Joachim

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Joachim - Turbilder!

Post by frode »

Stilige bilder, veldig kul sykkel. Likte spes første bildet i den forrige bildeposten. En ny skrue i den nedre kåpa og en tube autosol på øksosrøret, så ser den ut som ny :-)
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Turbilder!

Post by Joachim »

Takker :D Autosolen kommer!
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Joachim - Turbilder!

Post by Rimol »

fine bilder av en pen bike ;-)

Ser at du er bosatt i Ålesund? Jobber der nå for tiden og vurderer og ta med biken nedover utover sommeren, har du noen tips til fine veier? blir ikke lange turene siden jeg jobber bare her men skal klare å lure meg unna engang iblandt ;-)
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Joachim - Turbilder!

Post by inunf »

Du har nå jammen meg hengt i og kjørt i påska. Fikk noen km jeg også, men ikke i nærheten av så mye. Var fint rundt Vestrefjorden, men litt ekkel grus enkelte steder. Var en fin tur den dagen du ikke ville bli med videre.

Rimol: Hvor i Ålesund jobber du? Er mye fint i området, og hver onsdag er det treff på Kokarsteinen kiosk med gratis kaffi til alle som kjører MC.
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Turbilder!

Post by Joachim »

Takk! :) Jeg er fra Ålesund, men flyttet ned til Oslo i høst ;-) Men skal ha bra peil på veier her i området ;-)

Utgangspunktet for de fleste turer er å kjøre til Sjøholt først. Der er det ofte mye sykler samlet! Så kan en ta standpunkt på videre rute der.

Så første anbefalte rute er tur-retur Sjøholt. Fra byen tar det vel en 40 min hver vei cirka. Det som er viktig er at du kjører langs kysten, og ikke E39/E136! Veien langs kysten er en veldig morsom og svingete vei, med bortimot null politi/fartskontroller. E39/E136 gjennom Brusdalen er dritkjedelig og det kryr av politi og kontroller ;-)
Image

Neste rute jeg vil anbefale er en utvidelse av Sjøholt-turen. Den tar i underkant av 2,5 time og er spekket med morsomme sykkelveier :D Fra Sjøholt(C på kartet) så kjører du til Vestnes(D). Fra Vestnes er det i grunn bare å følge veien, så kommer du deg langt på vei forbi Tomrefjorden(E) og Vestrefjorden(F). Et alternativ i forhold til å kjøre rundt langs kysten ved punkt F, er å kjøre over fjellet. Det går litt fortere, men veikvaliteten er mye dårligere. Så vil anbefale deg å kjøre rundt kysten ;-)
Image

Så en annen rute som jeg liker godt. Her får du kjørt veldig mye langs kysten, med mye fin natur og artige veier ;-) Tar vel litt i overkant av en time tur-retur. Vil anbefale deg å kjøre innom de to øyene som ligger ved punkt D. Det er ganske stilig! Det er der de tre siste bildene mine er tatt fra. Du kan også variere her med hvilken vei du kjører. Jeg har selv ikke konkludert noe særlig med hvilken vei som er best ;-)
Image

En fjerde tur jeg kan anbefale deg i denne omgang er inn til Valldalen. Der er det meget kos å ta seg en soft-ice ;-) Kjører først til Sjøholt og derfra er det vel i overkant av 30 min inn til Valldalen. Veldig fine mc-veier :D Så totalt tar vel tur-retur Valldalen i overkant av 2 timer. Du kan også fint kjøre rundt Trollstigen fra Valldalen ;-) Fra Valldalen er det vel rundt en 20 min opp på Trollstigen.
Image
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Joachim - Turbilder!

Post by Rimol »

inunf wrote:Du har nå jammen meg hengt i og kjørt i påska. Fikk noen km jeg også, men ikke i nærheten av så mye. Var fint rundt Vestrefjorden, men litt ekkel grus enkelte steder. Var en fin tur den dagen du ikke ville bli med videre.

Rimol: Hvor i Ålesund jobber du? Er mye fint i området, og hver onsdag er det treff på Kokarsteinen kiosk med gratis kaffi til alle som kjører MC.
Jobber for det meste på Giske men bor på Ellingsøya ;) Aner ikke hvor Kokarsteinen er men finner sikker ut det ;-)

Joachim: Takk for flotte tips 8) ser ut som at det er mange flotte veier rundt her. Håper å få tid til å kjøre innover Geirangerfjorden i løpet av tiden mens jeg er her, men vi får se
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Turbilder!

Post by Joachim »

Fikk tunglappen på søndag!! :D
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Joachim - Turbilder!

Post by KiM »

\:D/
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Turbilder!

