knetrom er MC-løs

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: knetrom pusser opp DRen! s 30

Post by Lord Erik »

Det tenker jeg og. Har jo egentlig tid til overs, men... meh. Jobber et par uker om sommeren, og det blir stort sett det. :(
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! s 30

Post by knetrom »

Jeg har jobbet forholdsvis mye gjennom studiene men nå i siste semester konsentrerer jeg meg om bacheloroppgaven og å fikse sykkelen ;) Hadde klart meg fint hadde ikke det vært for årsavgiftene som forfalt her en dag
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! s 30

Post by KiM »

Jeg lever deg gode liv her på Sandsli iallefall ;) Men jeg jobber jo, og ganske mye også. Pengene kommer ikke av seg selv ;)
ingen KiM, ingen kos
Christoph
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2009 20:58
MC: Ducati 748 BIP
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! s 30

Post by Christoph »

Hæ? Her på Hjellestad vokser de på trær... trodde det strakk seg helt til Sandsli? :lol: Bare kjipt trærne står på alle andre sin tomt :lol:
Citius, altus, fortius
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! s 30

Post by knetrom »

Det er det jeg bruker pengene mine på, henger de opp hos naboene til Christoph :D

Anyways, i dag har jeg dummet meg ut.. Fant ut at jeg skulle begynne å montere sykkelen, og begynte med styrelagrene som jeg kjøpte i fjor. Brukte en presse som vi heldigvis lagrer i lokalet til å få inn lagerbanene, og i det jeg hadde trykket på den nye innerdelen der jeg slet sånn med å få av den gamle (noen som husker det første bildet under?) så kom jeg på at jeg har glemt en tetningsring som skulle være under lageret :( Prøver å dele ringen og lure den på, går jo selvsagt ikke så nå må jeg ta livet av det nye lageret for å få det av igjen, og skaffe nytt lager og ny tetningsring.. Vil ikke bare kjøre og ha det halvgjort, men det er jo sykt irriterende at jeg nå må vente enda lenger på å montere sykkelen videre! :evil: Ikke at det er dyrt, men jeg har strengt tatt ikke råd til å kjøpe delene heller.

Har også prøvd å rette opp renningen på baksvingen og fått varmebestandig på den siste biten av eksosanlegget.

Slik så det gamle lageret ut, må gjenta voldtekten på det nye og:
Image

Og siden Hawken spurte om bilder har jeg noen fra siste uken her:

Baksving og eksosanlegg ferdig sandblåst (som vanlig glemte jeg før-bilde)
Image

Her har de fått lakk på
Image

Og den siste lille biten fra i dag med lakk
Image

Baksvingen ferdig lakkert, denne klarte jeg å rive ned så finishen ble ikke 100% på undersiden
Image

Presse er fin å ha :D
Image

Nå står sykkelen omtrent som på bildet og venter på ny ring..
Image

Et slags før-bilde av potten, fra i fjor en gang:
Image

Og et der du nesten ser at det var rust på fremste delen av eksosen og:
Image

Merker at bildene ble veldig dårlige, er nok pga jeg hadde en dobbel sol som påvirket mobilkameraet..
User avatar
absinna
Posts: 97
Joined: 15 Jul 2009 01:04
Location: Tønsberg
Contact:

Re: knetrom pusser opp DRen! s 30

Post by absinna »

knetrom wrote:Merker at bildene ble veldig dårlige, er nok pga jeg hadde en dobbel sol som påvirket mobilkameraet..
Jassågitt? Dobbel sol? Hvilken planet i hvilket univers bor du? hehe :)
Kjør som om enhver bilist er en elg...!
Honda VFR 800 '98
www.explorify.no
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! s 30

Post by knetrom »

Det gjaldt ikke de bildene som ble tatt utendørs, altså ;)
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! s 30

Post by knetrom »

Da har jeg bestilt nytt styrelager med tetningsring integrert. Alternativet var å få tak i lager et sted og tetning et annet, og jeg vet ikke målene på tetningen. Sjekket samtidig status på bolter og div jeg har bestilt, og der har bare de delene jeg trenger sist kommet fram mens resten er i bestilling, så nå får jeg hverken festet svingarmen eller framgaflene, eller byttet clutchen, som var de tre tingene jeg tenkte å begynne monteringen med. Så nå får jeg vel begynne å koble opp igjen ledningsnettet i stedet, må få gjort noe, april er snart her! :D
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! s 30

Post by KiM »

absinna wrote: Hvilken planet i hvilket univers bor du? hehe :)
Den heter Arna
ingen KiM, ingen kos
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! begynner så vidt å montere s 33

Post by knetrom »

Føler nesten behov for å forklare hvordan vi har det her på planeten Arna, dette er en dobbel sol :lol: :

Image
Christoph
Posts: 197
Joined: 13 Mar 2009 20:58
MC: Ducati 748 BIP
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! begynner så vidt å montere s 33

Post by Christoph »

Ja, akademikerne må ha det inn med bilder :P
Citius, altus, fortius
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! begynner så vidt å montere s 33

Post by KiM »

Er det roboten som jobber for deg? Damn...visste ikke teknologien var kommet så langt i Arna. Trodde dere akkurat hadde fått traktorer jeg :mrgreen:
ingen KiM, ingen kos
User avatar
absinna
Posts: 97
Joined: 15 Jul 2009 01:04
Location: Tønsberg
Contact:

Re: knetrom pusser opp DRen! begynner så vidt å montere s 33

Post by absinna »

Hehe... det var utendørsbildene jeg tenkte på da.. :) Har forøvrig en "dobbel sol" selv, som jeg ikke klarer meg uten... :) Billig, men gjør nytten bra.. :)

Nå er det natta... Håper på skikkelig pent vær imorgen.. :)
Kjør som om enhver bilist er en elg...!
Honda VFR 800 '98
www.explorify.no
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! begynner så vidt å montere s 33

Post by knetrom »

Minimegaupdate, har kjørt årets første tur, var nettopp og hentet sykkelen til mamma fra vinterdvale \:D/
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! begynner så vidt å montere s 33

Post by knetrom »

Liten update igjen, er snart 2 uker siden sist jeg var i lokalet, ble helt stopp da jeg monterte styrelageret uten tetningen. Var hos Kårbø og hentet noe av delene jeg ventet på i forrige uke, men da hadde de rotet vekk pakningene til motoren, og det eneste jeg da kunne begynne å gjøre var å montere baksvingen. Noe som ikke funker så bra når jeg skal ha rammen i pressen igjen når det nye styrelageret kommer.

Men i dag har jeg hentet pakningene mine hvertfall, og i morgen begynner jeg på motoren. Håper at lageret kommer i løpet av uken slik at jeg kan montere sykkelen i helgen og så lakke ferdig i løpet av neste uke og ha alt klart da. Har tenkt å nå vårmønstringen 25. april hvertfall. Er alt for fint vær (innimellom) til at sykkelen min kan stå i deler!
Post Reply