Fartsbot-forsikring

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Bulldog
Posts: 139
Joined: 26 Jun 2005 22:07
Location: Norge

Fartsbot-forsikring

Post by Bulldog »

http://forbruker.no/bil/nyheter/article1105233.ece

Lurer på om dette kommer til å slå ann.
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Hvis du er en råkjører er jo dette muligens lønnsomt, mens eller ikke...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Bulldog
Posts: 139
Joined: 26 Jun 2005 22:07
Location: Norge

Post by Bulldog »

Er det jeg som er rar, eller er strutsementaliteten virkelig en folkesykdom?
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Noen skrev at de ikke dekker store bøter... så det er jo egentlig bare waste med spenn... Kjør heller uten skilt og stikk av fra kontroll.
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Jag tolkar deras "terms of conditions" så att de betalar för alla hastighetsöverträdelser på vägar där gränsen är över 40, så länge man inte mister lappen, och upp till max 10.000 per år. Men det finns en del motsägelser på deras hemsida.

Jag hade troligen tjänat på denna försäkring i år. ("57 i 60" - inte avgjort än). Synd att de inte har samma priser som i Sverige, men det kan man ju inte riktigt förvänta sig.
Bulldog
Posts: 139
Joined: 26 Jun 2005 22:07
Location: Norge

Post by Bulldog »

Med tanke på at du enkelte steder i landet risikerer å bli drept av Up, så er jo det en mulighet.



"Men det er jo ikke ett problem! Jeg kjører alltid pent og pyntelig. Det er alle de andre som er problemet" ......øøøøhh..

Hilsen Bulldog som ikke lider av strutsementalitet, men som i forrige uke så en gammel tante på nærmere 90, bli tatt av en fotoboks hun passerte i 70-80 km/t i 40-sonen forbi en barneskole klokka tolv på dagen.
Men for å være helt ærlig så tror jeg ikke hun så det. Tror heller ikke hun så alle seks-åringene på vei hjem over fotgjengerfeltet........
User avatar
pelsen
Posts: 1119
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

Sikker lurt for folk som må kjøre fort og som ikke har råd til å betale bøter.
Etter at prikksystemet ble innført er vel prikksamlingen en større bekymring enn noen ekstra lapper i skatt i form av fartsbøter.
Bulldog
Posts: 139
Joined: 26 Jun 2005 22:07
Location: Norge

Post by Bulldog »

Fra tøv til alvor :)

Selvfølgelig er det meningen at dette selskapet skal tjene penger, og således har lagt inn en del strenge kriterier.
Jeg har også forstått det slik som Rerell, at de ikke dekker bøter som fører til at man mister førerkortet. Derfor tror jeg heller ikke at dette er aktuelt for "råkjørere". ( For herregud mann! Du må jo være klin gæern som kjører langt over de tillatte 100km/t klokka fem søndags morgen på en seksfelts-motorvei uten en eneste bil i sikte.........) Ops, klarte bare ikke å la vær :lol:

Bøtesatsene er i dag blitt så høye, at de kan ta knekken på en stram familie-økonomi. Og jeg begynner å bli møkk-lei av alle de tåpelig komentarene om at "det er jo bare å følge reglene! Hvis ikke må du tåle konsenkvensene!"
De fleste som får forenklet forelegg på flere tusen kroner, sitter ikke med viten og vilje og planlegger å kjøre for fort.
Bare ta eksemplet med den gamle dama i innleget mitt over. Tror ikke hun faller i kategorien råkjører, til tross for at hun var til en stor fare for sine omgivelser.
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Bulldog wrote:De fleste som får forenklet forelegg på flere tusen kroner, sitter ikke med viten og vilje og planlegger å kjøre for fort.
Det tror jeg de gjør. Kan forstå at man av og til kommer 5-10 km/t over fartsgrensen, men jeg vet om mange (inkl. meg selv) som konsekvent ligger så mye over fartsgrensen som de synes de har råd til. Med en slik forsikring blir den grensen for min del bli flyttet fra 15-20 km/t til 30 km/t (man må jo spare den inn igjen). 60-soner og mindre kjører jeg uansett ikke for fort i.
Bulldog wrote:Bare ta eksemplet med den gamle dama i innleget mitt over. Tror ikke hun faller i kategorien råkjører, til tross for at hun var til en stor fare for sine omgivelser.
Om de kjører altfor fort og tror de kjører riktig gjør det jo bare saken enda verre, så jeg kan ikke helt skjønne at det skal være noen unnskyldning. Folk som vet de kjører for fort er i det minste vanligvis ekstra oppmerksomme. Håper hun mister lappen.
V4 fun
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Någon som vet hur fortkörningsböter är fördelade, procentvis, mellan de olika intervallerna? Dvs hur många procent av alla forelegg (hastighet) är för 1-5 km/h, hur många är det i 6-10, osv...?
Post Reply