Post by Joachim »

Har vært stille på motorsykkelfronten her en periode. Har ikke hentet ned Triumph'en til Oslo, litt av praktiske årsaker og litt fordi det er mye eksamener som krever fokus. Nå har jeg igjen en uke med to eksamener, så åker det hjem til Ålesund :) Skal bli godt å komme hjem og få tjent litt penger! Og ikke minst kjøre mer Triumph :D

Har fått kjørt lite sykkel her nede, men på lørdag lånte jeg meg en BMW F650 GS på jobben. Og siden fader'n var på besøk med Adventure'n sin, så dro vi på Rudskogen på søndagen(NM i Roadracing). Det var vårt første besøk på Rudskogen, så det var spennende! Veldig mye fete sykler og mye fin lukt og lyd :D

Glemte kameraet i leiligheten, så da ble det noe mindre gode mobilbilder :roll:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Joachim - Rudskogen

Post by inunf »

Tøft! Har du lånt noe mer sykkel med jobben?

Du må melde fra når du kommer hjem, er mulig vi blir nødt til å byttelåne en liten tur 8)
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Rudskogen

Post by Joachim »

Nei, har ikke lånt noen andre sykler. Har ikke hatt kjøreutstyr her nede :roll:

Men den F650 GS'en ble jeg veldig positivt overrasket over! Det er en kjempesykkel! Veldig gode kjøreegenskaper, komfortabel og med nok motor. Det er en sykkel faren din bør vurdere! ;-)
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Rudskogen

Post by Joachim »

Har blitt lenge siden sisteoppdatering gitt!

Sykkelsesongen min i fjor ble svært amputert, ettersom Triumph'en tok en tidlig sesongslutt i august. Dette hadde nok muligens blitt siste tur for året med den uansett, da jeg ikke hadde planer om å ta den med til Oslo da. Likevel var det passe surt da den bestemte seg for å kun kjøre på to sylindre i det vi hadde startet hjemturen fra Trollstigen, på en søndags kveld. Ble noe hektisk/oppgitt stemning av det. Alt endte dog vel. Jeg fikk satt fra meg sykkelen hos noen kjentfolk ikke langt fra Trollstigen, og som vanlig kjørte jeg med min far, så jeg hadde skyss hjem der.

Siden det har sykkelen vært inn og ut av verksted, og står nå hjemme i garasjen klar for en ny og bedre sesong. I fjor ble det rundt regnet en 3 000 kjørte kilometer. Det er altfor lite. Og lite flatterende sammenlignet med tidligere sesonger som har ligget en plass mellom 10-20 000 kilometer. Så har store planer om å komme sterkere tilbake i år!

Image

I forrige uke så oppgraderte jeg også noe av kjøreutstyret mitt. Har planer om å gå til anskaffelse av hjelm, sko og tekstildress. Nå kan jeg krysse av sistenevnte. Kjøpte meg ny jakke og bukse som passer meg som hånd i hanske. Ble Rukka Mika-bukse og -jakke. Gleder meg til å prøve det på veien!

ImageImage

Ellers så blir det noen hektiske dager fremover med mye jobbing, der studiene blir lagt litt til sides for en stund. Skal stå på stand på MC-messa, så blir hektisk før og under messa. Men blir stas! Og så er det snart sesong!
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim

Post by Joachim »

Da har sesongen virkelig kommet i gang for min del :D

Vært hjemme i 2,5 uke nå, og vender snart snuten mot Oslo igjen. Og været har rett og slett vært fantastisk! Lurer på om sommeren har kommet et par måneder for tidlig her på Nordvestlandet. Så det har blitt en del motorsykkelkjøring! Blitt et par runder rundt Vestrefjorden, og en del turer på til Sjøholt :)

Har med andre ord fått prøvd ut Rukkadressen. Den stod virkelig til forventningene. Megafornøyd :D

Ellers så har jeg gått til anskaffelse av Bagster til Triumph'en. Fikk det til en grei pris og tenkte jeg kunne klemme til med skikkelige saker, da jeg vet jeg skal beholde denne sykkelen. Og det virker å være veldig bra! Bra passform og syns det ble bra også utseendemessig. Tankveske er fiffig i den forstand at den består av to deler, så jeg har gode valgmuligheter for hvor stor jeg vil ha den. På bildet under så er den bare med den øverste delen av tankvesken, den andre delen kan sees i bakgrunnen på første bildet.

Image

Image
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Joachim

Post by inunf »

Se der ja, ble ikke verst det der! Når blir det prøvetur på meg da? :P
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim

Post by Joachim »

Om en drøy måned ;-)
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Post Reply