bilder ala det blå du bidro med. ;-)

Har kjøpt en del ringer og tråder fra http://theringlord.com/. Transporten er ikke spesielt billig, men de selger veldig mange forskjellige metaller, i mange farger! Liker spesielt godt den anodiserte aluminiumen de har. Syntes det er lettere å få fram de fine detaljene i en weave om man bruker litt forskjellige farger, selv om for mye farger kan gjøre det litt glorete igjen. Tror de også selger o-ringer, men det har jeg aldri prøvd. Blir det ikke merkelig med gummi på metall? :-s
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Trusekanten *kjappisoppdatering*

Post by Onsløv »

Lord Erik wrote:Tror de også selger o-ringer, men det har jeg aldri prøvd. Blir det ikke merkelig med gummi på metall? :-s
Fungerer fint med o-ringer på skruer o.l som tetning :twisted:
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Re: Trusekanten *kjappisoppdatering*

Post by NoName »

Synes du skulle legge ut maleriet av deg her jeg.. Var bra det 8)
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Trusekanten *kjappisoppdatering*

Post by Shortybebeh »

Ohoi, nå er det lenge siden jeg var innom her for å sjekke om forumet funker igjen!
Hurra for at det er oppe igjen!

Jeg får sette meg ned og oppdatere bloggen, og oppdatere meg på alt jeg har gått glipp av på forumet i morgen tror jeg. Litt sent å begynne med det nå.

God natt til Mc-forumet <3
Death Is The Road To Awe.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Trusekanten *kjappisoppdatering*

Post by Lord Erik »

*host detvarpåtide host* O:) ;-)

Trodde nesten du hadde glemt oss her en stund. Nå skal jeg gi søvnen et nytt forsøk mens jeg venter på en ny oppdatering, god natt! :smt015
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Trusekanten *kjappisoppdatering*

Post by Lord Erik »

Gratulerer med dagen! =D>
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Trusekanten *kjappisoppdatering*

Post by supermons »

Gratulerer med dagen!
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Trusekanten *kjappisoppdatering*

Post by Shortybebeh »

Takk for bursdagshilsner! :-)
Håper alle har en fin påske! :-)

Besøk meg på http://www.facebook.com/Shortybebeh eller på http://Shortybebeh.blogg.no :-)

Stor påskeskål :)

Image
Death Is The Road To Awe.
Post Reply